2014-11-01, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Vad är dessa treasure redemption coins och varför fick jag 8st?

De tog bort xp boosters och omvandlade alla dessa till treasures. Hade du några xp boosters innan?
Citera
2014-11-01, 03:16
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verticaloo
De tog bort xp boosters och omvandlade alla dessa till treasures. Hade du några xp boosters innan?

nix, lyckas inte hitta vad det är som försvunnit ur mitt inventory

Edit: Alla 8st ligger på rad mitt i mitt inventory, kan fan inte komma på vad det är som saknas. Har fan för mycket items
Senast redigerad av wastaah 2014-11-01 kl. 03:54.
Citera
2014-11-01, 16:40
Medlem
56ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
Om man vill vinna mer än förlora så måste man göra dessa uppoffringar.

Det var själv när jag la ner egot och börja tänka på att "JAG VILL ATT MITT LAG SKA VINNA, HUR GÖR JAG?" allt från att köpa wards till courier med faceless void/spectre och en dust hit och dit. Sen fick man lägga ner egot rejält för att avguda ryssarna så de slutade feeda.

Det här byggde en liten charm för spelet för mig. Känns roligt att styra laget på ett sätt de inte märker (gör man det dåligt, då kommer de bli extremt sura) Tid för att leka med sin hero finns ju alltid. Men när kommentarerna kommer in folk som var EXTREMT sura och flamade och ber om ursäkt var ju guld, trodde aldrig de skulle hända

Jag säger aldrig när någon gör något fel, misstag eller liknande längre. Om de vill ge upp så avgudar jag dom och ger komplimanger som bara den så att de fortsätter. Motivera laget helt enkelt.

Någon som flamar men aldrig håller tyst, det räcker med en mute sen fortsätter man. Chattar andra i laget med denne person, så är det bara att muta dom också.

Dust kostar ju endast 180g och det räcker till två gånger där man kan döda fienden och få mycket mer EXP och guld.

EXP är otroligt viktig, levels får man ju HP och massa stats av och inte minst levels i sin skill.

Fast sedan om man spelar bara för skojskull så är det bara strunta i och köpa wards, man kanske vinner ändå

Just nu är dota som en schack match för mig, man har otroligt mycket potential att gå från en säker förlust till en säker vinst. Man har 4 spelare på sitt bord och måste utnyttja dom så mycket det bara går

Du verkar ha ett svar på allt så vad gör man när man är carry och i princip hela laget gör allt för att man inte ska få farm? Vi pratar om heroes som inte utvecklas bra lategame som står och prehittar och lasthittar i laningfasen. Sen när det börjar gå mot midgame så ska de självfallet kommer till varenda jävla creep push och ta farmen, när man väl går till jungle så står det 1-2 där redan.
Vad gör man som lategame carry då?
Behöver jag ens säga att man förlorar 90% av de matcherna.
Visst jag kan ju självfallet picka support som inte kräver någon farm men med sådana teammates så är det förlorat vilken herotyp man än väljer.
Citera
2014-11-01, 20:28
Medlem
F.Ks avatar
Citat:
nix, lyckas inte hitta vad det är som försvunnit ur mitt inventory

Edit: Alla 8st ligger på rad mitt i mitt inventory, kan fan inte komma på vad det är som saknas. Har fan för mycket items

Du hade nog några boosters låg, har inte hört om något annat som ska ha tagits bort.

Ganska najs, 9 nya item-sets gratis
Citera
2014-11-02, 15:36
Medlem
Citat:
Helt fel, vet fan inte hur många games jag har förlorat för vi haft en pa som bygger midas in till battlefury och sen står där vid 25min och kan inte slåss för 5öre. Pa är en hero som även är väldigt stark tidigt i gamet om man bara får något item, den absolut bästa core builden på heron är phase -> drums ->bkb -> lifesteal. Då kommer pa komma online mycket tidigare än deras carry samt kommer fortfarande kunna farma väldigt bra.

Jag tror ingen påstår att en BF vid 25min är en särskilt lyckad strategi.

Den builden du föreslår går på 6k+ efter phase, så jag förstår inte hur det är ett alternativ till BF/Mael som är mer en late game build medans din är mer mid-game fokuserad. Inget fel med bygga mid-game orienterat, men i denna meta är det långt mer risky och man behöver RNGesus på sin sisa mycket emr för att få till critsen.

Citat:
Och snälla picka inte pa när andra laget har en void, har fan hänt mig 3ggr senaste veckan

Är du verkligen uppdaterad på senaste patchen? Pa är numera en rätt bra counter till Void. Chronosphere disablar inte längre passives så Void slösar ofta sin chrono om han kör den på Pa för han kommer bara missa en massa.
Citera
2014-11-02, 17:29
Medlem
Har börjat köra AM på 4,4k~ och tycker det är förvånansvärt roligt.
Otroligt lätt att komma om alla i farm, otroligt skön attack-rörelse, vilket bidrar till att man lätt plockar all farm. Riktigt grym på att split-pusha dessutom.
Det är egentligen bara Spectre, Meepo, PA, Doom och Void som jag har problem med om matchen hinner gå late.
Bygger ständigt:
BF -> PT -> Manta(vid det här laget kan man farma överallt)
Sen beroende på vad man möter:
Bkb, Vlads, Heart, Abyssal, Butterfly
Citera
2014-11-02, 17:41
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Är du verkligen uppdaterad på senaste patchen? Pa är numera en rätt bra counter till Void. Chronosphere disablar inte längre passives så Void slösar ofta sin chrono om han kör den på Pa för han kommer bara missa en massa.

Och vad händer när void köper en mkb?...
Citera
2014-11-02, 17:43
Medlem
Citat:
Då kan inte Void missa sina attacker.

Det är 5v5, inte 1v1.
Citera
2014-11-02, 21:58
Medlem
Michael-ScarNs avatar
sökt i store men hittar inte sättet till lina.

http://www.ladda-upp.se/image.php?id=123982&size=full
vart eller hur ur får man de`?
Senast redigerad av Michael-ScarN 2014-11-02 kl. 22:08.
Citera
2014-11-03, 13:41
Medlem
PsycholicRaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michael-ScarN
sökt i store men hittar inte sättet till lina.

http://www.ladda-upp.se/image.php?id=123982&size=full
vart eller hur ur får man de`?
Finns garanterat inte att köpa, utan är troligtvis en mod (vilket innebär att endast du ser effekterna, de andra i gamet ser din hjälte som vanligt). Jag vet att Wagamama har någon mod som gör TA gul/guldig i sin färgsättning
Citera
2014-11-03, 14:54
Medlem
Citat:

Om du är tvungen att blåsa 5k+ på ett item som counter mot en hero så har denna redan gjort ett riktigt bra jobb och är ett tecken på att du blir ägd.
Citera
2014-11-03, 17:52
Medlem
PsycholicRaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Om du är tvungen att blåsa 5k+ på ett item som counter mot en hero så har denna redan gjort ett riktigt bra jobb och är ett tecken på att du blir ägd.
Fast där håller jag inte med till 100%, mkb är inte direkt ett item som går utanför det normala hos void, och tar inte upp onödig plats i inventory för något han "verkligen" behöver. Möter man en PA är det normalt att i alla fall 1-2 heroes köper mkb, detsamma skulle jag säga om man möter panda. Att man köper den är inte i min mening ett tecken på att man blir ägd, snarare skulle jag se det som ett tecken på att PA blir ägd om man skippar den eftersom man uppenbarligen då inte bedömer henne vara ett tillräckligt stort hot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in