2015-10-31, 22:59
Medlem
Out-of-Steps avatar
Någon som har tips för en riktig nybörjare? Kört igenom tutorial och ett par rundor med bottar på medium/hard. Men blir totalförvirrad av upplägget i shoppen t.ex, provade då att köra via en guide (de som finns i spelet) men efter man köpt prylar som skor, ring och neck på första nivån så ger den inte fler förslag
Citera
2015-11-01, 20:24
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vnc-
Vad i helvete är problemet med folks internet?

Satt hela kvällen igår, inte en enda jävla match, 7 matcher som blev safe to leave i rad.

Om du spelar på eu west så har britter extrema problem med connectionen till servern, f.ö börjar jag få damp på att behöva vänta 2min 30s varenda jävla gång nån horunge dodgar ett game.
Citera
2015-11-01, 20:31
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Någon som har tips för en riktig nybörjare? Kört igenom tutorial och ett par rundor med bottar på medium/hard. Men blir totalförvirrad av upplägget i shoppen t.ex, provade då att köra via en guide (de som finns i spelet) men efter man köpt prylar som skor, ring och neck på första nivån så ger den inte fler förslag

Den förmodligen bästa guiden som skrivits för nya spelare.

Welcome to dota, you suck

Varför ingame guiden inte fungerar för dig vet jag inte, använder sällan guides.
Senast redigerad av wastaah 2015-11-01 kl. 20:33.
Citera
2015-11-01, 20:49
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Den förmodligen bästa guiden som skrivits för nya spelare.

https://purgegamers.true.io/g/dota-2-guide

Varför ingame guiden inte fungerar för dig vet jag inte, använder sällan guides.
Tack, ska kika på länken. Hittade åtminstone en hyffsad guide på youtube, så nu förstår jag varför jag inte kunde köpa mig vidare. Kunde visst uppgradera grejerna . Men hur jag ska veta vilka som är bättre än en annan till en viss karaktär vet jag inte.
Citera
2015-11-02, 12:39
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Tack, ska kika på länken. Hittade åtminstone en hyffsad guide på youtube, så nu förstår jag varför jag inte kunde köpa mig vidare. Kunde visst uppgradera grejerna . Men hur jag ska veta vilka som är bättre än en annan till en viss karaktär vet jag inte.

Svårt att veta vad man ska köpa i början, men där är ingame guiderna helt ok. Man lär sig i vilka situationer man ska köpa vilket item ganska snabbt.
Citera
2015-11-02, 21:54
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Svårt att veta vad man ska köpa i början, men där är ingame guiderna helt ok. Man lär sig i vilka situationer man ska köpa vilket item ganska snabbt.
Jag antar det ja. Tycker det är lite rörigt när man kan aktivera items, för de landar ju lite varstans.

En annan sak är är att jag dör som fan :P. Vissa tvåhittar mig till döds och hinner inte attackera hehe.
Citera
2015-11-02, 22:42
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Jag antar det ja. Tycker det är lite rörigt när man kan aktivera items, för de landar ju lite varstans.

En annan sak är är att jag dör som fan :P. Vissa tvåhittar mig till döds och hinner inte attackera hehe.

Spela defensivt, håll dig till tornet och attackera hjältarna väldigt sällan. Innan du gör något var säker på det till 110%. Är det fortfarande svårt? Hjälp laget med att köpa wards, sentry wards som upptäcker osynliga enheter tar aldrig slut medan observer wards som "lyser upp" ettt område regenereras 1 st/min.

Et tips är att skaffa mic. Kommunikationen blir mycket mer snabbare och detaljerad då.
Citera
2015-11-02, 23:58
Medlem
Knoppys avatar
Citat:

Du kan ju flytta på sakerna i din inventory, och du kan binda om knapparna så att du enklare kan aktivera itemsen. Jag personligen har bindat om till 3 V 4 Mouse2 Mouse3 och Z. Blir mycket enklare då
Citera
2015-11-03, 00:30
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knoppy
Du kan ju flytta på sakerna i din inventory, och du kan binda om knapparna så att du enklare kan aktivera itemsen. Jag personligen har bindat om till 3 V 4 Mouse2 Mouse3 och Z. Blir mycket enklare då
Afan då fixar jag det när jag kommer hem från jobb!

Något tips på bra karaktärer? Kört en drös men bara gått bra med Lina och Riki. Sistnämnda påminner en hel del om Zeratul i HotS .

Ytterliggare några frågor:
1. Kan man kombinera skins? Ser att det finns olika slots så som vapen, bracer, chest osv.
2. Står på vissa "included in bundle X", men varken på hemsidan eller in game hittar jag det. Jo, på hemsidan finns ett fåtal men nästan alla är till turneringar.
3. När man kan köpa skins ingame, är detta priser från Dota själva eller steammarket?
Citera
2015-11-03, 23:20
Medlem
Knoppys avatar
Citat:
Afan då fixar jag det när jag kommer hem från jobb!

Något tips på bra karaktärer? Kört en drös men bara gått bra med Lina och Riki. Sistnämnda påminner en hel del om Zeratul i HotS .

Ytterliggare några frågor:
1. Kan man kombinera skins? Ser att det finns olika slots så som vapen, bracer, chest osv.
2. Står på vissa "included in bundle X", men varken på hemsidan eller in game hittar jag det. Jo, på hemsidan finns ett fåtal men nästan alla är till turneringar.
3. När man kan köpa skins ingame, är detta priser från Dota själva eller steammarket?

Det är i Dota 2 precis som i många andra spel, gör man misstag och/eller inte riktigt kan blir man flamead av folk som tycker att det är alla andras fel att de har 2k mmr när de borde ligga på 6,5k :/

1. Sets droppar random efter en match, men det kan även enskilda items göra. T ex kan du få ett helt set till Chaos Knight men kanske bara ett vapen till Bountyhunter. Ett helt set innehåller alla delar, som bracer, vapen, helm, chest osv. Du kan mixa precis hur du vill, dom är inte låsta.
2. Det har jag nog missat, spelar inte speciellt mycket längre. Tyvärr kan jag inte svara på det.
3. Jag vet inte riktigt hur det är i reborn, men innan fanns t ex vissa set bara att köpa av andra spelare, medan andra set kunde man köpa direkt i Dota. Finns säkert någon annan som kan det där bättre.

Mvh

edit: Glömde att du frågade om några karaktärer. Crystal Maiden, Sven, Wraith King, Lion, Ogre Magi och Keeper of the Light skulle jag påstå är helt okej nybörjarhjältar
Senast redigerad av Knoppy 2015-11-03 kl. 23:23.
Citera
2015-11-04, 19:53
Medlem
chessjamts avatar
Så jäkla tröttsamt att spela support när carrys i ens lag är idioter. Så fort Ursa får en aegis tror han att han är oslagbar och rushar in solo i fiendeområde. Mindre än två minuter senare är han död. Slöseri på aegis.

Men förutom det så mötte vi faktiskt en jävulsk hård Bristleback. Är han ganska op nu i senaste metan eller hade vi bara otur?
Citera
2015-11-04, 20:15
Medlem
GEFLE Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Så jäkla tröttsamt att spela support när carrys i ens lag är idioter. Så fort Ursa får en aegis tror han att han är oslagbar och rushar in solo i fiendeområde. Mindre än två minuter senare är han död. Slöseri på aegis.

Men förutom det så mötte vi faktiskt en jävulsk hård Bristleback. Är han ganska op nu i senaste metan eller hade vi bara otur?

Tycker man får stryk som bristle då de andra laget bara skaffar en vlads och mek så skadar inte quills något
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in