2014-10-18, 23:06
Medlem
Tror ni tv10 visar Donaire-Walters innan GGG-Rubio?
Citera
2014-10-18, 23:17
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajuaju
Tror ni tv10 visar Donaire-Walters innan GGG-Rubio?
Aa det tror jag för TV10:s sändning börjar precis när sändingen på HBO börjar.
Citera
2014-10-19, 03:42
Medlem
Gennady Golovkin-Marco Antonio Rubio. WBA-titelmatch. Mellanvikt. Från StubHub Center i Carson, Kalifornien.

Någon mer som tänkte titta ? 2 timmars sändning iallafall på tv10, med start 04.00.
Citera
2014-10-19, 14:57
Medlem
Citera
2014-10-23, 23:39
Medlem
nickoruts avatar
GGG är ju förstås en helt underbar fighter och jag tror, och har trott o ett par år, att han är the real deal men nu BEHÖVER han ett stort namn! Det finns ju en del där ute och GGG är väl mandatory till Cotto nu så även om bälten inte direkt är viktiga idag så tycker jag det känns som om vinnaren canelo-cotto mycket väl kan få GGG. Det vore ju grymt! GGG ska tydligen fightas 4 gånger nästa år så kanske Murray (som det pratas om) i februari, Chavez jr på våren och sen Cotto/Canelo i september? Vore ju grymt i sånt fall!

Angående Cotto-Canelo (om den blir av). Köper ni att Cotto är pånyttfödd? Jag tycker inte fighten mot Martinez säger så mycket egentligen för Martinez var sorgligt trasig. Cotto var tänd, han var stark och han var aggressiv, men pånyttfödd? Njae, jag vet inte det.

Canelo, som jag gillar, är ju vansinnigt överskattad. Han kom från ungefär samma nivå som Thurman är på nu och en fight senare var han plötsligt en p4p-fighter. Jag tycker inte aöla han förtjänar den statusen och i mitt tycke är hans största seger den mot Lara och han var inte bättre än Lara där utan Lara förlorade på inaktivitet mer än Canelo vann den. Trots allt tror jag Canelo slår Cotto och jag hoppas det även om Cotto är hur grym som helst för jag tror chanserna att vi får se Canelo-GGG är mycket större än Cotto-GGG.

Waters imponerade enormt på mig mot Donaire! Man ska dock komma ihåg att Donaire tog slut mot (eller kanske innan?) fighten mot Rigo. Tycker det är tydligt på hur besegrade boxare beter sig i intervjuerna om de gått i mental pension och Donaire, hur fint beteende det än var, visade att han är helt slut i sin intervju. Jag ogillar ursäkter efter men jag ogillar likgiltighet ännu mer.

Waters ser vass ut och blir Waters-Jhonny Gonzales av 2015 utropar jag dem redan nu till FOTY-kandidat!

Allt som allt var jag helnöjd med helgens gala! Hade nästan glömt bort hur kul det är med riktig boxning efter alla trista galor i år. Jag syftar då mest på Donaire-Waters där det kändes ovisst innan, donaire skakar om Warwrs i andra och sen tar Waters över men det kändes ändå lite ovisst i och med donaires vänster och historia. Ingen magisk fight men ruggigt spännande tyckte jag som alltid gillat Donaire!
Citera
2014-10-26, 11:21
Medlem
Vad tror ni om Pacquiao vs. Algieri som går av stapeln om mindre än en månad? Tror personligen Algieri åker på pisk, han har tagit sig vatten över huvudet.
Citera
2014-10-27, 20:05
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jantan
Vad tror ni om Pacquiao vs. Algieri som går av stapeln om mindre än en månad? Tror personligen Algieri åker på pisk, han har tagit sig vatten över huvudet.
Intressant fight, jämnare än vad oddsen föreslår enligt mig. Algieri är en smart och vältalad man med fötterna nere på jorden, i ringen är han en bra boxare som både kan ge och ta. Tycker inte man ska underskatta hans boxning. Mot Provodnikov åkte han ner tidigt och spräckte ögonbrynet redan i första ronden men visade sen otrolig resiliens och utboxade Provodnikov helt stundtals. Provodnikov å andra sidan är ingen otrolig boxare men likväl en skrämmande motståndare med bra slagkraft och ganska bra förmåga, åtminstone inledningsvis i en fight, att cutta av ringen. Algieri stod emot bra och var med både på insidan och utsidan. Hans jabb är riktigt riktigt bra som han i stort sett slänger hela tiden. Grym kondition.

Men sen så möter han Pacquiao som också kan slänga otrolig volym (tidigare i hans karriär var det otroligt, han har saktat ner lite på senare år) och grym handspeed. Pacquiao har betydligt bättre pop i hans slag än vad Algieri har dock är han en mindre effektiv puncher i welterweight än vad han var i de lägre viktklasserna. Tror inte Pacman kan knocka Algieri och tror inte heller att det blir en överlägsen seger, tror på en stabil men jämn poängseger i Pacquiaos favör. Tror definitivt Algieri kommer imponera på oss stundvis, det här ingen Brandon Rios. Mycket mer intelligent i ringen och en större palett av färdigheter.

Man ska inte heller förglömma att Algieri har ett stort övertag i både längd och räckvidd.

Det enda värdet jag finner för oss som gillar att spela lite på boxning är Algieri att vinna fighten. Det här är en fight som inte är omöjlig för honom och där han är klart undervärderad. Man kan säkert få 8-9 ggr pengarnra om man letar ordentligt. Jag ångrade aldrig att jag la pengar på Bradley i första fighten mot Pacquiao till exempel där jag fick höga odds. Ser lite det här som ett liknande scenario där jag ser ett möjligt scenario där Algieri vinner, låg risk hög utdelning om det skulle gå igenom.
Senast redigerad av Godzilla3 2014-10-27 kl. 20:10.
Citera
2014-10-28, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
GGG är ju förstås en helt underbar fighter och jag tror, och har trott o ett par år, att han är the real deal men nu BEHÖVER han ett stort namn! Det finns ju en del där ute och GGG är väl mandatory till Cotto nu så även om bälten inte direkt är viktiga idag så tycker jag det känns som om vinnaren canelo-cotto mycket väl kan få GGG. Det vore ju grymt! GGG ska tydligen fightas 4 gånger nästa år så kanske Murray (som det pratas om) i februari, Chavez jr på våren och sen Cotto/Canelo i september? Vore ju grymt i sånt fall!
Cotto eller Canelo hade varit julafton!

Chavez Jr tror jag han snabbt gör blodigt mos av, Jr kommer att se stillastående ut när GGG kör igång sitt fotarbete och sina små finter drillat i 350 amatörmatcher, hästsparkarna kommer att regna från alla möjliga vinklar och Jr kommer hinna med att blocka 1 och äter 3.
Citera
2014-10-28, 12:41
Medlem
paleheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Intressant fight, jämnare än vad oddsen föreslår enligt mig. Algieri är en smart och vältalad man med fötterna nere på jorden, i ringen är han en bra boxare som både kan ge och ta. Tycker inte man ska underskatta hans boxning. Mot Provodnikov åkte han ner tidigt och spräckte ögonbrynet redan i första ronden men visade sen otrolig resiliens och utboxade Provodnikov helt stundtals. Provodnikov å andra sidan är ingen otrolig boxare men likväl en skrämmande motståndare med bra slagkraft och ganska bra förmåga, åtminstone inledningsvis i en fight, att cutta av ringen. Algieri stod emot bra och var med både på insidan och utsidan. Hans jabb är riktigt riktigt bra som han i stort sett slänger hela tiden. Grym kondition

Att Algieri vann över Ruslan var väl nästan Årets Skräll. Jag blev i alla fall mycket förvånad. Det var väl nästan bara Tom Jones som trodde att Algieri skulle vinna den matchen.

För när Ruslan är 100% motiverad är han i princip ostoppbar. Min inledande efterrationalisering av Algeries vinst var att Ruslan inte lyckades motivera sig tillräckligt, men jag undervärderade utan tvekan Chris. Precis som du säger så är Algieri mycket svårboxad.

Citat:
Men sen så möter han Pacquiao som också kan slänga otrolig volym (tidigare i hans karriär var det otroligt, han har saktat ner lite på senare år) och grym handspeed. Pacquiao har betydligt bättre pop i hans slag än vad Algieri har dock är han en mindre effektiv puncher i welterweight än vad han var i de lägre viktklasserna. Tror inte Pacman kan knocka Algieri och tror inte heller att det blir en överlägsen seger, tror på en stabil men jämn poängseger i Pacquiaos favör. Tror definitivt Algieri kommer imponera på oss stundvis, det här ingen Brandon Rios. Mycket mer intelligent i ringen och en större palett av färdigheter.

Om matchen skedde idag så skulle nog Algieri ha en mycket god chans att vinna. Manny sparrar mot bl.a Mike Jones och Viktor Postol som båda påminner om Algieri i storlek och stil. Speciellt Viktor Postol, och Manny har tydligen haft stora problem i sin sparring med honom.

Jag tror att det var ett genidrag av Freddie att sparra med Viktor Postol eftersom Manny så småningom kommer vänja sig vid hans stil, vilket förstås inte bådar gott för Algieri.

Citat:
Man ska inte heller förglömma att Algieri har ett stort övertag i både längd och räckvidd.

Jag håller med, men tror ändå att det främst blir fotarbetet som avgör vem som vinner. Manny har haft stora problem med benkramper de senaste åren, och om han inte lyckas lösa dessa kramper innan Algierimatchen så kan han få det svårt, för Chris kommer i så fall inte låta honom komma nära.

Citat:
Det enda värdet jag finner för oss som gillar att spela lite på boxning är Algieri att vinna fighten. Det här är en fight som inte är omöjlig för honom och där han är klart undervärderad. Man kan säkert få 8-9 ggr pengarnra om man letar ordentligt. Jag ångrade aldrig att jag la pengar på Bradley i första fighten mot Pacquiao till exempel där jag fick höga odds. Ser lite det här som ett liknande scenario där jag ser ett möjligt scenario där Algieri vinner, låg risk hög utdelning om det skulle gå igenom.

Din vinst i Bradleymatchen orsakades förmodligen av korruption, men patriotism kan också ha spelat in. Det är förmodligen troligt att två domare i Algierimatchen blir från USA istället för tre som när matcherna går i USA. Frågan är om de amerikanska domarna kommer vara mer eller mindre patriotiska när matchen är i Macao. Vem domarna blir kommer förmodligen avgöra vad oddsen blir.

Ibland döljer boxarna också medvetet sin hälsa för allmänheten, som i Sergios senaste fight mot Cotto. Sergio hade svårigheter att gå utan stålskena vid sina knän, men i 24/7 innan matchen låtsades de att allt var bra med knäna. Hur boxningsläkaren kunde godkänna Sergios knän innan matchen är för mig en gåta. Visst förstår man att Sergio ville maximera sina inkomster när han slarvat bort så många år, men det kunde gått riktigt illa eftersom han inte var fysiskt kapabel att försvara sig. Äldre boxare är oftast mer sårbara för skador, och en duktig gambler räknar även in sådana faktorer.

.
Senast redigerad av palehead 2014-10-28 kl. 12:49.
Citera
2014-10-29, 12:46
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palehead
Om matchen skedde idag så skulle nog Algieri ha en mycket god chans att vinna. Manny sparrar mot bl.a Mike Jones och Viktor Postol som båda påminner om Algieri i storlek och stil. Speciellt Viktor Postol, och Manny har tydligen haft stora problem i sin sparring med honom.

Jag tror att det var ett genidrag av Freddie att sparra med Viktor Postol eftersom Manny så småningom kommer vänja sig vid hans stil, vilket förstås inte bådar gott för Algieri.
Verkligen en utmärkt sparringpartner och ett bra sätt att förbereda sig inför Algieri. Postol är en mycket duktig boxare, han skulle ta Garcias bälten om de någon dag fightas.

Citat:
Jag håller med, men tror ändå att det främst blir fotarbetet som avgör vem som vinner. Manny har haft stora problem med benkramper de senaste åren, och om han inte lyckas lösa dessa kramper innan Algierimatchen så kan han få det svårt, för Chris kommer i så fall inte låta honom komma nära.
Jag glömde nämna fotarbetet, bra att du tog upp det. Tror också fotarbetet kommer bli en avgörande faktor. Båda har bra fotarbete men jag tror Pacmans fotarbete är det som kommer försvåra det oerhört för Algieri. Pacquiao är oförutsägbar och kan komma in och ut, komma in från olika vinklar olikt Provodnikov som man ändå ganska väl kan förutsäga var han kommer vara i ringen (rakt framför dig). Eventuella benkramper kan helt klart påverka hur Pacman kommer röra sig.

Citat:
Din vinst i Bradleymatchen orsakades förmodligen av korruption, men patriotism kan också ha spelat in. Det är förmodligen troligt att två domare i Algierimatchen blir från USA istället för tre som när matcherna går i USA. Frågan är om de amerikanska domarna kommer vara mer eller mindre patriotiska när matchen är i Macao. Vem domarna blir kommer förmodligen avgöra vad oddsen blir.

Ibland döljer boxarna också medvetet sin hälsa för allmänheten, som i Sergios senaste fight mot Cotto. Sergio hade svårigheter att gå utan stålskena vid sina knän, men i 24/7 innan matchen låtsades de att allt var bra med knäna. Hur boxningsläkaren kunde godkänna Sergios knän innan matchen är för mig en gåta. Visst förstår man att Sergio ville maximera sina inkomster när han slarvat bort så många år, men det kunde gått riktigt illa eftersom han inte var fysiskt kapabel att försvara sig. Äldre boxare är oftast mer sårbara för skador, och en duktig gambler räknar även in sådana faktorer.
Jo, det där var svårt att se. Jag tyckte man såg direkt från starten att Martinez hade enorma problem med rörelsen. Väldigt statiskt och artificiellt hur han boxade, inte samma avslappnade stil han haft tidigare i sin karriär. Sen när han blev skadad och knät havererade så var det en tidsfråga innan stoppet kom.
Citera
2014-10-30, 13:06
Medlem
Idunas avatar
Vem vinner mellan Hopkins och Kovalev 8/11?
Citera
2014-10-30, 19:41
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iduna
Vem vinner mellan Hopkins och Kovalev 8/11?
Min första tanke var att Hopkins kommer bli knockad, att det inte kommer sluta väl för honom. Men ju närmare fighten kommer och ju mer jag hör Hopkins prata så blir jag osäker, kanske har den gamle räven precis rätt gameplan att slå Kovalev? Men trots den här osäkerheten som har dykt upp så blir de första 6-8 ronderna otroligt tuffa för Hopkins. Kovalev kommer komma i bättre form än någonsin och han är hungrig med ett självförtroende på topp. Jag tror inte Hopkins kommer få styra och ställa såsom han varit kapabel att göra tidigare mot t.ex. Cloud och Shumenov. Kovalev har slagstyrka som inte är att leka med och jag tycker han gör många saker rätt även utöver att slå hårt, små tekniska saker i ringen som han gör mycket väl. Det här inte en vanlig puncher som lätt kan bli utboxad. Om Hopkins klarar 8 ronderna så ökar hans chanser markant, Hopkins är mycket van vid att gå 12 ronder medan Kovalev inte är det. Ju längre fighten fortskrider desto mer kommer det gynna Hopkins. Men jag har tvivel om fighten ens blir 4-5 ronder gammal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in