Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Åhå, trevligt! Låter inte som en direkt höjdare, men jag antar att den kan göra sig mycket väl en varm sommardag ute i någon av Stockholms parker.
Själv har jag till morgondagen inhandlat en Dragets Kanal Dubbel IPA och en Napa Smith Organic IPA och kommer med en liten recension efter helgen. Har även fått upp ögonen för BB Organic Wheat, ett trevligt tillskott bland det ganska skrala utbudet veteöl i Sverige. Riktigt god med en fruktig näsa och en svagt syrlig eftersmak. Tyvärr blir det en jävla bottensats i glaset som smakar satan om man råkar få i sig den, men i övrigt en väldigt trevlig öl.
alltså, inget fel på den. när jag läste aprikos så tänkte jag just aprikos. men den smakar som en ipa och är ganska besk, dock så tittar det fram en liten ton av sött och den hintar om aprikos, den var god, inget snack om saken, jag hade dock gillat att den hade varit lite mer vågad.
antagligen en väldigt bra sommaröl, dock så vet inte hur tillgången på denna är i sverige.
jag har rantat om napa smiten i tråden tidigare, men som sagt, 22 spänn för den, dels smak, alkohol och att den är ekologisk ser jag inte som något annat än just ett fynd. du kommer säkerligen tycka mycket bra om den.