2014-10-25, 19:56
Medlem
bennyzs avatar
Idag testade jag TT (Three Towns Premium) blå burk
Satan i gatan,den var inte rolig! sitter och tvingar i mig sista burken
Hur kan det vara så stor skillnad på TT Original (grön) och Premium (blå)???

Hade nog valt en Slots Gold hellre än en Premium burk till..................
Citera
2014-10-26, 20:04
Medlem
loomiss avatar
Undrar om det inte var något fel på Oceanbryggeriet Arbetarporter...
Jag brukar i princip aldrig hälla ut öl men jag hade ingen val, den smakade riktigt illa. Den hade en oangenäm syrlighet som jag inte förknippar med porter. Och skummet... det uteblev. Önskar jag hade en flaska till, bara för att vara helt säker. Etiketten däremot, tummen upp.
Citera
2014-10-26, 21:11
Medlem
WalterSullivans avatar
Som nån sa här så var Yeti Chocolate Stout lite av en besvikelse, smakar mest som stout med ek/whiskey toner och knappt nån choklad smak. Den var inte äcklig men man hade ju förväntat sig en choklad bomb

Nu dricker jag Ignis et Flamma som ska vara en belgisk IPA men jag tycker den smakar som en jävligt god ljus lager istället, har tydligt belgisk jäst och en surhet i smaken utan nån fruktig humle. Väldigt uppfriskande öl men hade jag haft ögonbindel hade jag aldrig kunnat gissa att det är en IPA
Citera
2014-10-26, 21:23
Medlem
Skugges avatar
Alltså Struise, Cuvée Delphine, vilken stöt. Drack Black Albert på fat här om veckan men frågan är om inte denna är än bättre, dags att hamstra lagringsflaskor.
Citera
2014-10-27, 00:47
Medlem
Mr.Nutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loomis
Undrar om det inte var något fel på Oceanbryggeriet Arbetarporter...
Jag brukar i princip aldrig hälla ut öl men jag hade ingen val, den smakade riktigt illa. Den hade en oangenäm syrlighet som jag inte förknippar med porter. Och skummet... det uteblev. Önskar jag hade en flaska till, bara för att vara helt säker. Etiketten däremot, tummen upp.
Jag vågar nog påstå att du fick en dålig flaska, din beskrivning låter i alla fall inte alls som den Arbetarporter jag smakat. När den är som den ska tycker i alla fall jag det är en jäkligt trevlig öl och etiketten är ju som du påpekar riktigt schysst. Jag antar att du inte har något kvar av den men annars skulle en reklamation kanske vara på sin plats?
Tack för varningen i alla fall, får skjuta upp min planerade beställning tills det är rimligt att tro att lagret i Örebro hunnit bytas ut.
Citera
2014-10-27, 07:37
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skugge
Alltså Struise, Cuvée Delphine, vilken stöt. Drack Black Albert på fat här om veckan men frågan är om inte denna är än bättre, dags att hamstra lagringsflaskor.
när jag såg att det fortfarande fanns en jävla massa kvar ute i landet så beställde jag hem 8st.
liksom, passa på.
Citera
2014-10-27, 20:05
Medlem
loomiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Nutt
Jag vågar nog påstå att du fick en dålig flaska, din beskrivning låter i alla fall inte alls som den Arbetarporter jag smakat. När den är som den ska tycker i alla fall jag det är en jäkligt trevlig öl och etiketten är ju som du påpekar riktigt schysst. Jag antar att du inte har något kvar av den men annars skulle en reklamation kanske vara på sin plats?
Tack för varningen i alla fall, får skjuta upp min planerade beställning tills det är rimligt att tro att lagret i Örebro hunnit bytas ut.

Jag har druckit flera av Oceanbryggeriets öl och alla har varit riktigt fina. Därför blev jag förvånad över hur detta öl smakade. Det är inte första gången just en porter har fått spelet i flaskan. När Slottskällan Svart gjorde comeback i sortimentet för några år sen lyckades jag återigen komma över flaskor från en batch där det gått fel nånstans. Skummet som bildades vid upphällningen låg kvar som en dallrande aladåb och någon dryck såg jag knappt röken av. Dessutom luktade ölet bokstavligt talat skit. Då gjorde jag en reklamation och fick tillbaka pengarna. Hur stor denna batch var vet jag inte men jag höll mig ifrån Svart ett halvår. Sedan dess har jag inte stött på detta problem igen. Svart är, när allt har gått som det ska, en utmärkt porter (både till mat och i mat).
Citera
2014-10-28, 22:07
Medlem
KickAss-1337s avatar
Var gött att Cuvee de Jacobine gjorde ett gästspel på hyllorna, överkomligt pris för en mycket bra sour/flammish red

Fler som gillar den?
Citera
2014-10-28, 22:56
Medlem
Mr.Nutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Var gött att Cuvee de Jacobine gjorde ett gästspel på hyllorna, överkomligt pris för en mycket bra sour/flammish red

Fler som gillar den?
Yes, tycker den är riktigt trevlig. Kul med ett vettigt suröl i standardsortimentet (visserligen räknas ju kriek som suröl också, och Boons version får nog ändå anses duglig, men att bunta ihop kriek och oud bruin/rood känns inte helt rätt) också. Ska börja ta med en flaska vid alla mina beställningar oavsett om jag är sugen eller inte så den kanske landar en fast hyllplats på mitt lokala bolag.
Är det förresten så tokigt att den kommer utvärderas mot alla andra produkter i specialölskategorin för att avgöra om den sålt tillräkligt bra för att bli kvar? Att låta den tävla om hylplats med exempelvis Aecht Schlenkerla Rauchbier eller Anchor Steam Beer känns ungefär lika vetigt som att låta den tävla mot Sofiero, men det skulle inte förvåna mig om reglerna var så klumpigt och fyrkantigt utformade. Uppmanar alla att göra stora stödköp så vi får behålla ett vettigt suröl i ordinariesortimentet!
Citera
2014-10-29, 08:43
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Nutt
Yes, tycker den är riktigt trevlig. Kul med ett vettigt suröl i standardsortimentet (visserligen räknas ju kriek som suröl också, och Boons version får nog ändå anses duglig, men att bunta ihop kriek och oud bruin/rood känns inte helt rätt) också. Ska börja ta med en flaska vid alla mina beställningar oavsett om jag är sugen eller inte så den kanske landar en fast hyllplats på mitt lokala bolag.
Är det förresten så tokigt att den kommer utvärderas mot alla andra produkter i specialölskategorin för att avgöra om den sålt tillräkligt bra för att bli kvar? Att låta den tävla om hylplats med exempelvis Aecht Schlenkerla Rauchbier eller Anchor Steam Beer känns ungefär lika vetigt som att låta den tävla mot Sofiero, men det skulle inte förvåna mig om reglerna var så klumpigt och fyrkantigt utformade. Uppmanar alla att göra stora stödköp så vi får behålla ett vettigt suröl i ordinariesortimentet!

Låter inte helt otroligt tyvärr, då denna typ av öl inte är något som finns i mängder mäter man nog mot hela specialölssortimentet. Att stödköpa är ju klart vettigt, ett av bolagen i min stad tog t ex först in Lindemans Apple på prov förra sommaren och nu är den i det fasta sortimentet så går går det!
Citera
2014-10-31, 20:25
Medlem
KickAss-1337s avatar
Lyxar till det med en Cantillon Kriek ikväll, förjävla fint alltså
Citera
2014-10-31, 20:56
Medlem
Blev en 10 commandments ikväll. Gott. Sött av russinen men det balanseras rätt bra av örtigheten. Tur att jag har fler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in