Citat:
Ursprungligen postat av daniel_andersso
Teorin att han skulle vara väldigt ung är ju också något som Leif GW Persson tagit upp, han har gått så långt ner som 13 år. Något som talar emot detta, och som GW och alla andra verkar missa, är att mördaren ska ha varit 180-190 cm lång. Den längden är extremt ovanlig bland 13-åringar, även relativt ovanlig bland 16-åringar. Skulle det ändå stämma så har han växt en hel del sedan mordet, så om någon vet någon riktigt lång 19-22-åring i området, säg 190-205 cm, med ett avvikande beteende och signalement som stämmer i övrigt, så tipsa gärna polisen. Som sagt är det märkligt att man inte hittat rätt person trots så många DNA-test, så allting är värt att prova.
Intressant.
Jag tror att de övre längduppgifterna är fel. Dessutom tenderar folk att uppfatta folk som längre än vad de faktiskt är.
Jag tror skälet till varför den här killen missats av polisen är flera, dels kanske han inte varit mantalsskriven i Linköping (tex skilsmässobarn) eller på besök, han kan ha gjort sig skyldig till ny bagatellartad brottslighet men missats att DNA-topsas och/eller kanske han sitter intagen på psyk. Jag tror ett av de mest sannolika skälen är att han är så pass ung att han undgått polisens intresse.
Frågan är om man vet hur 8-åringen var som person? Det finns ju barn i den åldern som gärna provocerar äldre barn. Kanske svårt för polisen att få reda på då folk som mördas tenderar att bli änglar. Skälet är att det ger en fingervisning om motivet, jag är tveksam till att 8-åringen var ett på förhand specifikt mål för den här gärningsmannen. Vad är era åsikter om det?