2012-04-17, 13:25
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Har säkert frågat förr, men... Bulldogg Summer Pale Ale (tror den heter så) - återkommer den i sommar? Den är fruktansvärt god och fantastiskt behaglig i sommarvärmen.

Vad kostar den? 30 spänn? Ser man ur finsmakarsynvinkel så är det inte dyrt. Man är vad vid de priserna och vet att man får vad man betalar för - eller rättare sagt; ska man få nåt bra så får man lägga till lite extra stålars.

Undantag finnes, såklart. Det finns ju kap!

Ser man det ur "bli full"-synvinkel är det också OK pris, med tanke på alkoholhalten (9,6%)...
Ja jävlar ja, den är skitgod och kommer tillbaka varje sommar. Den vanliga Sleepy är lite för tung för att fungera i sommartid. Inhandlade faktiskt en Sleepy Bulldogg IPA nu i helgen som skall drickas nu till helgen, kanske den bästa IPA'n bryggd på svensk mark. Hittar den aldrig på Systemet här i Stockholm utan får alltid köpa den när jag är på ön, vilket i och för sig är en fin tradition.
Citera
2012-04-19, 11:46
Medlem
brutefishs avatar
drack en samuel adams white water ipa igår. tyckte det lät intressant med aprikos, visst...den finns där men inte så mycket. som ipa var det helt okej.
Citera
2012-04-20, 10:09
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
drack en samuel adams white water ipa igår. tyckte det lät intressant med aprikos, visst...den finns där men inte så mycket. som ipa var det helt okej.
Åhå, trevligt! Låter inte som en direkt höjdare, men jag antar att den kan göra sig mycket väl en varm sommardag ute i någon av Stockholms parker.

Själv har jag till morgondagen inhandlat en Dragets Kanal Dubbel IPA och en Napa Smith Organic IPA och kommer med en liten recension efter helgen. Har även fått upp ögonen för BB Organic Wheat, ett trevligt tillskott bland det ganska skrala utbudet veteöl i Sverige. Riktigt god med en fruktig näsa och en svagt syrlig eftersmak. Tyvärr blir det en jävla bottensats i glaset som smakar satan om man råkar få i sig den, men i övrigt en väldigt trevlig öl.
Citera
2012-04-20, 10:33
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Åhå, trevligt! Låter inte som en direkt höjdare, men jag antar att den kan göra sig mycket väl en varm sommardag ute i någon av Stockholms parker.

Själv har jag till morgondagen inhandlat en Dragets Kanal Dubbel IPA och en Napa Smith Organic IPA och kommer med en liten recension efter helgen. Har även fått upp ögonen för BB Organic Wheat, ett trevligt tillskott bland det ganska skrala utbudet veteöl i Sverige. Riktigt god med en fruktig näsa och en svagt syrlig eftersmak. Tyvärr blir det en jävla bottensats i glaset som smakar satan om man råkar få i sig den, men i övrigt en väldigt trevlig öl.
alltså, inget fel på den. när jag läste aprikos så tänkte jag just aprikos. men den smakar som en ipa och är ganska besk, dock så tittar det fram en liten ton av sött och den hintar om aprikos, den var god, inget snack om saken, jag hade dock gillat att den hade varit lite mer vågad.
antagligen en väldigt bra sommaröl, dock så vet inte hur tillgången på denna är i sverige.

jag har rantat om napa smiten i tråden tidigare, men som sagt, 22 spänn för den, dels smak, alkohol och att den är ekologisk ser jag inte som något annat än just ett fynd. du kommer säkerligen tycka mycket bra om den.
Citera
2012-04-20, 11:35
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
alltså, inget fel på den. när jag läste aprikos så tänkte jag just aprikos. men den smakar som en ipa och är ganska besk, dock så tittar det fram en liten ton av sött och den hintar om aprikos, den var god, inget snack om saken, jag hade dock gillat att den hade varit lite mer vågad.
antagligen en väldigt bra sommaröl, dock så vet inte hur tillgången på denna är i sverige.

jag har rantat om napa smiten i tråden tidigare, men som sagt, 22 spänn för den, dels smak, alkohol och att den är ekologisk ser jag inte som något annat än just ett fynd. du kommer säkerligen tycka mycket bra om den.
Hmm, prominent beska är ju väldigt trevligt, och att den verkar somrig är ju inget minus. Min stora sommarfavorit i år kommer förmodligen att bli S:t Eriks APA, dels för cascade är en personlig favorit men dels också för att den var jävligt lättdrucken. Napa Smith verkar ju onekligen lovande, och det är tack vare din recension som jag har inhandlat den. Kanal-IPA'n verkar ha fått lite blandat mottagande på många håll, men jag går in med öppet sinne.
Citera
2012-04-20, 12:12
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Hmm, prominent beska är ju väldigt trevligt, och att den verkar somrig är ju inget minus. Min stora sommarfavorit i år kommer förmodligen att bli S:t Eriks APA, dels för cascade är en personlig favorit men dels också för att den var jävligt lättdrucken. Napa Smith verkar ju onekligen lovande, och det är tack vare din recension som jag har inhandlat den. Kanal-IPA'n verkar ha fått lite blandat mottagande på många håll, men jag går in med öppet sinne.
uj, då får man stå till svars sen då om du inte gillar den.
dragets tycker jag bara är ok, samma sak där, man har blivit väldigt bortskämd med bra dipor så man tycker väl att den är lite mesig, dock balanserad.

jag dracka denna öl i julas, Harviestoun Mr Sno’balls
http://www.ratebeer.com/beer/harviestoun-mr-snoballs/96627/
jag kan inte fatta alls att den blev en julöl, jag tycker det är en PERFEKT sommaröl, frisk och inte för sliskig utan ändå lite bett i, tyckte den var ljuvlig.

någon annan som har druckit den, tankar?
Citera
2012-04-21, 09:34
Medlem
Fixiebikes avatar
Får rätta mig själv, det är förstås Sitting Bulldog IPA som har inhandlats till aftonen. Sleepy kommer inte ens upp till knäskålarna på den. Någon annan som har åsikter om dessa två?
Citera
2012-04-21, 11:04
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Får rätta mig själv, det är förstås Sitting Bulldog IPA som har inhandlats till aftonen. Sleepy kommer inte ens upp till knäskålarna på den. Någon annan som har åsikter om dessa två?

Sleepy bulldog är inget som jag tycker är någon höjdare precis.
Vet inte varför den har blivit så populär.
jag gillar den inte.
Det är något med smaken som inte fungerar för mig.
Citera
2012-04-22, 02:00
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:

Citat:
uj, då får man stå till svars sen då om du inte gillar den.
dragets tycker jag bara är ok, samma sak där, man har blivit väldigt bortskämd med bra dipor så man tycker väl att den är lite mesig, dock balanserad.
Dragets var tyvärr tunn utav bara satan, den smakade som en slags kvasivariant av sig själv. Fy fan. Napa Smith var tyvärr än jävla värre. Fy fan. Som att någon jävla lodare rört ned sådana där jävla nougathjärtan ned i ett jävla Pripps Blå-helvete och sedan kallat det för "organic IPA". Den smakade ungefär som nazismen. Fy fan.
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus
Sleepy bulldog är inget som jag tycker är någon höjdare precis.
Vet inte varför den har blivit så populär.
jag gillar den inte.
Det är något med smaken som inte fungerar för mig.
Vad anser du om Sitting jävla Bulldog då? Sveriges (i mitt tycke) bästa IPA.
Citera
2012-04-22, 11:36
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Vad anser du om Sitting jävla Bulldog då? Sveriges (i mitt tycke) bästa IPA.
Jag har inte testat den ännu.
Ska se om jag får tag i den till helgen.
Citera
2012-04-22, 12:01
Medlem
LP-skivas avatar
Jag har nog testat alla Bulldoggar som finns på marknaden och tycker de generellt håller bra klass. Häromsistens sprang jag på Brutal Bulldog på krogen och det tycker jag var en klart duglig DIPA. De hade även Sleepy och Sitting så det blev till att göra ett tripp-trapp-trull-test. Alltid skoj.
Citera
2012-04-22, 13:50
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LP-skiva
Jag har nog testat alla Bulldoggar som finns på marknaden och tycker de generellt håller bra klass. Häromsistens sprang jag på Brutal Bulldog på krogen och det tycker jag var en klart duglig DIPA. De hade även Sleepy och Sitting så det blev till att göra ett tripp-trapp-trull-test. Alltid skoj.
Den har jag faktiskt ännu inte provat. Finns den verkligen ännu kvar? Den fanns tydligen en begränsad period på Bishop's på S:t Eriksgatan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in