Citat:
Ursprungligen postat av
KickAss-1337
Var gött att Cuvee de Jacobine gjorde ett gästspel på hyllorna, överkomligt pris för en mycket bra sour/flammish red
Fler som gillar den?
Yes, tycker den är riktigt trevlig. Kul med ett vettigt suröl i standardsortimentet (visserligen räknas ju kriek som suröl också, och Boons version får nog ändå anses duglig, men att bunta ihop kriek och oud bruin/rood känns inte helt rätt) också. Ska börja ta med en flaska vid alla mina beställningar oavsett om jag är sugen eller inte så den kanske landar en fast hyllplats på mitt lokala bolag.
Är det förresten så tokigt att den kommer utvärderas mot alla andra produkter i specialölskategorin för att avgöra om den sålt tillräkligt bra för att bli kvar? Att låta den tävla om hylplats med exempelvis Aecht Schlenkerla Rauchbier eller Anchor Steam Beer känns ungefär lika vetigt som att låta den tävla mot Sofiero, men det skulle inte förvåna mig om reglerna var så klumpigt och fyrkantigt utformade. Uppmanar alla att göra stora stödköp så vi får behålla ett vettigt suröl i ordinariesortimentet!