Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-31, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Hon anmälde honom för misshandel. Då var det han som var den våldsamma.

Finns det någon här som vet mer om den anmälan. Att Rami inte dömdes vet vi ju. Men tog hon tillbaks sin anmälan eller lades den ned för att ''brott inte kunde styrkas''.
Citera
2014-10-31, 20:50
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Lite tider från olika källor;

12.30 R åker och fiskar med äldsta sonen. Y är i skolan M är hemma med de andra barnet.

14.30 R och barnet åter i bostaden (rensa fisken). Därefter går de två och handlar.

15.18 Kvitto på betalning på Willys

16.30 R och sonen åter i lägenheten. Yara har kommit hem från skolan. M och Y hade då bråkat.

19.52 R börjar chatta med IF

ca 20.00 Kan vara då Yara dog

21.02 M i kontakt med Yaras mamma.

21.04 -21.19 Rami chattar med IF.

21.20 Film 1 i Ys sovrum.

21.22 Ms sista kontakt med Ys mamma

21.23 Film 2; M sprutar kallt vatten med duschslangen i ansiktet på Y.

21.58 M eller R ringer SOS alarm.

22.32 Ambulans på plats

var hände detta med parfymen? och i vilken tid? fanns det på film? eller var detta något som de bara sa?
Citera
2014-10-31, 20:51
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Tidsaxeln på Rami's förehavanden denna dag blir viktig, fisket med sonen och besöket i affären.
Detta med tanke på att han vad jag förstår inte märkt av denna dödliga misshandel, är han döv och blind ? Chattar, mobilspårning mm ger goda möjligheter att påvisa att han befann sig i lägenheten vid det utdragna mordet men ingrep inte utan sannolikt deltog i städningen av efterbörden.

Hoppas leendet på denna "charmör" stelnar när rättvisan hinner ikapp honom.

Sen blir jag aningen tveksam till inhoppet av ett nick som säger sig vara IF som finns i dokumenten.
Vad avsikten är kan man undra men mest troligt en "batikhäxa" som stoppat ner foten i en ishink.

Det finns inga tveksamheter om var han befann sig. I lägenheten större delen av dagen efter kl 14.
Undrar vad han själv har för förklaring till att han inte ingrep.
Inhoppet IF kan vara vem som helst. Någon som har läst FUP, men det kan även vara "orginalet".
Citera
2014-10-31, 20:53
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Finns det någon här som vet mer om den anmälan. Att Rami inte dömdes vet vi ju. Men tog hon tillbaks sin anmälan eller lades den ned för att ''brott inte kunde styrkas''.

Jag vet inte om någon tog reda på det i början av tråden? Vågar inte gissa mig till vilket. Men det vanliga är väl i normalfallen att kvinnan tar tillbaka sin anmälan.
Citera
2014-10-31, 20:53
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
var hände detta med parfymen? och i vilken tid? fanns det på film? eller var detta något som de bara sa?

Vad jag förstått hände det efter duschningen men innan de ringde SOS.
Citera
2014-10-31, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Hon kom utan pass. Vi vet ingenting mer än vad de själva uppgett.
Och jag anser inte dom trovärdiga.
Ingen i det där gänget.

Här finns det många hål i hela historien om dessa individer innan katastrofen slår till mot denna lilla flicka som utnyttjas till max för andra syften än hennes välbefinnande.

Lite OT, men mycket skulle lösas både vad gäller ankarbarn med efterföljande anhöriginvandring, verkliga familjekonstellationer där man i princip startar från noll, d.v.s. inga papper som finns eller kan anses tillförlitliga mm. DNA prov tas när myndighet blir inblandad i sådana här ärenden.

Men det bryter säkert mot någon konvention men det skulle definitivt avslöja både en och annan bluff där man bl.a. utnyttjar barn som oftast far illa för att gynna vuxna.
Citera
2014-10-31, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Off-topic, men jag undrar vad de har pysslat med hela dagarna?

Båda två helt sysslolösa, en flicka som sköter många av hushållssysslorna, kvinnan går nästan aldrig ut.
Ett kalt hem, torftig mathållning. Ingen omvärldskontakt. Inget socialt umgänge.
Hur fördriver man tiden? Vad pratar man om? Vad har man för visioner och planer?

Kvinnan verkar ha gått ut när hon själv velat. Hon varit i Landskrona och stulit, hon har varit i Yaras klass och skämt ut henne och hon inte alltid varit hemma när Yara kommit från skolan, eftersom hon fått vänta i trapphuset vid flera tillfällen. Någon typ av social umgänge verkar hon ha haft. Mannen gick på någon kurs på förmiddagarna.
Citera
2014-10-31, 20:57
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Är det någon som vet hur en rättspsykiatrisk undersökning går till?

Vad undrar du?

Du kan läsa lite här: http://www.svenskpolis.se/Artikelarkiv/Artiklar-2012/maj-2012/Sa-gors-en-rattspsykiatrisk-bedomning/

eller på RMV:s sida; http://www.rmv.se/
Citera
2014-10-31, 20:59
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana

Jag tror parfymen inträffade när de försökte få henne att piggna till( ung. som med luktsalt) Vet inte om det var samtidigt med duschen eller efter duschen. Men då var det ju redan för sent för Yara att vakna.

Sedan hittade jag någon sida som berättade om muslimska traditioner när man hanterar en död kropp. Då parfymerar man kroppen med rökelse. En vanlig parfym kan väl ersätta rökelse om man inte har det hemma.(långsökt spekulation, jag vet)
Citera
2014-10-31, 21:01
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Kvinnan verkar ha gått ut när hon själv velat. Hon varit i Landskrona och stulit, hon har varit i Yaras klass och skämt ut henne och hon inte alltid varit hemma när Yara kommit från skolan, eftersom hon fått vänta i trapphuset vid flera tillfällen. Någon typ av social umgänge verkar hon ha haft. Mannen gick på någon kurs på förmiddagarna.

Aha, jag har uppfattat flickans sittningar i trappan som någon slags utestängning/straff.

Hade hon inte ens nycklar till sitt eget hem.
Citera
2014-10-31, 21:03
Medlem
loverlians avatar
Inte följt detta så noga men enligt grannen har hörts gräl av och till under en längre tid. Om nu hustrun varit kuvad skulle hon ej käftat emot och varit högljudd mot sin make. Kuvade kvinnor brukar "tacka o ta emot" om man säger så. Ej protestera högljutt. Så vilka av dom är det som grälat och varit högljudda?
Citera
2014-10-31, 21:04
Medlem
LaScalas avatar
Citat:

Nånstans läste jag att hon tog tillbaka sin anmälan. Om jag inte drömt så stod det i sammanhanget att "kvinnan uppvisade inta synliga skador".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in