2014-11-05, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Din beskrivning liknar kroppsspråket hos en mycket deprimerad person. Klinisk depression alltså. Depression kan även utlösa aggressivitet, har hela tiden tänkt att det här överjävligt vidriga brottet mot Yara kan ha mer med psykisk ohälsa att göra än med kultur och religion.

Exakt vad jag också tror. Hon kanske aldrig har mått speciellt bra, men det verkar ha gått väldigt snabbt nedåt under hösten/våren.
Citera
2014-11-05, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag klarade det inte, så nu tar jag Paus.

Kan bara hålla med. Stackars lilla 8-åring att få ligga och dö med dessa bestar omkring sig, rädd och oförmögen att skaffa hjälp. Jag mår psykiskt dåligt varje gång jag går igenom en FUP, Arboga & Anders Eklund är de svåraste hittils. Man hoppas att det skall finnas en ände på detta, men det kommer hela tiden nytt. Ikväll håller jag om min 8-åring ända tills hon somnar, var så säker!

Risken är att vi kommer att få se ännu mer av detta framöver i och med att vi importerar världens alla socialfall också, utan att ha någon hållbar plan för att ta hand om dem.

Nån som vet var Yara är begravd?
Citera
2014-11-05, 13:19
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Din beskrivning liknar kroppsspråket hos en mycket deprimerad person. Klinisk depression alltså. Depression kan även utlösa aggressivitet, har hela tiden tänkt att det här överjävligt vidriga brottet mot Yara kan ha mer med psykisk ohälsa att göra än med kultur och religion.

Kan va, men tror inte så mkt på det. Tror snarare att hon VET hur hon ska se ut och bete sig i tron om att bli betrodd med nedstämdhet osv.. För av alla rapporter från sjukvårdspersonal och granne så verkade hon inte det minsta berörd av hela scenariot. Alla kan se deprimerade ut på bild, men inte behöver de vara det. En sån person som hon och maken är så kan de anta alla möjliga personligheter.

Till nåt annat, angående Ramis chatt.. Ida verkar oskyldig till flirtandet, men han däremot verkar kasta ut lite krokar och i mina ögon så ser det ut som ett klassiskt flirtande från en man som börjar försiktigt fiska efter ett ligg.

Genom att visa att det är synd om honom i språket, han vill sååå gärna lära sig språket och antyder till att vilja att Ida ska lära ut språket. Att han gärna hälsar på henne osv.. Seen that before

Ida däremot är bara trevlig och snäll (naiv) när hon fortsätter chatten, men det är inget brott att vara blåögd och naiv. Rami däremot såg det mer som ett lätt sätt att få sig ett ligg, iaf vad han tror
Citera
2014-11-05, 13:22
Medlem
Vart hittar ni obduktionsrapporten ? Jag hittar den inte i fupen som lagts upp hittils
Citera
2014-11-05, 13:23
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjolitalej
Kan bara hålla med. Stackars lilla 8-åring att få ligga och dö med dessa bestar omkring sig, rädd och oförmögen att skaffa hjälp. Jag mår psykiskt dåligt varje gång jag går igenom en FUP, Arboga & Anders Eklund är de svåraste hittils. Man hoppas att det skall finnas en ände på detta, men det kommer hela tiden nytt. Ikväll håller jag om min 8-åring ända tills hon somnar, var så säker!

Risken är att vi kommer att få se ännu mer av detta framöver i och med att vi importerar världens alla socialfall också, utan att ha någon hållbar plan för att ta hand om dem.

Nån som vet var Yara är begravd?

Jag tackar övre makter på ngt sätt att det inte fanns bilder på Yara från obduktionen. Såg nämligen barnen från arbogas bilder under obduktionen med alla dess skador och har dom kvar på näthinnan när man tänker på dessa. INGET barn ska behöva genomgå ett sånt helvete som dessa alla barn fått gå igenom.

Men för Yaras del så har hon det så mkt bättre där hon är nu än det hon hade som levande.
Citera
2014-11-05, 13:28
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paprikans
Vart hittar ni obduktionsrapporten ? Jag hittar den inte i fupen som lagts upp hittils

På sidan 737 och inlägg 8842 finns en länk till den rapporten att ladda ner. Men stålsätt dig innan du läser den.
Citera
2014-11-05, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
På sidan 737 och inlägg 8842 finns en länk till den rapporten att ladda ner. Men stålsätt dig innan du läser den.
Rättsintyget visar väl att Amani varit misshandlad, eller läser jag fel? Första rättsintyget jag har läst.
Citera
2014-11-05, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Rättsintyget visar väl att Amani varit misshandlad, eller läser jag fel? Första rättsintyget jag har läst.

Rättsintyget visar skador, sen spekuleras det i tråden ifall det är skador från mishandel (Rami) eller om Y försökte värja sig då Y misshandlades av Amani.

Vi kan inget veta, och Amani säger ju inget, tyvärr.
Citera
2014-11-05, 13:58
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella

Tror det är skador som uppkommit i samband med misshandeln av Yara.
Citera
2014-11-05, 14:03
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Är det ändå inte mer troligt än att röntgen visar fel. Tror mer på att ytterligare inblandade varit kladderövar.
Fullkomligt osannolika kladderövar isåfall. Kom ihåg att Yara var utmärglad och svulten, och inte hade mycket till underhudsfett som kunde tränga ut.
Citera
2014-11-05, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Vad är en kladderöv?

Skånska för riktiga klantarslen (hmm eller danska men frekvent använt i Skåne) Kanske Tintin har danskt/skånskt påbrå och inte småländskt?
Citera
2014-11-05, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, grannen som just kommit från jobbet var där när polisen anlände.
Nej! du får allt läsa rapporten igen! Enligt förhör med ambulansföraren och i polisrapporten så står et att det fanns en tredje man i lägenheten när de ankommer. Både polis och ambulans finns redan på plats när grannen s*mi kommer. det finns även att läsa i förhöret med grannfrun.

"Sandberg får ett sms från sin fru Tina kl 22.09 att ambulansen är där" "Han lämnar sin arbetsplats Toscana kl 22:10 för att skynda sig hem"

Så vem var denna man? Kn det ha varit den Rami ringde när han var ute på balkongen? kan det vara Abbas?
Senast redigerad av purpleSoul 2014-11-05 kl. 14:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in