2014-10-30, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Som jag skrev tidigare så undrar jag då hur alla ensamstående mammor på heltid klarar av 5 barn själva utan att ha ihjäl dessa? Nä, psykiskt sjukdom är bara dalt och bortförklaringar. Jag har själv hand om 2 barn på 4 och snart 2, jobbar natt på heltid, sköter allt med barn (hämtning, lämning, knappt 4 timmars sömn per natt och mellan arbetspass, laga middag osv) o hem till 99%, mina barn lever ännu.

Att hon inte fick mat? På bilderna från Madis facebook så verkar hon knappt undernärd, snarare tvärtom välnärd..

Kanske fel ute där, men ville få fram Ramis ansvar. Han "glider" bara runt och agerar inte. Överhuvudtaget!
Citera
2014-10-30, 22:01
Awaiting Email Confirmation
DrOopyMDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatarer
Idiot scannern betalar jag själv.
Har redan betalt o beställt den o med egna pengar samt FUP
Skiter i era jävla klagomål för jag skickar gärna tebax era jävla bidrag o stort tack till alla som inte bidragit med en krona men har 1000 anklagelser och åsikter.

Jag är inte så road av ditt språk längre. Förstår du inte att det finns synpunkter på ditt agerande? Hur som helst så har du säkert en bra förklaring till varför det inte följer ursprunglig plan och det hade varit kanon om du hade delgett dem som undrar den. Då slipper vi kanske all denna spekulation om dina intentioner.

Vill du ha ett bollplank så är det bara att PM-a mig.

Må gott.
Senast redigerad av DrOopyMD 2014-10-30 kl. 22:05.
Citera
2014-10-30, 22:08
Medlem
Iobberknolls avatar
Vi lär inte få läsa FUP:en innan den 6:e

Är
ni
medvetna
om
att det kan ta tre dagar
för en
FUP
att komma fram
med posten.
TRE ARBETSDAGAR!
Senast redigerad av Iobberknoll 2014-10-30 kl. 22:16.
Citera
2014-10-30, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Kanske fel ute där, men ville få fram Ramis ansvar. Han "glider" bara runt och agerar inte. Överhuvudtaget!
Det är ju det som är så ofattbart. Hur kan det förstås eller förklaras?
Jag kan inte, jag kan bara inte ...
Det spelar nästan ingen roll om han kan straffas juridiskt eller inte, han är utstraffad ur det vanliga livet ändå, som det ser ut nu. Och det vet han. Eventuell utvisning eller ej. Om det inte är sant som DrOopyMD skrev, att det var "strongt utav hennes man att kunna stå ut med denna suggan så länge som han har gjort." Den känslan får jag också ibland.
Äkteskapliga spel kan bli hur jävliga som helst; de har haft tummarna i ögat på varandra på något sätt och blivit låsta vid varandra, men hur?
Senast redigerad av tantigheter 2014-10-30 kl. 22:11.
Citera
2014-10-30, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Vi lär inte få läsa FUP:en innan den 6:e

Vad baserar du det på?
Citera
2014-10-30, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatarer
Idiot scannern betalar jag själv.
Har redan betalt o beställt den o med egna pengar samt FUP
Skiter i era jävla klagomål för jag skickar gärna tebax era jävla bidrag o stort tack till alla som inte bidragit med en krona men har 1000 anklagelser och åsikter.

Men sänd då det du kallar "våra bidrag" till Hamilkar, så att vi får en slut på denna diskussion. För det är inte dina pengar. Det verkar som du muckar gräl, och vill utmana ödet. Ingen bra idé!
Citera
2014-10-30, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Det är ju det som är så ofattbart. Hur kan det förstås eller förklaras?
Jag kan inte, jag kan bara inte ...
Det spelar nästan ingen roll om han kan straffas juridiskt eller inte, han är utstraffad ur det vanliga livet ändå, som det ser ut nu. Och det vet han. Eventuell utvisning eller ej. Om det inte är sant som DrOopyMD skrev, att det var "strongt utav hennes man att kunna stå ut med denna suggan så länge som han har gjort." Den känslan får jag också ibland också.
Äkteskapliga spel kan bli hur jävliga som helst; de har haft tummarna i ögat på varandra på något sätt och blivit låsta vid varandra, men hur?

Pga att Madi hade släkt i Sverige fick Rami möjligheten att fly Gaza ...
Citera
2014-10-30, 22:16
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Vad baserar du det på?

Han säger att han beställt FUP. Det måste väl betyda att postverket levererar den?

Ett vanligt paket med posten tar normalt tre dagar nuförtiden. Posten suger.

Dessutom är det helg nu. Tre arbetsdagar.....
Senast redigerad av Iobberknoll 2014-10-30 kl. 22:19.
Citera
2014-10-30, 22:16
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Men sänd då det du kallar "våra bidrag" till Hamilkar, så att vi får en slut på denna diskussion. För det är inte dina pengar. Det verkar som du muckar gräl, och vill utmana ödet. Ingen bra idé!

Jag tror inte att det är någon ide att dividera med den där saken. Den kommer aldrig förstå invändningar eller att folk är skeptiska. Den fortsätter bara att gräva sin egen grav genom sitt sätt att bemöta helt relevanta invändningar.
Citera
2014-10-30, 22:18
Awaiting Email Confirmation
DrOopyMDs avatar
Citat:

Det ställer inte honom i samma status som den äckliga kvinnan som avrättade det åtta-åriga barnet. Visst har han ett ansvar i ärendet i egenskap som vårdnadshavare men låt säga att han behövde gå för sig själv. Hämtade det senaste numret av Gazabladet i tidningsstället och smög in på dasset för att avlägga dagens ****. Detta gör han utan att låsa in de övriga familjemedlemmarna i vars ett utrymme eftersom att det tidigare inte har funnits behov utav detta. När han så småningom kommer ut, lättad och glad, går det upp för honom att den elaka kvinnan som han har tvingats till giftermål med har avrättat det äldsta barnet med en brödkavel.
Han har inte såsom kvinnan (eller vad man ska kalla denna varelse för) gjort sig skyldig till mord, alternativ dråp i affekt, men möjligtvis försumlighet i sin vårdnadsutövning.
Citera
2014-10-30, 22:19
Moderator
Hamilkars avatar
En fågel som har haft rätt hittills flög förbi och meddelade följande information:

Citat:
Ramis och Idas relation:

Det är fyra sidor förhör med Ida. Hon kontaktar polisen. Resten är deras intensiva och flörtiga chat som pågår ända fram till 21:09 mordkvällen (med ett avbrott 20:38 till 21:06 när Ida lägger sitt barn). 29/4 chattar de från 11:09 till 16:33. Morddagen chattar de från 16:45. Mellan 19-20:30 är chatten som mest intensiv.

Första förhöret inleds "Ida har tillbringat natten tillsammans med Rami och dennes familj på Kristianstads tågstation natten den 29 april 2014" De träffades för första gången när tågförbindelsen havererade. Det är Ida som har tagit fotona på familjernas barn på stationen. De används i FUP för att fastställa kläder och avsaknad av synliga skador på Yara.

Rami addar Ida på Facebook. Han sa direkt på stationen (där de träffades inför Amani) att han är på BTH ibland och kunde komma upp till henne. Ida är väldigt nyfiken på Rami. Mordkvällen skickar Rami sitt mobilnummer till Ida 21:08. 21:11, när Rami har fått ett mess tillbaka med Idas nummer svarar han "nice t have ur nummer in my mobil. Hehe" Ida "You are a sweetheart. Jag lade märke till dig på bussen redan"

Det sista meddelandet är från Ida. Rami svarar inte. 2/5 skickar Ida "Rami är du där? Jag skulle behöva prata lite med dig" Då har hon kopplat ihop mordet med alla uppgifter om familjen som hon fick när de tillbringade natten på stationen.
Citera
2014-10-30, 22:20
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
Jag tror inte att det är någon ide att dividera med den där saken. Den kommer aldrig förstå invändningar eller att folk är skeptiska. Den fortsätter bara att gräva sin egen grav genom sitt sätt att bemöta helt relevanta invändningar.
Vad jag blir irriterad på är att om Hatarer hade gjort det han åtagit sig så hade vi antagligen redan haft fupen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in