2014-10-05, 14:16
Medlem
ByeByeBostons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
Skulle inte Researchgruppen - eller någon annan organisation - rent teoretiskt kunna köpa information från en moderator eller admin?

Självklart är det möjligt.
2014-10-15, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Nej varför det, dde kan få massor av SD-riksdagsledmöter sparkade genom att göra såhär. Liksom visa vilket genomrasistiskt parti SD är och få bort mängder med riksdagsmän och lokalpolitiker pga den där nolltoleransen som visserligen är bra men inte bör gälla retroaktivt.

Hörde Fredricksson från RG säga att de har fått fram 300 namn på politiker via FBs databas i programmet MEdierna i P1.

Tänk logiskt, min vän. Är det smartare att gå till angrepp mot ett parti man inte gillar före eller efter ett riksdagsval? Där har du också svaret.
2014-10-15, 17:28
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Skulle inte Researchgruppen - eller någon annan organisation - rent teoretiskt kunna köpa information från en moderator eller admin? Nu vet jag inte i vilken utsträckning moderatorer/admins har tillgång till olika medlemmars IP-adresser m.m., men jag vet att dessa IP-adresser registreras när varje inlägg skrivs.

Citat:
Ursprungligen postat av ByeByeBoston
Självklart är det möjligt.
Vilken information skulle det vara? Jag sitter inte på mer information om dig än vad du gör om mig, frånsett att jag kan se andra användares tidigare varningar och avstängningar.
2014-10-16, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Vilken information skulle det vara? Jag sitter inte på mer information om dig än vad du gör om mig, frånsett att jag kan se andra användares tidigare varningar och avstängningar.

Enligt vad jag hört, har moderatorer/admins tillgång till medlemmars IP-adresser. Varje gång en person loggar in på flashback, noteras detta med ip.
2014-10-16, 16:14
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Enligt vad jag hört, har moderatorer/admins tillgång till medlemmars IP-adresser. Varje gång en person loggar in på flashback, noteras detta med ip.
Jag som moderator kan inte se någonting alls om dig och ditt konto. Endast sådant som har med dina inlägg att göra, dvs borttagna inlägg, varningar och avstängningar. Mig veterligen så sparas inte heller någons ip när de loggar in (webbservrarna måste ju dock ha tillgång till det under tiden sessionen lever, annars fungerar inte det där med internets grundfunktionalitet så bra, dvs att leverera webbsidor till dig...).

Det finns massor av trådar och inlägg i detta forumet där admins redogör för vad som sparas och inte. Leta upp dem.
2014-10-16, 18:32
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.

Du har tillgång till inlägg raderade för brott mot regel 1.06.

Gissningsvis kan det finnas saker där folk är villiga att betala för.
2014-10-16, 19:01
Medlem
buffalos avatar
Förr fanns det väl särskilt utvalda moderatorer som kunde se IP-nummer? Har de behörigheterna tagits bort?
2014-10-16, 20:05
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Förr fanns det väl särskilt utvalda moderatorer som kunde se IP-nummer? Har de behörigheterna tagits bort?
Förr, på den gamla goda tiden, så hade vi ju supermoderatorer som kunde moderera över hela forumet och se mer än vanliga dödliga moderatorer. Den rollen är borttagen sedan länge. Vi har ju alltfler automatiska system som hanterar omröstningar, avstängningar och liknande så behovet av sådana roller finns ju inte riktigt kvar. Vi trycker på knappar, det händer saker automagiskt och loggas, helt enkelt.
2014-10-16, 20:59
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Förr, på den gamla goda tiden, så hade vi ju supermoderatorer som kunde moderera över hela forumet och se mer än vanliga dödliga moderatorer. Den rollen är borttagen sedan länge. Vi har ju alltfler automatiska system som hanterar omröstningar, avstängningar och liknande så behovet av sådana roller finns ju inte riktigt kvar. Vi trycker på knappar, det händer saker automatiskt och loggas, helt enkelt.
Hur kommer ni åt 1.07 utan IP-nummer? Eller det kanske går men inbilla inte mig att inte IP-nr används för denna spårning. Eller?
2014-10-16, 21:52
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Förr, på den gamla goda tiden, så hade vi ju supermoderatorer som kunde moderera över hela forumet och se mer än vanliga dödliga moderatorer. Den rollen är borttagen sedan länge. Vi har ju alltfler automatiska system som hanterar omröstningar, avstängningar och liknande så behovet av sådana roller finns ju inte riktigt kvar. Vi trycker på knappar, det händer saker automagiskt och loggas, helt enkelt.
Vilka moderatorer var det som hade utökad behörighet?
2014-10-17, 07:02
Medlem
najass avatar
OT raderat

/mod
2014-10-17, 07:41
Medlem
TMMs avatar
Citat:

Vad man hör och vad som är sant är två helt olika saker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in