Citat:
Ursprungligen postat av
Thurizas-09
Som jag redovisat i föregående inlägg påbörjades personalutbildningen efter HOFE-olyckan. Visst gjordes tekniska modifikationer på fartygen efter Estoniakatastrofen. Jag jobbade till sjöss då det inträffade och kan garantera att inga extra kurser infördes för personal i anslutning till förlisningen, du har helt enkelt fel. Processen påbörjades tidigare.
Om personalutbildningen började tidigare så började den tidigare, men som du själv säger så skedde tekniska modifikationer på fartygen efter Estonia vilket fortfarande är en ändring av fartygen.
Sen måste man titta på hur inspektionerna har förändrats sedan Estonia och tidigare.
Citat:
För övrigt är det ju väldigt trevlig att utvecklingstördförklara en meddebbatör så som en viss gjorde här nyligen, men detta kommenterar du inte!? Det är respekt för gemene man det!
Ursäkta, jag har inte förklarat att någon har ett mentalt handikapp, utan har snarare sagt åt dig att uppföra dig som en normal individ genom att hålla en god ton.
Man tjänar absolut ingenting på att säga att folk är tröga vilket du gjorde innan. (Jag såg inte den andra personens kommentar men samtidigt så antog jag att du var vuxen nog att förklara dig för honom att du inte är mentalt handikappad speciellt då du tidigare riktade en onödig kommentar mot mig)
Citat:
Trög som du är orkar du väl inte ta till dig de fakta att fartyget bärgades inom ett dygn samt att varenda dödsoffer togs upp inom nämnda dygn.
Jag kan garantera att du inte har kunskap inom alla ämnen och arbetsområden, betyder det att de som arbetar inom de områdena har rätten att kalla dig trög?
Nej det ger dem inte den rättigheten då det inte är ditt ansvar att kunna allt inom det området, däremot så skall man ha en grundläggande kunskap i allt som är viktigt för att kunna fortleva i ett samhälle samt inom det område som du har valt att arbeta inom.