2014-10-31, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jo, det kommer jag ihåg. Men någonstans har jag hört Rami säga det ... Vilket inte ursäktar hans icke-agerande.

Bilden av Madi som ett offer- den kuvade muslimska hustrun till en tyrannisk charmör - bleknar alltmer.
Citera
2014-10-31, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag tror att det var en granne som var rädd för henne.

Om jag minns rätt så var det Rami som grannarna upplevde som obehaglig...när de mötte honom i trappen..
Citera
2014-10-31, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Vi får hoppas att kärringen tar bladet från munnen...med tanke på det hon skrivit i böckerna....hon verkar verkligen lojal....mer än vad man säga om honom....låter dom hon tänker ta skulden så länge han inte försöker skilja sig...men annars. Dock kanske den svenska lagen inte bryr sig så hårt då hon sitter i finkan...och vill "bikta" sig om han vill skilja sig...

Givet att detta är ett verk där Madi haft huvudansvaret är det hon skrivit bara ett sätt att få henne själv i ett bättre dager. Ingenting annat.
Citera
2014-10-31, 19:47
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Bilden av Madi som ett offer- den kuvade muslimska hustrun till en tyrannisk charmör - bleknar alltmer.

Jag blir lite förvirrad...ska vi använda förnamnen på bägge så är det väl väl Amani som vi ska kalla henne och Rami för honom och i övrigt återstår att se Hon kan väl vara kuvad trots att han blir i sin charm
Citera
2014-10-31, 19:52
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Givet att detta är ett verk där Madi haft huvudansvaret är det hon skrivit bara ett sätt att få henne själv i ett bättre dager. Ingenting annat.

Naturligtvis..men om hon var så galen...varför ringde inte Rami på stuts till 112, nej han filmade, lär henne tydligen byta kläder och städa (såvida hon gjorde det) sen ringde någon...

Det är klart oavsett hur det gått till kommer hon att åka dit för mord/vållande men han ska fan inte komma undan bara för att han tittat bort då någon dräpt ett barn.
Citera
2014-10-31, 19:53
Medlem
Citat:
Ja, och det är ju ganska känt hur det är i sjuka förhållanden där kvinnor kuvas intill oigenkännlighet av psykopatiska män. (Detta är absolut inte ironiskt menat, även om jag har svårt att formulera det snyggt just nu!!)
Mindre känt är det hur män mår och reagerar i förhållanden där kvinnan är psykopat. Det är lite fördomsfullt kanske att utgå ifrån att män per definition bör och kan ta kommandot i alla lägen?
Därmed inte sagt att detta förhållande är just sådant - men för principens skull ...
Huskors finns det också i alla samhällen/kulturer, får vi anta.
Citera
2014-10-31, 19:54
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Jag blir lite förvirrad...ska vi använda förnamnen på bägge så är det väl väl Amani som vi ska kalla henne och Rami för honom och i övrigt återstår att se Hon kan väl vara kuvad trots att han blir i sin charm
Amani är deras efternamn.
Citera
2014-10-31, 19:55
Medlem
LaScalas avatar
Citat:

Jag har aldrig sett tjyvskatan som ett offer.
Citera
2014-10-31, 19:56
Medlem
eireanns avatar
Citat:
EDIT. Yara sprang blodig genom alla dessa rum. De små barnen har också levt i detta H-vete.
Jag tror inte att hon har sprungit, sa inte åklagaren att hon snarare dragit sig fram?
Citera
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Ja, och det är ju ganska känt hur det är i sjuka förhållanden där kvinnor kuvas intill oigenkännlighet av psykopatiska män. (Detta är absolut inte ironiskt menat, även om jag har svårt att formulera det snyggt just nu!!)
Mindre känt är det hur män mår och reagerar i förhållanden där kvinnan är psykopat. Det är lite fördomsfullt kanske att utgå ifrån att män per definition bör och kan ta kommandot i alla lägen?
Därmed inte sagt att detta förhållande är just sådant - men för principens skull ...
Huskors finns det också i alla samhällen/kulturer, får vi anta.

Han klarade nog inte ens det som deras kulturella krav ställd på honom...dvs försörja familjen.
Citera
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverte
Om jag minns rätt så var det Rami som grannarna upplevde som obehaglig...när de mötte honom i trappen..

Det var även en grannfru som var rädd för Madi. Minns inte i vilket sammanhang jag läste det.
Citera
2014-10-31, 19:58
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Amani är deras efternamn.

Hon åtalad heter Amani Madi

Han åtalad heter Rami Ashour

Offret heter Yara Alnajjar

Offrets mor Madleen Alnajjar
Offrets far Muhammed Alnajjar

På facebook och andra ställen har de angett andra namn. På fejjan kallar t.ex Amani sig för Amani Rami.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in