2014-10-21, 17:48
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TMM
Vad man hör och vad som är sant är två helt olika saker.

Om moderatorer har tillgång till det eller ej har jag ingen aning om.
Men tekniker och adminstratörer har garanterat det. Sen är det upp till dem själva att avgöra om de vill se den informationen eller strunta i att kolla på den.
2014-10-21, 18:07
Bannlyst
Citat:
Vad man hör och vad som är sant är två helt olika saker.

På de flesta forum har moderatorerna tillgång till IP-numren. De hade det förr här också. Om IP alls loggas har naturligtvis varje teknisk admin åtminstone möjlighet att få fram det.
2014-10-21, 22:22
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Om moderatorer har tillgång till det eller ej har jag ingen aning om.
Men tekniker och adminstratörer har garanterat det. Sen är det upp till dem själva att avgöra om de vill se den informationen eller strunta i att kolla på den.

Ryssland garanterar att den ubåt som sägs befinna sig uppe i stockholms skärgård har garanterat att den inte är deras...
2014-10-22, 06:47
Medlem
Citat:
Ryssland garanterar att den ubåt som sägs befinna sig uppe i stockholms skärgård har garanterat att den inte är deras...

Om du med det försöket till sarkastiskts yttrande menar att det är dumt att helt lita på vad moderatorer säger när de påstår att de inte har tillgång till användares IP så är det just därför jag säger att jag inte vet vad moderatorerna har tillgång till. Jag ser ingen anledning att misstro dem, men inte heller någon anledning att ta det de skriver som definitiv sanning.

Är det istället så att du raljerar över mitt användande av ordet garanterat så gör du dels en dålig liknelse men framför allt saknar förståelse över hur internet fungerar.
För att en webbsida överhuvudtaget ska kunna fungera så måste den veta besökarnas IP. De som har hand om sidan (tekniker och administratörer) har allså möjlighet att både logga och kolla vad besökare har för IP-adressen. Det betyder inte att de gör det. Men de har garanterat möjlighet att göra det.
2014-10-22, 14:30
Bannlyst
IP behöver faktiskt inte loggas, men det vanligaste är att det gör det. Innan proxyservrar var användarvänliga var IP-bann ganska effektivt för att permanent hålla borta bannade medlemmar från webbsidor.
2014-10-22, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
IP behöver faktiskt inte loggas, men det vanligaste är att det gör det. Innan proxyservrar var användarvänliga var IP-bann ganska effektivt för att permanent hålla borta bannade medlemmar från webbsidor.

Nej, det behöver inte loggas.
Däremot är det något flashbacks server måste veta. Men det betyder inte att tekniker/admins måste kolla på det. Men de kan om de vill, och det är inget som går att ändra på.
(loggas det inte går det ju dock inte att lämna ut vid domstolsbeslut eller liknande och det finns inte heller någon databas med IP-adresser att sälja till researchgruppen... även om det säkert finns andra saker i flashbacks databas de och andra skulle finna intressant)
2014-10-28, 00:35
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Han upprepar det flera gånger. Och han verkar så säker på sin sak att det skulle vara konstigt om det är ett rent påhitt. 300 politiker är identifierade, enligt Fredriksson.

Det här är ju något de kan ha gjort med Chloemetoden, det är ju bara att gå in och skörda alla öppna mailadresser man kommer över och sedan se om man får träff. Vi har tiotusentals politiker i Sverige på alla nivåer.
2014-10-29, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Förr, på den gamla goda tiden, så hade vi ju supermoderatorer som kunde moderera över hela forumet och se mer än vanliga dödliga moderatorer. Den rollen är borttagen sedan länge. Vi har ju alltfler automatiska system som hanterar omröstningar, avstängningar och liknande så behovet av sådana roller finns ju inte riktigt kvar. Vi trycker på knappar, det händer saker automagiskt och loggas, helt enkelt.

Det är viktigt att moderatorna inte längre har tillgång till sådan information eftersom en av FBs akilleshäl är att Researchgruppen infiltrerar FB och får bli moderator.

Men vad som är än viktigare är att FB har ett system för att avslöja infiltratörer. Det är många inom vänsterrörelsen som försöker infiltrera genom att försöka bli kompis med Flashbacks systemadministratörer, givetvis avslöjar dom ju inte sin partitillhörighet.
Detta måste FB hålla ögonen på och vara medvetna om att vänsterrörelsen sysslar med. Skulle en vänsterinfiltratör ges jobb på FB så kommer de omedelbart skicka datbasen till Researcgruppen, och efter det kommer FBs trovärdighet dö och ingen kommer våga skriva här, och forumet kommer så småningom att dö.

Så det är oerhört viktigt att systemadministratörerna har full koll på vilka som vill bli polare med dem. FB är ju sveriges enda forum där yttrandefriheten är garanterad. Andra forum har gång på gång inte lyckats säkra anonymiteten såsom Disquis skandalen. Ett tungt ansvar således ligger på FB att försvara den spillra av yttrandefrihet vi fortfarande har kvar.
2014-10-29, 16:34
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chefsideologen
Det är viktigt att moderatorna inte längre har tillgång till sådan information eftersom en av FBs akilleshäl är att Researchgruppen infiltrerar FB och får bli moderator.

Men vad som är än viktigare är att FB har ett system för att avslöja infiltratörer. Det är många inom vänsterrörelsen som försöker infiltrera genom att försöka bli kompis med Flashbacks systemadministratörer, givetvis avslöjar dom ju inte sin partitillhörighet.
Detta måste FB hålla ögonen på och vara medvetna om att vänsterrörelsen sysslar med. Skulle en vänsterinfiltratör ges jobb på FB så kommer de omedelbart skicka datbasen till Researcgruppen, och efter det kommer FBs trovärdighet dö och ingen kommer våga skriva här, och forumet kommer så småningom att dö.

Så det är oerhört viktigt att systemadministratörerna har full koll på vilka som vill bli polare med dem. FB är ju sveriges enda forum där yttrandefriheten är garanterad. Andra forum har gång på gång inte lyckats säkra anonymiteten såsom Disquis skandalen. Ett tungt ansvar således ligger på FB att försvara den spillra av yttrandefrihet vi fortfarande har kvar.
En moderator får inte tillgång till "FB's databas" så denne kan m a o inte "skicka den" nånstans alls. I den bredare delen av din beskrivning kan jag hålla med, men skriv med normal stil.
2014-10-29, 20:21
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chefsideologen
Precis som jag, liksom flera andra moderatorer, redan har skrivit i tråden så har inte vi tillgång till sådana uppgifter. Det enda jag ser, som inte du ser, är lite häftiga knappar som gör att jag kan kasta trådar i papperskorgen, stänga/öppna trådar, klistra och sammanfoga m.m., och dessutom se användares tidigare varning och avstängningar. Mycket häftigare än så är det inte. Jag vet i stort sett lika lite om dig som du vet om mig.
2014-10-29, 23:20
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Du har tillgång till inlägg raderade för brott mot regel 1.06.
Dock inte på något särskilt lättsökt eller systematiserbart sätt.

Citat:
Gissningsvis kan det finnas saker där folk är villiga att betala för.
För att uttrycka saken så, är outningsinformationen i de raderade 1.06-brotten inte direkt kvalitetskontrollerad. De allra flesta inlägg som raderas för 1.06 är inlägg som har mycket liten sannolikhet att utpeka någon verklig IRL-identitet bakom ett användarnick.
2014-10-30, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
En moderator får inte tillgång till "FB's databas" så denne kan m a o inte "skicka den" nånstans alls. I den bredare delen av din beskrivning kan jag hålla med, men skriv med normal stil.

Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Precis som jag, liksom flera andra moderatorer, redan har skrivit i tråden så har inte vi tillgång till sådana uppgifter. Det enda jag ser, som inte du ser, är lite häftiga knappar som gör att jag kan kasta trådar i papperskorgen, stänga/öppna trådar, klistra och sammanfoga m.m., och dessutom se användares tidigare varning och avstängningar. Mycket häftigare än så är det inte. Jag vet i stort sett lika lite om dig som du vet om mig.

Ni missuppfattade. Den senare delen av mitt inlägg handlade om att vänsterextremister försöker bli kompis med FBs systemadministratörer IRL, systemadministratörer är de som sköter som FB, alltså inte moderatorer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in