2014-10-31, 20:16
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Nämnde inte åklagaren några tidsangivelser när det gällde chatten med mamman? Kanske vi kan anteckna dem?

Jo men hon är så rörig i sin framställan att jag väntar på Fuppen. Då Försvaret hoppar gladeligen in och "guidar" åklagaren bör dra öronen åt sig lite...så att säga
Citera
2014-10-31, 20:17
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Så du har inte ens sett fuppen och det är häxan som ska brännas?....vi kanske ska vänta med bränningarna tills vi få se fuppen. Åklagaren kör sitt race...dvs att få båda fällda....domstolen kanske inte riktigt vill se saken i samma ljus.
lagman Kirppu=loppa

Är det inte du som drar förhastade slutsatser? Just nu var det kvinnan jag diskuterar. Mannen är svårare att greppa, men troligtvis vill jag bränna honom också. Så småningom, när jag fått frågetecknen utredda.
Citera
2014-10-31, 20:18
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jo, det kommer jag ihåg. Men någonstans har jag hört Rami säga det ... Vilket inte ursäktar hans icke-agerande.

Att man säjer att man är rädd för någon behöver inte betyda i fysisk bemärkelse? Man kan vara rädd för vad nån ska ta sej till..eller vad nån ska avslöja.
Det verkar ju som om Madi har nån hållhake på honom.
Citera
2014-10-31, 20:19
Medlem
Ramis maratonchattande talar MOT att han skulle ha varit rädd för Madi.
Citera
2014-10-31, 20:25
Medlem
Citat:
Han klarade nog inte ens det som deras kulturella krav ställd på honom...dvs försörja familjen.

Och lika lite klarade hon kravet som deras kultur ställer på en hustru- även när det gäller en hustru till en misslyckad man, att sköta om barnen och hemmet. Men ingenting av detta är ett brott. Att Rami var misslyckad som familjeförsörjare eller att Madi - eller som du vill - Amani inte skötte hushållssysslorna utan lät hemmet förfalla förklarar inte heller mordet på Yara.
Citera
2014-10-31, 20:26
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av commandaria
Ramis maratonchattande talar MOT att han skulle ha varit rädd för Madi.

Hon anmälde honom för misshandel. Då var det han som var den våldsamma.
Jag tycker vi bränner båda två.
Citera
2014-10-31, 20:33
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Det tror jag med i och med blodbilden...hon har flytt för sitt liv och kanske har detta börjat i föräldrarsovrummet och dött i stort sett i garderoben/klädkammaren och oavsett vad de inbördes personerna har sagt så får jag inte ihop Amanis chatt med Yaras mamma med allt detta tidsmässigt.

Jag försvarar verkligen inte kvinnor bara för att det är kvinnor men det är något konstigt med denna bild...och han är inte anklagad bara för att han är man, som försvarsadvokaten säger.

Så har jag också uppfattat det, att det började i vuxensovrummet. Där finns blod runt sängen. Sedan finns blod i pojkens rum (genomgångsutrymme från vuxensovrummet).
Det finns inget blod utmärkt i köket, hallen eller vardagsrummet.
Det finns blod på toalettstolen.
I Yaras rum är det mesta blodet. Dels vid kassarna (där hon har legat ner och spottat blod). Mest blod i klädkammaren.

Tog hon sig in i klädkammaren och gömde sig och blev sedan utsläpad till sitt rum där hon sedan dog?
Citera
2014-10-31, 20:38
Medlem
Guardian Angels avatar
Lite tider från olika källor;

12.30 R åker och fiskar med äldsta sonen. Y är i skolan M är hemma med de andra barnet.

14.30 R och barnet åter i bostaden (rensa fisken). Därefter går de två och handlar.

15.18 Kvitto på betalning på Willys

16.30 R och sonen åter i lägenheten. Yara har kommit hem från skolan. M och Y hade då bråkat.

19.52 R börjar chatta med IF

ca 20.00 Kan vara då Yara dog

21.02 M i kontakt med Yaras mamma.

21.04 -21.19 Rami chattar med IF.

21.20 Film 1 i Ys sovrum.

21.22 Ms sista kontakt med Ys mamma

21.23 Film 2; M sprutar kallt vatten med duschslangen i ansiktet på Y.

21.58 M eller R ringer SOS alarm.

22.32 Ambulans på plats
Citera
2014-10-31, 20:39
Medlem
Är det någon som vet hur en rättspsykiatrisk undersökning går till?
Citera
2014-10-31, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Med tanke på benpipan som stack ut under knäet så har hon nog mer släpat sig fram med hjälp av armarna.

Åklagaren nämnde även att Madi troligtvis släpat runt henne. Kanske är det då hon fått ytterligare skador när hon stött i karmar, väggar o dörrar.

Fruktansvärd häxa.

Tidsaxeln på Rami's förehavanden denna dag blir viktig, fisket med sonen och besöket i affären.
Detta med tanke på att han vad jag förstår inte märkt av denna dödliga misshandel, är han döv och blind ? Chattar, mobilspårning mm ger goda möjligheter att påvisa att han befann sig i lägenheten vid det utdragna mordet men ingrep inte utan sannolikt deltog i städningen av efterbörden.

Hoppas leendet på denna "charmör" stelnar när rättvisan hinner ikapp honom.

Sen blir jag aningen tveksam till inhoppet av ett nick som säger sig vara IF som finns i dokumenten.
Vad avsikten är kan man undra men mest troligt en "batikhäxa" som stoppat ner foten i en ishink.
Citera
2014-10-31, 20:44
Medlem
Iobberknolls avatar
Off-topic, men jag undrar vad de har pysslat med hela dagarna?

Båda två helt sysslolösa, en flicka som sköter många av hushållssysslorna, kvinnan går nästan aldrig ut.
Ett kalt hem, torftig mathållning. Ingen omvärldskontakt. Inget socialt umgänge.
Hur fördriver man tiden? Vad pratar man om? Vad har man för visioner och planer?
Citera
2014-10-31, 20:45
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Att man säjer att man är rädd för någon behöver inte betyda i fysisk bemärkelse? Man kan vara rädd för vad nån ska ta sej till..eller vad nån ska avslöja.
Det verkar ju som om Madi har nån hållhake på honom.

Det kan vara så att Rami beordrade Madi att misshandla Yara. I rätten sökte Madi oavlåtligt Ramis blick; Rami i sin tur bevärdigade henne inte ett ögonkast. Han kanske är den som har högstatus och Madi lågstatus. Det är han som bestämmer och Madi är utföraren av hans vilja.

Det är något mycket obehagligt med denne Rami, helt klart psykopatdrag om han lugnt kan sitta och chatta medan misshandel pågår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in