2014-10-30, 21:14
Medlem
Iobberknolls avatar
Här finns en bild på lägenheten. Det finns DNA(blod) från Yara överallt.

http://minfil.org/i6M1gabcb3/bf97736d-d6f1-4c08-bf16-3a904cd54bac.jpg
Citera
2014-10-30, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Här finns en bild på lägenheten. Det finns DNA(blod) från Yara överallt.

http://minfil.org/i6M1gabcb3/bf97736d-d6f1-4c08-bf16-3a904cd54bac.jpg

Detta är så förfärligt att man inte kan inta det.

Båda två är delaktiga i detta. Och bör dömas för mord.
Citera
2014-10-30, 21:26
Medlem
Hur går det med anskaffandet av FUP nu. Någon som vet...
Citera
2014-10-30, 21:27
Medlem
eireanns avatar
Nu blir jag lite O.T här men om vår insamling nu sätts in på Hamilkars konto har jag ett förslag på vad vi kan göra med den resterande summan som verkar bli på runt 5000 (antagligen mer).
Visst att ge lite till Hubert som tagit åt sig arbetsbördan men varför inte låta Hamilkar behålla resten av summan så att nästa gång det behövs pengar till en fup i ett större fall så har vi redan lite av pengarna?
Det är så klart om det förslaget är ok för Hamilkar.

OnT, Tack MrsMagoo, fruktansvärd läsning. Reagerade på att åklagaren sa att "ambulanspersonalen hanterade Yaras döda kropp" när hon beskrev blodfläckar i en del av rummet, inte att ambulanspersonalen försökte återuppliva henne.
Dom borde väl under rättegången prata om vilken tid rättsläkaren misstänkt att Yara dött?
Citera
2014-10-30, 21:28
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror Madi var psykiskt utmattad. Hon hade ett barn som var ett år, en som var tre år och Yara, dessutom tror jag inte Rami gav henne pengar nog till försörjningen. Han spenderade det på sig själv.

Om inte kroppen får energi får inte hjärnan det heller, och blir förvirrad. Allt tyder på att alla levde i misär, bortsett från Rami.

Som jag skrev tidigare så undrar jag då hur alla ensamstående mammor på heltid klarar av 5 barn själva utan att ha ihjäl dessa? Nä, psykiskt sjukdom är bara dalt och bortförklaringar. Jag har själv hand om 2 barn på 4 och snart 2, jobbar natt på heltid, sköter allt med barn (hämtning, lämning, knappt 4 timmars sömn per natt och mellan arbetspass, laga middag osv) o hem till 99%, mina barn lever ännu.

Att hon inte fick mat? På bilderna från Madis facebook så verkar hon knappt undernärd, snarare tvärtom välnärd..
Citera
2014-10-30, 21:35
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Hur går det med anskaffandet av FUP nu. Någon som vet...

Hamilkar erbjöd Haterer att han kunde ta emot pengarna på sitt konto. Hamilkar har varit upptagen på annat håll idag, men jag antar att han snart återkommer och rapporterar om läget.

Jag tror det finns en del bland oss som är villiga att ställa upp och hjälpa till rent praktiskt för att förverkliga en digital FUP.

Så....just nu är det bäst att bara hålla tummarna och vara glada
Citera
2014-10-30, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
"Ursprungligen postat av Hatarer
Ja jag ändrade mig när jag blev tillsagd att jag inte fick lämna en scanner till honom regel 1.01"

Det är inte heller ok att be om pengar för en scanner till dig haterer. Hur svårt är det att förstå?
Idiot scannern betalar jag själv.
Har redan betalt o beställt den o med egna pengar samt FUP
Skiter i era jävla klagomål för jag skickar gärna tebax era jävla bidrag o stort tack till alla som inte bidragit med en krona men har 1000 anklagelser och åsikter.
Citera
2014-10-30, 21:37
Medlem
Citat:
Detta är så förfärligt att man inte kan inta det.

Båda två är delaktiga i detta. Och bör dömas för mord.

Då är vi 3 person som tycker så : micro113 jag och du.
Citera
2014-10-30, 21:40
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Som jag skrev tidigare så undrar jag då hur alla ensamstående mammor på heltid klarar av 5 barn själva utan att ha ihjäl dessa? Nä, psykiskt sjukdom är bara dalt och bortförklaringar. Jag har själv hand om 2 barn på 4 och snart 2, jobbar natt på heltid, sköter allt med barn (hämtning, lämning, knappt 4 timmars sömn per natt och mellan arbetspass, laga middag osv) o hem till 99%, mina barn lever ännu.

Att hon inte fick mat? På bilderna från Madis facebook så verkar hon knappt undernärd, snarare tvärtom välnärd..

Ja, fast man ska inte låta sig bedras av att någon ser välnärd ut. Jag misstänker att de mest åt skräpmat utan näringsinnehål. Då blir man fet men undernärd. Undernäring kan påverka hjärnan rent medicinskt(inte psykologiskt) och förlora vettiga funktioner. Häxan verkade ju inte gå ut heller. Inte undra på att båda pojkarna också såg sjukliga ut. Fruktansvärt att förstå hur isolerade barnen har varit. Jag tror dessutom att de har haft dålig dygnsrytm.
Citera
2014-10-30, 21:52
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatarer
Skiter i era jävla klagomål för jag skickar gärna tebax era jävla bidrag o stort tack till alla som inte bidragit med en krona men har 1000 anklagelser och åsikter.
Varför kan du inte bara överföra vår insamling till Hamilkars konto? Varför gör du inte bara som det var bestämt? Det var ju du som erbjöd dig att hjälpa till och uppenbarligen var vi många som litade på dig och självklart uppskattas det men har du verkligen rätt att sitta på våra pengar som du nu gör?
Citera
2014-10-30, 21:55
Awaiting Email Confirmation
DrOopyMDs avatar
Citat:
Jag tror Madi var psykiskt utmattad. Hon hade ett barn som var ett år, en som var tre år och Yara, dessutom tror jag inte Rami gav henne pengar nog till försörjningen. Han spenderade det på sig själv.

Om inte kroppen får energi får inte hjärnan det heller, och blir förvirrad. Allt tyder på att alla levde i misär, bortsett från Rami.

...och därmed så har du bestämt att alla ensamma mödrar med ett-, tre- och åttaåringar är presumtiva barnamördare likt denna empatibefriade kvinnan som utan betänkligheter kan ge sig på ett barn med en brödkavel så att hon själv erhåller blåsor i handen. Det är strongt utav hennes man att kunna stå ut med denna suggan så länge som han har gjort. Ge honom ett radhus och låt han ta hand om de resterande barnen. Varför inte en plats på socialnämnden i Karlskrona?
Citera
2014-10-30, 21:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hatarer
Så du har beställt FUPen? Du har inte skickat pengar till Hamilkar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in