Citat:
Ursprungligen postat av
Pansararmen
Lilla gubben lugna dig lite nu. Platsen du tänker på är ett förråd och fortfarande aktivt. Det är också allmänt känt. I en äldre version av Googlestreetview åkte bilen utanför stängsel och vaktkur innan det togs bort. Det är inte antal inslag som gör en plats mer "riktig/trolig" som Riksbunkerkandidat. Riktigt för tråden intressanta anläggningar har färre än fyra inslag. Vaktkur och hundburar hörde inte till ovanligheterna vid anläggningar i andra delar av landet heller för den delen. Någon som instämmer med mitt inlägg?
Med risk för att låta tråkig så vill jag bara säga detta: Jag gillar inte riktningen tråden tagit med alla dessa angivningar av platser vid namn etc... Snälla tänk er för lite granna.
Jag ska krypa till korset med att jag har haft fel angående fyra inslag, det är endast tre, ett av inslagen är taget på kanske 50 m avstånd och är täckt med kammonät, vid närmare efterforskning så har "vi" upptäckt att en av bilderna är tagen på på samma inslag, fast innanför kammonätet...ber om ursäkt för den felaktiga informationen angående antalet inslag...det ska vara tre och inget annat!
Däremot, pansararmen, så skulle jag vilja se den google streetwiewbilen som irrat sig in i den lilla orten, förbi den låsta bommen, in på en grusväg i skogen för att sedan vika av på en ännu mindre skogsväg för att sedan behöva vända alternativt behöva backa från grinden med tillhörande vaktkur?? Vägen är knappt en utmärkt på någon karta...