2014-04-16, 00:38
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Nej, köp Fuller's London Porter istället. Galet bra öl i sin stil för pengarna.
Är ganska ny inom ''ölkulturen'' hur står den sig emot Guiness och Kilkenny? Gillar Fuller's London Pride men det är ju en ''ale''
Citera
2014-04-16, 00:41
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Är ganska ny inom ''ölkulturen'' hur står den sig emot Guiness och Kilkenny? Gillar Fuller's London Pride men det är ju en ''ale''

Spöar skiten ur Guinness och Kilkenny. Kilkenny är ju i och för sig inte en porter eller stout. Fuller's London Porter är riktigt smakrik och god, speciellt om man kollar till priset.
Citera
2014-04-16, 00:43
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Spöar skiten ur Guinness och Kilkenny. Kilkenny är ju i och för sig inte en porter eller stout. Fuller's London Porter är riktigt smakrik och god, speciellt om man kollar till priset.
Jävlar vad du svarade snabbt Tackar, får bli å testa den. Vet du om den finns på fat i Stockholms området?
Citera
2014-04-16, 00:53
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Jävlar vad du svarade snabbt Tackar, får bli å testa den. Vet du om den finns på fat i Stockholms området?

Ibland är man snabb. Det har jag ingen aning om, men det tror jag verkligen att den gör. Det är en populär öl.

Försöker för övrigt hitta något mer i Emelissen... Men nej. Vanilj, lite bourbon, sötma och slutligen lite banan, som inte ens behöver komma ifrån ölen. Jag som hade förhoppningar om den här... Men den är ju god.
Citera
2014-04-16, 00:58
Medlem
Hebrs avatar
Är det någon som har provat Grytthyttans IPA? Provade den i somras, men utan något större bärsregister i bakhuvudet bortsett från fulöl så överlämnar jag den bedömningen åt någon annan.

I övrigt så smakar sitting bulldog IPA vidrigt, och det är rätt trist med tanke på att den dykt upp på fat på flera stockholmskrogar. Dom borde svepa in någon bättre.
Citera
2014-04-16, 00:59
Medlem
sluggerbanans avatar
Citat:
Otroligt prisvärd!

Någon som druckit Mohawk Black Easter IPA, förresten?

Japp. Smakar och ser ut som bränt gummi. En besvikelse.
Citera
2014-04-16, 01:04
Medlem
Batman182s avatar
Citat:
Otroligt prisvärd!

Någon som druckit Mohawk Black Easter IPA, förresten?

Jag tyckte den va god. Knappast bränt gummi.

För övrigt fick jag ta mig en Omnipollo Astral förra veckan och det va nog den godaste ölen jag druckit. Åtminstone bästa IPA/DIPA.
Citera
2014-04-16, 02:52
Medlem
sluggerbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batman182
Jag tyckte den va god. Knappast bränt gummi.

För övrigt fick jag ta mig en Omnipollo Astral förra veckan och det va nog den godaste ölen jag druckit. Åtminstone bästa IPA/DIPA.

Den smakar gummi för mig, vad smakar den för dig mer än mumsigt, lite parlör tack

Av 2075 artiklar på systemet föreslår du en random tappöl från krogen som bästa öl. Kanske är det.
Citera
2014-04-16, 06:59
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Den är betydligt bättre än både Guinness och Kilkenny, vilka är ganska smaklösa och tråkiga om man jämför med London Pride.

Jag kan ge dig ett annat tips om du vill testa hur en riktigt bra stout smakar, testa då Great Divides Yeti Imperial Stout.

http://www.systembolaget.se/1667
Citera
2014-04-16, 08:50
Medlem
brutefishs avatar
bara jag som stör på sig på "påskölen"?
eftersom påsköl inte har någon typdef. så finns det påskipa, påskale, påskporter etc etc, ofta är påskölen bara en rebranding av något annat och just därför tycker jag "stilen"/själva grejen är ett otyg.

julöl i alla ära, trots att det inte där heller finns någon typdef., så har ändå julöl typiska smaker som hör julen till, det har inte påskölen, det kan vara precis vad som.

därför väljer jag att inte köpa påsköl, vill inte uppmuntra skiten.
Citera
2014-04-16, 09:29
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
bara jag som stör på sig på "påskölen"?
eftersom påsköl inte har någon typdef. så finns det påskipa, påskale, påskporter etc etc, ofta är påskölen bara en rebranding av något annat och just därför tycker jag "stilen"/själva grejen är ett otyg.

julöl i alla ära, trots att det inte där heller finns någon typdef., så har ändå julöl typiska smaker som hör julen till, det har inte påskölen, det kan vara precis vad som.

därför väljer jag att inte köpa påsköl, vill inte uppmuntra skiten.
Lite konstigt resonemang tycker jag. Påskölen från de intressanta bryggerierna är inte standardöl med kycklingetikett utan är verkligen en batch med specialöl. Vad bryggaren sen tycker passar till påskmat är en smakfråga, det måste ju inte följa någon exakt stil.
Personligen tycker jag att det är trevligare att själv kunna välja vilken typ av påsköl jag vill dricka, i stället för att ha en fastställd typ med snäva ramar som gäller för påsköl.
Citera
2014-04-16, 09:38
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Lite konstigt resonemang tycker jag. Påskölen från de intressanta bryggerierna är inte standardöl med kycklingetikett utan är verkligen en batch med specialöl. Vad bryggaren sen tycker passar till påskmat är en smakfråga, det måste ju inte följa någon exakt stil.
Personligen tycker jag att det är trevligare att själv kunna välja vilken typ av påsköl jag vill dricka, i stället för att ha en fastställd typ med snäva ramar som gäller för påsköl.

Jag gillar när det kommer tillfälliga nyheter att smaka av. Julölen ser jag alltid fram mot när vintermörkret lägger sig och där har jag några favoriter som återkommer, till exempel Midvinterblot och Hibernation ale. Påskutbudet har jag sämre koll på. Några tips från expertisen här i tråden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in