2014-10-31, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
när jag såg att det fortfarande fanns en jävla massa kvar ute i landet så beställde jag hem 8st.
liksom, passa på.

Gick miste om denna vid släppet, hade lagt dem i korgen men fick ett felmeddelande när jag skulle betala. Får kanske knalla in och beställa några från en annan butik. De kostar ju inget heller.
Citera
2014-10-31, 22:35
Medlem
ganglere2s avatar
En Stoodley stout har jag druckit.
Citera
2014-10-31, 23:58
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
En Stoodley stout har jag druckit.
Vad tyckte du om den?
Citera
2014-11-01, 00:47
Medlem
WalterSullivans avatar
Några julöl som kommer den 3e som är nåt att hänga i granen? Vart lite sugen på Oppigårds o Lagunitas
Citera
2014-11-01, 01:33
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Några julöl som kommer den 3e som är nåt att hänga i granen? Vart lite sugen på Oppigårds o Lagunitas
Det beror på om du gillar humle.
Oppigårds och Lagunitas är båda alldeles för hårt humlade för att vara julöl enligt mig.
Är man en humlefanatiker så kan dom funka om man inte tycker dom är för klena i humlebettet.
Citera
2014-11-01, 02:52
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Hibernation, den från evil twin, n'ice chouffe eller vad den heter, tre av mina favoriter i släppet.
Citera
2014-11-01, 06:29
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus
Vad tyckte du om den?

Jag gillar Stoodley. Så pass mycket att jag har köpt på mig ett par lådor. Har dock läst en del recensioner där de tyckte att den var "blek" el.likn. Fast smaken är som sagt delad. I jämförelse med t.ex. Carnegie porter så är den mindre söt med en något bränd smak. Bra med lite omväxling.
Citera
2014-11-01, 08:42
Medlem
Barytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Hibernation, den från evil twin, n'ice chouffe eller vad den heter, tre av mina favoriter i släppet.
Hibernation Ale köpte jag en hel låda av förra ölet. Får nog bli en i år igen.

Perfekt julöl i min smak. Passar perfekt att avnjutas i favoritfåtöljen tillsammans med en god bok och julgotterna inom bekvämt avstånd.
Citera
2014-11-01, 12:18
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus
Det beror på om du gillar humle.
Oppigårds och Lagunitas är båda alldeles för hårt humlade för att vara julöl enligt mig.
Är man en humlefanatiker så kan dom funka om man inte tycker dom är för klena i humlebettet.

De mer humlade julölen går dock utmärkt ihop med de krämiga sillarna!
Citera
2014-11-01, 12:43
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peterplupp
Gick miste om denna vid släppet, hade lagt dem i korgen men fick ett felmeddelande när jag skulle betala. Får kanske knalla in och beställa några från en annan butik. De kostar ju inget heller.
jag också. jag beställde på mitt bolag från annan butik.
Citera
2014-11-02, 23:25
Medlem
Jag är ingen ölkännare på något sätt men jag tycker iallafall att det är gott. Nu till frågan, varför ska man ha en "skumkrona"? Själv brukar jag försöka få så lite skum som möjligt när jag häller upp min öl.
Citera
2014-11-02, 23:35
Medlem
Bamsebjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargarna
Jag är ingen ölkännare på något sätt men jag tycker iallafall att det är gott. Nu till frågan, varför ska man ha en "skumkrona"? Själv brukar jag försöka få så lite skum som möjligt när jag häller upp min öl.
För att frigöra smak samt doft. Kolsyran slås sönder och humlens aromämnen fastnar i skummet.
Senast redigerad av Bamsebjorn 2014-11-02 kl. 23:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in