Citat:
Ursprungligen postat av
Bulkmode
Antar samma gäller för kuriren? Har spelat som hard carry i games där ingen av de 4 andra köpt varken kurir, flying kurir eller wards. Ska man då som hard carry köpa allt? Jag gissar på det? Det går liksom inte spela utan kurir och wards är såpass viktigt, känns ju som att man förstör ännu mer om man vägrar köpa det. Man får se det som att det är "småsummor".
Sen om enemy team har osynliga hjältar och laget behöver invis detection, ska man då köpa ÄVEN en massa sentries/dust/gem (efter att redan ha köpt kurir, flying kurir och massa wards som hard carry)? Då börjar vi snacka om att det börjar bli dyrt dock. Hur gör man då?
Om man vill vinna mer än förlora så måste man göra dessa uppoffringar.
Det var själv när jag la ner egot och börja tänka på att "JAG VILL ATT MITT LAG SKA VINNA, HUR GÖR JAG?" allt från att köpa wards till courier med faceless void/spectre och en dust hit och dit. Sen fick man lägga ner egot rejält för att avguda ryssarna så de slutade feeda.
Det här byggde en liten charm för spelet för mig. Känns roligt att styra laget på ett sätt de inte märker (gör man det dåligt, då kommer de bli extremt sura) Tid för att leka med sin hero finns ju alltid. Men när kommentarerna kommer in folk som var EXTREMT sura och flamade och ber om ursäkt var ju guld, trodde aldrig de skulle hända
Jag säger aldrig när någon gör något fel, misstag eller liknande längre. Om de vill ge upp så avgudar jag dom och ger komplimanger som bara den så att de fortsätter. Motivera laget helt enkelt.
Någon som flamar men aldrig håller tyst, det räcker med en mute sen fortsätter man. Chattar andra i laget med denne person, så är det bara att muta dom också.
Dust kostar ju endast 180g och det räcker till två gånger
där man kan döda fienden och få mycket mer EXP och guld.
EXP är otroligt viktig, levels får man ju HP och massa stats av och inte minst levels i sin skill.
Fast sedan om man spelar bara för skojskull så är det bara strunta i och köpa wards, man kanske vinner ändå
Just nu är dota som en schack match för mig, man har otroligt mycket potential att gå från en säker förlust till en säker vinst. Man har 4 spelare på sitt bord och måste utnyttja dom så mycket det bara går