2014-10-29, 07:05
Medlem
seriousSmiles avatar
Under december 2003 skrivs endast 5 inlägg av Pulver-Henke därefter sker ingen postaktivitet förrän 2013-03-01 i denna tråd.
Det innebär radiotystnad i över 9 år och förkortar en ev. trollning till dryga 8 månader.

Nu tror inte jag att PH var (är) ett troll men inte heller att allt han skrivit stämmer till 100%.
Förmodligen är en och annan dimridå utlagd.

Jag har också börjat misstänka att PH skulle kunna vara ett kapat konto.
Inläggen under december 2003 är skrivna av kontots rättmätige ägare men från och med 2013-03-01 är det vår Pulver-Henke som rattar kontot.
Först och främst var det dessa två inlägg som fick mig att fundera i denna bana:

2003-12-06:
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Jag har blandat tjacket med röka i alla år utan problem, andra fixar inte den kombinationen, dom blir schizade och knepiga av det. Lycka till med narkotika användningen!

2013-04-18:
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Finns det någon här som har eller har haft schizofreni och röker cannabis? Jag är sugen på att börja röka men är lite nojig över att jag förvärrar ett hos mig redan existerande tillstånd.

Jag rökte några gånger för många år sedan och kände dagen efter att jag hade svårt att skilja på mig själv och andra. Det gick inte heller att lyssna på vad någon sa eftersom jag började tänka på annat efter typ 2 sekunder.

Ska jag hålla mig borta helt enkelt? Kan någon med schizofreni eller annan kunskap i ämnet uttala sig?

Tack på förhand.

Mvh

P-H

Visserligen skulle schizofreni kunna spela sin roll i det här men finns ett par detaljer till som pekar åt en kapning.

Utöver detta har jag ramlat över en hel del märkliga sammanträffanden skulle dock behöva hjälp att backa upp dessa från någon som är mer insatt i fallet än vad jag är.

Skicka gärna ett PM.
Citera
2014-10-29, 09:53
Moderator
blomvattnares avatar
Ett antal inlägg är raderade och är nu föremål för omröstning för misstänkt brott mot 1.06.

Det en medlem har berättat om sig själv i sina inlägg är förstås OK att diskutera (om det är topic), men att därifrån gå vidare och kartlägga medlemmen och försöka snoka fram namnet på medlemmen kan mycket väl vara regelbrott.

Eventuella synpunkter på detta tas i PM, inte i tråden.

/Mod
Citera
2014-10-29, 16:19
Medlem
Jaha, då är det väl bara att ta nya tag då.

Slänger ut några frågor som det skulle vara bra att få svar på.

Någon, jag tror att det var massepojken eller substitute, skrev att PH var väldigt olik fantombilden. På vilket sätt?

Varifrån kommer ryktet med estländaren i källaren och gick någon till botten med det? Vad jag förstår så rann det bara ut i sanden och avfärdades på veka grunder som att personen som uppgav sig ha varit inne i hans lägenhet nog trollade.

Går det att få fram gamla klasslistor (från höstterminen 2004) till universitetskurser?
Citera
2014-10-29, 16:21
Medlem
Mig veterligen så tas inte klassfoton efter Gymnasial utbildning.
Citera
2014-10-29, 16:24
Medlem
När vi ändå pratar fantombild. De bilderna jag fick skickade till mig för ett tag sedan, på en misstänkt GM. Utreddes han ordentligt? Jag minns inte riktigt. Fantombilden var iaf enligt mig snuskigt lik de bilderna på en person som jag fick skickat till mig.
Citera
2014-10-29, 16:36
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
Någon, jag tror att det var massepojken eller substitute, skrev att PH var väldigt olik fantombilden. På vilket sätt?

När jag lägger ihop vittnesmålen så räknar jag bort fantombilden, har jag inte missat något så är den baserad på ett enda vittnesmål och iakttagelsen görs borta vid Drottninggatan några minuter i åtta.
Han på bänken hade varken sån frisyr eller hårfärg. Han på övergångsstället kan inte hunnit dit bort.
Han beskrivs också på ett annat sätt än de övriga.

Jag skulle i alla fall inte avskriva någon enbart på grund av att han inte är så lik fantombilden.
Senast redigerad av Readyfreddie 2014-10-29 kl. 16:40.
Citera
2014-10-29, 19:08
Medlem
Går det att få fram folk som har dött på någon av årsdagarna till mordet? Känns som om att ångesten borde komma ännu mer då.
Citera
2014-10-30, 01:25
Medlem
Någon som kan förklara varför PH blev avstängd (i en vecka) för "Ohörsamhet" 2013-11-10, det vill säga en vecka efter hans senaste aktivitet? Länk: (FB) Pulver-Henke avstängd för Ohörsamhet
Citera
2014-10-30, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
Någon som kan förklara varför PH blev avstängd (i en vecka) för "Ohörsamhet" 2013-11-10, det vill säga en vecka efter hans senaste aktivitet? Länk: (FB) Pulver-Henke avstängd för Ohörsamhet

Undrade också över det när det hände, och fick svaret att det berodde på att en tidigare händelse fattades det inte beslut om förrän den 10/11.
Citera
2014-10-31, 03:49
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Undrade också över det när det hände, och fick svaret att det berodde på att en tidigare händelse fattades det inte beslut om förrän den 10/11.

Inte mycket klokare på det blev jag?
Vad för fel hade han gjort innan ohörsamheten, något som vet?
Citera
2014-11-01, 11:47
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Ett antal inlägg är raderade och är nu föremål för omröstning för misstänkt brott mot 1.06.

Det en medlem har berättat om sig själv i sina inlägg är förstås OK att diskutera (om det är topic), men att därifrån gå vidare och kartlägga medlemmen och försöka snoka fram namnet på medlemmen kan mycket väl vara regelbrott.

Eventuella synpunkter på detta tas i PM, inte i tråden.

/Mod

Beslut är nu taget om att det är tillåtet att spekulera kring den aktuella medlemmen eftersom denne själv har sagt sig vara GM och därmed själv lyft bort anonymitetsskyddet.

Pollarna är avslutade med friande resultat och inläggen är återställda.

Frågor och funderingar kring detta tas i PM, inte i tråden.

/Mod
Citera
2014-11-01, 14:00
Medlem
KalleXLs avatar
Mycket tyder på att kvinnan som kom senare mördades för att hon blev vittne till mordet på grabben. Man har mördarens dna. Är det bara polisen som har det registret, eller har man knutit sjukvårdens blodcentraler till registret också. Då blir sannolikheten större att man så småningom får en träff på hans DNA, för på sjukhus hamnar vi alla förr eller senare där det alltid tas blodprov.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in