2014-10-30, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOopyMD
Det ställer inte honom i samma status som den äckliga kvinnan som avrättade det åtta-åriga barnet. Visst har han ett ansvar i ärendet i egenskap som vårdnadshavare men låt säga att han behövde gå för sig själv. Hämtade det senaste numret av Gazabladet i tidningsstället och smög in på dasset för att avlägga dagens ****. Detta gör han utan att låsa in de övriga familjemedlemmarna i vars ett utrymme eftersom att det tidigare inte har funnits behov utav detta. När han så småningom kommer ut, lättad och glad, går det upp för honom att den elaka kvinnan som han har tvingats till giftermål med har avrättat det äldsta barnet med en brödkavel.
Han har inte såsom kvinnan (eller vad man ska kalla denna varelse för) gjort sig skyldig till mord, alternativ dråp i affekt, men möjligtvis försumlighet i sin vårdnadsutövning.

Utgår från att det var ironi.
Citera
2014-10-30, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Pga att Madi hade släkt i Sverige fick Rami möjligheten att fly Gaza ...
Bland annat det, samt att hon åtminstone i början hade tolkningsföreträde när det gällde "hur det går till", kanske med stöd av väninnan Islam Lilly? Jag tror att hennes polisanmälan var en maktdemonstration (även om det var sant att han smockat till henne) i ett läge då han var orolig att inte få medborgarskap. Jag kan inte gissa vad han skulle kunna sätta emot? Flykten, om så bara till den oanvändbara bilen,blev hans metod?
(Återigen på romannivå, utan anspråk på litterära kvaliteter)
Citera
2014-10-30, 22:22
Medlem
fasligts avatar
Nu när Sverige erkänt Palestina som stat, innebär det att GM inte längre är att betrakta som statslösa palestinier? Skulle detta kunna innebära att utvisning kan bli möjlig trots allt? Någon av er bättre bevandrade i ämnet som vet?
Citera
2014-10-30, 22:25
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
En fågel som har haft rätt hittills flög förbi och meddelade följande information:

Tacka den lilla fågeln.

Mig veterligen är Francke fortfarande vän med Rami på facebook. Kanske de två första minutrarna gjorde starkt intryck på henne.

Ja tror inte ens Madi varit medveten om det här.

Rami måste ha befunnit sig i nån slags bubbla om han har kunnat fokusera på Francke samtidigt som Yara flytt för sitt liv i lägenheten.
Helt sjukt.
Citera
Awaiting Email Confirmation
DrOopyMDs avatar
Citat:
Utgår från att det var ironi.

Jo det mesta är men i avsaknad utav fakta så får det även gälla som allvarlig spekulation. Eller?
Citera
Medlem
Citat:
En fågel som har haft rätt hittills flög förbi och meddelade följande information:
Tusen tack, Hamilkar!
Måtte solen skina på dig och fler fåglar hitta dit!
Citera
2014-10-30, 22:29
Medlem
Citat:

Där har vi nog Motivet. Det var henne han pratade med när Yara slogs till döds med brödkaveln.
Citera
2014-10-30, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Att hon inte fick mat? På bilderna från Madis facebook så verkar hon knappt undernärd, snarare tvärtom välnärd..

Precis. Dessutom har hon tagit hit Rami - inte tvärtom. Därtill har hon tillsammans med en annan kvinna - antagligen '' Islam Lilly'' stulit massa hårstånger och krimskrams. Inte mat. Jag misstänker att hårstängerna och de billiga bijouterierna skulle till en viss hårsalong som ägs av en släkting. Som av en händelse råkade bevista Yaras begravning. Madi har även klarat av att anmäla Rami för misshandel, samt hämta hit Yara. Det krävs också kraft, både fysiskt och psykiskt att slå ihjäl en åttaåring, släpa henne till duschen efter att hon har dött och byta kläder på henne. Utan att bryta ihop. Madi är ingen svag, nedtyckt kvinna. Hon är en psykopat.
Citera
2014-10-30, 22:34
Moderator
blomvattnares avatar
Att IF har kvar Rami på Facebook är inte det minsta konstigt för mig. Exakt så skulle jag också göra om en av mina Fejjanvänner stod åtalad för mord. Inte sjutton skulle jag vilja missa om någon skrev något i hans logg, och inte sjutton skulle jag vilja bli av med bilderna på den åtalade.
Citera
2014-10-30, 22:37
DrOopyMDs avatar
Citat:
Där har vi nog Motivet. Det var henne han pratade med när Yara slogs till döds med brödkaveln.

...och därmed flyttar vi ansvaret för denna bestialiska handlingen med att avrätta en åtta-årig, vårdnadshavarberoende och undernärd invandrarflicka från den elaka och empatibefriade äckliga honan till den romantiske mannen som besvarade ett sms från en vän till "familjen"... Suck.
Citera
2014-10-30, 22:39
Medlem
LaScalas avatar
[quote=Hamilkar|50931777]En fågel som har haft rätt hittills flög förbi och meddelade följande information:[/QUOT
Se där ja. Slirven satt och chattade med lila Ida medan frun passade på att slakta Yara.
Ser fram emot hennes vittnesmål.
Hon kanske kastar slängkyssar till slirven och lovar att vänta på honom tills han kommer ut.
Citera
2014-10-30, 22:43
DrOopyMDs avatar
[quote=LaScala|50932023]
Citat:
En fågel som har haft rätt hittills flög förbi och meddelade följande information:[/QUOT
Se där ja. Slirven satt och chattade med lila Ida medan frun passade på att slakta Yara.
Ser fram emot hennes vittnesmål.
Hon kanske kastar slängkyssar till slirven och lovar att vänta på honom tills han kommer ut.

Hennes vittnesmål kommer förhoppningsvis att bidra till ett kort, om något överhuvudtaget, straff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in