2014-10-31, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Jag har också hört det någonstans.

Det här läckte den lilla fågeln:
"Det är mycket i FUP som åklagaren inte har tagit med i åtalet. Hon måste kunna leda uppgifter i bevis och visa på att de har ett värde för mordåtalet. Ett exempel är blodet från Rami på flera ställen i trapphuset. Hans blod återfinns på utsidan av hissdörren och i hissen vid spegeln. Där hittas inget blod från flickan eller någon annan, och blod kan inte tidsbestämmas."

...och det vore intressant att veta varför hans blod fanns i trapphuset. Det borde han kunna svara på själv. Ingen liten fågel som sitter med FUP?

Eller någon som kan minnas var vi läst/hört om hans rädsla för Amani?

Kan vara någon form av avledningsmanöver från honom själv och åklagaren lämnar det utan avsikt, han borde rimligtvis blivit frågad i förhör varför hans blod finns där, gammalt eller ditkommet samma kväll som mordet skedde ?

Förhoppningsvis rätas det frågetecknet ut i FUP.

Jag tror definitivt de har gemensamt "städat" efter brottet och att han eventuellt skulle vara "rädd" för denna kvinna är högst osannolikt liksom att han "inte" har märkt eller vetat vad som utdraget pågått i bl.a. klädkammare mot ett försvarslöst barn.
Citera
2014-10-31, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Jag tror inte att hon har sprungit, sa inte åklagaren att hon snarare dragit sig fram?

Så småningom krupit, blodet var ca 32 cm från golvet. Hon blev ihjälslagen liggande. Innan benet slogs av tror jag hon sprang.
Citera
2014-10-31, 20:03
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Kan vara någon form av avledningsmanöver från honom själv och åklagaren lämnar det utan avsikt, han borde rimligtvis blivit frågad i förhör varför hans blod finns där, gammalt eller ditkommet samma kväll som mordet skedde ?

Förhoppningsvis rätas det frågetecknet ut i FUP.

Jag tror definitivt de har gemensamt "städat" efter brottet och att han eventuellt skulle vara "rädd" för denna kvinna är högst osannolikt liksom att han "inte" har märkt eller vetat vad som utdraget pågått i bl.a. klädkammare mot ett försvarslöst barn.

Oavsett vad som är sant eller ej så ska det bli intressant att få räta ut alla frågetecken. Speciellt när de påstår saker som man inte riktigt förväntar sig, som t.ex en man som är rädd för sin hustru.
Citera
2014-10-31, 20:06
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Hon åtalad heter Amani Madi

Han åtalad heter Rami Ashour

Offret heter Yara Alnajjar

Offrets mor Madleen Alnajjar
Offrets far Muhammed Alnajjar

På facebook och andra ställen har de angett andra namn. På fejjan kallar t.ex Amani sig för Amani Rami.

Och i samtalet till 112 uppgav Madi att barnet hette Yara Ashour.
Ja, vem vet , det kanske hon i själva verket heter.
Citera
2014-10-31, 20:07
Medlem
Citat:
Oavsett vad som är sant eller ej så ska det bli intressant att få räta ut alla frågetecken. Speciellt när de påstår saker som man inte riktigt förväntar sig, som t.ex en man som är rädd för sin hustru.
Nu svälter hon sig också. Hon lär inte kunna ge ett starkt intryck, varken fysiskt eller psykiskt.
Citera
2014-10-31, 20:07
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Så småningom krupit, blodet var ca 32 cm från golvet. Hon blev ihjälslagen liggande. Innan benet slogs av tror jag hon sprang.

Med tanke på benpipan som stack ut under knäet så har hon nog mer släpat sig fram med hjälp av armarna.

Åklagaren nämnde även att Madi troligtvis släpat runt henne. Kanske är det då hon fått ytterligare skador när hon stött i karmar, väggar o dörrar.

Fruktansvärd häxa.
Citera
2014-10-31, 20:09
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Det tror jag med i och med blodbilden...hon har flytt för sitt liv och kanske har detta börjat i föräldrarsovrummet och dött i stort sett i garderoben/klädkammaren och oavsett vad de inbördes personerna har sagt så får jag inte ihop Amanis chatt med Yaras mamma med allt detta tidsmässigt.

Jag försvarar verkligen inte kvinnor bara för att det är kvinnor men det är något konstigt med denna bild...och han är inte anklagad bara för att han är man, som försvarsadvokaten säger.
Citera
2014-10-31, 20:09
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Och i samtalet till 112 uppgav Madi att barnet hette Yara Ashour.
Ja, vem vet , det kanske hon i själva verket heter.

I alla dokument kallas hon Yara Alnajjar, men det kan så klart vara ett fingerat namn
Citera
2014-10-31, 20:12
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
I alla dokument kallas hon Yara Alnajjar, men det kan så klart vara ett fingerat namn

Hon kom utan pass. Vi vet ingenting mer än vad de själva uppgett.
Och jag anser inte dom trovärdiga.
Ingen i det där gänget.
Citera
2014-10-31, 20:12
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Det tror jag med i och med blodbilden...hon har flytt för sitt liv och kanske har detta börjat i föräldrarsovrummet och dött i stort sett i garderoben/klädkammaren och oavsett vad de inbördes personerna har sagt så får jag inte ihop Amanis chatt med Yaras mamma med allt detta tidsmässigt.

Jag försvarar verkligen inte kvinnor bara för att det är kvinnor men det är något konstigt med denna bild...och han är inte anklagad bara för att han är man, som försvarsadvokaten säger.

Nämnde inte åklagaren några tidsangivelser när det gällde chatten med mamman? Kanske vi kan anteckna dem?
Citera
2014-10-31, 20:14
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Med tanke på benpipan som stack ut under knäet så har hon nog mer släpat sig fram med hjälp av armarna.

Åklagaren nämnde även att Madi troligtvis släpat runt henne. Kanske är det då hon fått ytterligare skador när hon stött i karmar, väggar o dörrar.

Fruktansvärd häxa.

Så du har inte ens sett fuppen och det är häxan som ska brännas?....vi kanske ska vänta med bränningarna tills vi få se fuppen. Åklagaren kör sitt race...dvs att få båda fällda....domstolen kanske inte riktigt vill se saken i samma ljus.
lagman Kirppu=loppa
Citera
2014-10-31, 20:14
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Hon kom utan pass. Vi vet ingenting mer än vad de själva uppgett.
Och jag anser inte dom trovärdiga.
Ingen i det där gänget.

Nä, det är lögner från början till slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in