Citat:
Min första tanke var att Hopkins kommer bli knockad, att det inte kommer sluta väl för honom. Men ju närmare fighten kommer och ju mer jag hör Hopkins prata så blir jag osäker, kanske har den gamle räven precis rätt gameplan att slå Kovalev? Men trots den här osäkerheten som har dykt upp så blir de första 6-8 ronderna otroligt tuffa för Hopkins. Kovalev kommer komma i bättre form än någonsin och han är hungrig med ett självförtroende på topp. Jag tror inte Hopkins kommer få styra och ställa såsom han varit kapabel att göra tidigare mot t.ex. Cloud och Shumenov. Kovalev har slagstyrka som inte är att leka med och jag tycker han gör många saker rätt även utöver att slå hårt, små tekniska saker i ringen som han gör mycket väl. Det här inte en vanlig puncher som lätt kan bli utboxad. Om Hopkins klarar 8 ronderna så ökar hans chanser markant, Hopkins är mycket van vid att gå 12 ronder medan Kovalev inte är det. Ju längre fighten fortskrider desto mer kommer det gynna Hopkins. Men jag har tvivel om fighten ens blir 4-5 ronder gammal.
Känner rätt så lika faktiskt, enda är tänk om den där gamla räven kan hålla sig levande och även inte ligga efter totalt i poäng till dom senare ronderna, kan bli riktigt intressant då faktiskt, en Kovalev som börjar tröttna och inte lyckas avsluta mot en Hopkins som är i hög form.
Hopkins brukar inte har problem med power men aktiva fighters har han problem mot, Kovalev är inte riktigt i Calzaghe-nivå med sin aktivitet men han är väldigt aktiv och Hopkins är lite för passiv och kan boxas bättre men förlorar ändå ronden på att motståndaren är för aktiv.
Har försökt föreställa mig matchen hur kommer det se ut om det går till decision och tror ändå att Kovalev kommer vara ledande där pga sin aktivitet, Hopkins kommer ha en högre träffprocent men mer totala slag som landar har nog ändå Kovalev skulle jag tro, sen att Kovalev även har en stor chans att avsluta Hopkins så får man nog ändå säga att på pappret är Kovalev klar favorit men jag gillar när underdogen lyckas vinna så räknar inte ut Hopkins helt och hållet, mentalt är han väldigt stark och där är ett frågetecken på Kovalev, om matchen inte går som han vill eller han får som han vill, hur reagerar han då? Hittar han nya sätt eller viker han ned sig? Många brawlers och knockout-artister brukar ibland tappa totalt om dom inte får det till sin fight och dom vill att motståndaren ska "Fight me like a man" och liknande och tappar helt i fokus.
Men är faktiskt mer intresserad av denna fight än vad jag trodde jag skulle vara när jag först fick höra om den, Hopkins är väldigt bra att snacka upp intresset för matchen och jag börjar bli riktigt laddad för den. Hoppas den får gå några ronder iallafall så man får se mer av deras olika stilar mot varandra.
......men Fy fan vad imponerad jag blir om Hopkins lyckas ta hem det här. Då är det bara att ta av sig hatten kalsongerna och ta sig en joggingtur runt kvarteret.