2014-10-31, 08:40
Medlem
No_fears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Min första tanke var att Hopkins kommer bli knockad, att det inte kommer sluta väl för honom. Men ju närmare fighten kommer och ju mer jag hör Hopkins prata så blir jag osäker, kanske har den gamle räven precis rätt gameplan att slå Kovalev? Men trots den här osäkerheten som har dykt upp så blir de första 6-8 ronderna otroligt tuffa för Hopkins. Kovalev kommer komma i bättre form än någonsin och han är hungrig med ett självförtroende på topp. Jag tror inte Hopkins kommer få styra och ställa såsom han varit kapabel att göra tidigare mot t.ex. Cloud och Shumenov. Kovalev har slagstyrka som inte är att leka med och jag tycker han gör många saker rätt även utöver att slå hårt, små tekniska saker i ringen som han gör mycket väl. Det här inte en vanlig puncher som lätt kan bli utboxad. Om Hopkins klarar 8 ronderna så ökar hans chanser markant, Hopkins är mycket van vid att gå 12 ronder medan Kovalev inte är det. Ju längre fighten fortskrider desto mer kommer det gynna Hopkins. Men jag har tvivel om fighten ens blir 4-5 ronder gammal.

Känner rätt så lika faktiskt, enda är tänk om den där gamla räven kan hålla sig levande och även inte ligga efter totalt i poäng till dom senare ronderna, kan bli riktigt intressant då faktiskt, en Kovalev som börjar tröttna och inte lyckas avsluta mot en Hopkins som är i hög form.

Hopkins brukar inte har problem med power men aktiva fighters har han problem mot, Kovalev är inte riktigt i Calzaghe-nivå med sin aktivitet men han är väldigt aktiv och Hopkins är lite för passiv och kan boxas bättre men förlorar ändå ronden på att motståndaren är för aktiv.

Har försökt föreställa mig matchen hur kommer det se ut om det går till decision och tror ändå att Kovalev kommer vara ledande där pga sin aktivitet, Hopkins kommer ha en högre träffprocent men mer totala slag som landar har nog ändå Kovalev skulle jag tro, sen att Kovalev även har en stor chans att avsluta Hopkins så får man nog ändå säga att på pappret är Kovalev klar favorit men jag gillar när underdogen lyckas vinna så räknar inte ut Hopkins helt och hållet, mentalt är han väldigt stark och där är ett frågetecken på Kovalev, om matchen inte går som han vill eller han får som han vill, hur reagerar han då? Hittar han nya sätt eller viker han ned sig? Många brawlers och knockout-artister brukar ibland tappa totalt om dom inte får det till sin fight och dom vill att motståndaren ska "Fight me like a man" och liknande och tappar helt i fokus.

Men är faktiskt mer intresserad av denna fight än vad jag trodde jag skulle vara när jag först fick höra om den, Hopkins är väldigt bra att snacka upp intresset för matchen och jag börjar bli riktigt laddad för den. Hoppas den får gå några ronder iallafall så man får se mer av deras olika stilar mot varandra.
Citera
2014-11-01, 13:53
Medlem
Godzilla3s avatar
Kommer ni ihåg Tavoris Cloud som blev utboxad hårt av Hopkins, förlorade sedan mot Adonis Stevenson. Han hade en fight förra månaden mot Artur Beterbiev. Och lägger redan en varningsflagga för Beterbiev, han har stor potential. Och att möta en contender som Cloud efter enbart 5 pro-fighter hör inte till vanligheterna.

Länk till fighten
Citera
2014-11-04, 21:07
Medlem
HOPKINS vs KOVALEV!

Kan börja med att säga att jag är ett stort Hopkinsfan...

MEN. Jag kan bara inte se Hopkins vinna denna fight, på något sätt.
Han har utan tvekan tappat en del de sista åren (inte så konstigt, fan han är snart FEMTIO) och mot en boxare som Kovalev håller inte det. Mot Tavoris Cloud och Beibut Shumenov kan han vinna ändå, men Kovalev har för bra kvakiteter. Och otäck slagkraft!

Funderar på att bara dundra in 10000:- på odds 1,4 på Kovalev, ungefär så säker känner jag mig...

OM Hopkins vinner detta, ja då ÄR HAN en utomjording på riktigt. Ska inte gå.

Eller..?
Citera
2014-11-05, 05:31
Medlem
Reggie Hamonds avatar
I de första ronderna ska det bli kul att se hur Hopkins hanterar slagstyrkan men också hur Kovalev reagerar om han inte lyckas få fighten dit han vill. Han är så van att alltid vara i förarsätet och diktera fighten på sina vilkor. Hop kommer göra allt för att störa Kovalevs rhythm med mycket clinch hit och dit och försöka vinna den mentala biten i ringen. Kan Hopkins frustrera Kovalev med sin defensiv? Kovalev har aldrig gått längre än åtta ronder och han startar alltid i ett högt tempo och är väldigt aktiv men Hur är det med hans kondis? Nu tror jag inte att Kovalev kommer gå in i väggen om det blir en lång fight men i och med att han inte gått längre än åtta ronder så finns det finns ändå frågetecken gällande hans kondition.

Jag har lärt mig att ALDRIG räkna ut Hopkins och det tänker jag inte göra nu heller men Om Hopkins vinner mot Kovalev tänker jag springa naken runt kvarteret där jag bor. Det vore underbart att se Hopkins vinna men jag tror på allvar att Kovalev inte bara kommer att vinna utan han blir dessutom den första att knocka Hopkins. ......men Fy fan vad imponerad jag blir om Hopkins lyckas ta hem det här. Då är det bara att ta av sig hatten kalsongerna och ta sig en joggingtur runt kvarteret.
Senast redigerad av Reggie Hamond 2014-11-05 kl. 05:35.
Citera
2014-11-06, 00:25
Medlem
Godzilla3s avatar
Haha riktigt kul att läsa inläggen om Hopkins-Kovalev.

Jag vill se Hopkins vinna, jag tycker han inte bara är en briljant teknisk boxare utan också en underhållande boxare. No_fear tar upp en bra poäng att Hopkins inte haft problem med punchers, men har han mött en puncher likt Kovalev? Hans styrka är galen, jag vet att man ofta hypear upp punchers som t.ex. Matthysse och sen kan de bli utboxade men Kovalevs slagstyrka är som att man får hjärnskakning och han bara nuddar dig. Det här kombinerat med Hopkins ålder bara känns som oundviklig förlust, inte bara på beslut utan via knock. Har inte sett Hopkins märkbart skadad många gånger men mot Pascal var han illa ute ett tag, Pascal som är en explosiv puncher. Jag tror Kovalev är för mycket, Hopkins har ju sina taktiker att neutralisera en puncher men tror här att Kovalev är för stark.

Om Hopkins vinner då är det en helt otrolig bedrift. Men det tar vi då.
Citera
2014-11-06, 21:54
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Erik Skoglund möter Glen Johnson den 13 december. Vet inte hur mycket Glen Johnson har kvar i sin slitna kropp, men spontant tycker jag Johnson borde lägga av.....Vad tycker ni om den här matchen??

Glen Johnson verkar motiverad
Citat:
"Skoglund is good boxer with a lot of potential,’’ said Johnson. ‘"ut I think my experience will play a big part in this fight. I know what I have to do and on December 13th, I’m going to get in there and get the job done. There is still a lot more I want to achieve. I want become world champion again. I wouldn’t still be boxing if I didn’t think I could do it. By beating a young, up and coming fighter like Skoglund, I will put myself right back in the mix.’
Senast redigerad av Reggie Hamond 2014-11-06 kl. 22:01.
Citera
2014-11-06, 22:48
Medlem
Ibiza80s avatar
Erik Skoglund har den senaste tiden pratat väldigt mycket om en match mot Bernhard Hopkins. Lite väl mycket för att man inte ska bli lur på att det redan är klappat och klart och avtalat: Vinst för Hopkins på lördag och vinst för Skoglund i december - då smäller det.

Vad tror ni om den konspirationsteorin...?
Citera
2014-11-06, 23:33
Medlem
jirlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ibiza80
Erik Skoglund har den senaste tiden pratat väldigt mycket om en match mot Bernhard Hopkins. Lite väl mycket för att man inte ska bli lur på att det redan är klappat och klart och avtalat: Vinst för Hopkins på lördag och vinst för Skoglund i december - då smäller det.

tror inte många vet vem Skoglund är utanför norden tyvärr, vet ej hur många tittare den matchen skulle få.
Citera
2014-11-07, 19:39
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ibiza80

Att Erik vill möta en legend som Hopkins kan jag förtså men tror han verkligen på fullaste allvar att han är nära en fight mot Hopkins? Erik har hittills i sin karriär inte ens ställts mot en boxare som är bland de 50 bästa i världen, att Hopkins skulle vara intresserad låter inte särsklt troligt. Även en vinst mot en avdankad Glen Johnson gör inte att han får en titelfight mot någon som Hopkins (om nu Hopkins på något galet sätt spöar Kovalev).
Senast redigerad av Reggie Hamond 2014-11-07 kl. 19:43.
Citera
2014-11-07, 22:39
Medlem
Paolo Roberto pratade mycket om att möta Oscar de la Hoya också... Skoglund har fortfarande inte mött ett skit än och Glenkoff är inget mer än en kringresande boxningssäck idag.

Hopkins vs Kovalev kittlar lite, första gången på länge som jag ska sitta uppe för en match. Tjuren vs Matadoren
Citera
2014-11-07, 23:03
Bannlyst
Borde va lite mer uppmärksammat i media tkr jag. Gubben e 50 om nån nån månad har boxats proffisionellt sen 27 år tillbaka och har bara 6 förluster. De e riktigt riktigt grymt. Iofs har jag ingen större koll på.hur bra mellanvikt e i boxning men ändå.

Ang. Skoglund så kommer han Tyvär nog bara bli ännu en av många som faktiskt skulle kunna nå toppen men får skitmatcher och vid 30 är.en gatekeeper. Nämen.., tror inte Erik har dedär riktiga i sig som krävs. Han känns aldeles för snäll liksom. Man Ska genom väggen när man kämpar.., Erik gör bara en liten liten spricka. Han verka va nöjd med sin uppmärksamhet och att slå halvdankade boxare.
Senast redigerad av slaktabruden 2014-11-07 kl. 23:09.
Citera
2014-11-07, 23:26
Medlem
paleheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Haha riktigt kul att läsa inläggen om Hopkins-Kovalev.

Jag vill se Hopkins vinna, jag tycker han inte bara är en briljant teknisk boxare utan också en underhållande boxare. No_fear tar upp en bra poäng att Hopkins inte haft problem med punchers, men har han mött en puncher likt Kovalev? Hans styrka är galen, jag vet att man ofta hypear upp punchers som t.ex. Matthysse och sen kan de bli utboxade men Kovalevs slagstyrka är som att man får hjärnskakning och han bara nuddar dig. Det här kombinerat med Hopkins ålder bara känns som oundviklig förlust, inte bara på beslut utan via knock. Har inte sett Hopkins märkbart skadad många gånger men mot Pascal var han illa ute ett tag, Pascal som är en explosiv puncher. Jag tror Kovalev är för mycket, Hopkins har ju sina taktiker att neutralisera en puncher men tror här att Kovalev är för stark.

Om Hopkins vinner då är det en helt otrolig bedrift. Men det tar vi då.

Jag håller med dig. På invägningen kunde man se att B-Hop's kropp ser fantastisk ut, bara synd att det är Kovalev han ska möta, för jag anser att B-Hop inte längre tillhör den absoluta eliten.

Kovalev är relativt oerfaren och har många svagheter, men han tillhör trots detta den absoluta eliten eftersom han oftast behärskar en av de bästa slagteknikerna någonsin. När Sergey inte är stressad utan har en avslappnad kroppshållning så slår han en i det närmaste perfekt rak höger. Den är så perfekt att Wladimir Klitschko förmodligen skulle golvas av den.

Visst liknar Kovalev Kelly Pavlik på många sätt, för han har en relativt konventionell stil. Och B-Hop krossade Pavlik. Men en viktig skillnaden är att Sergey är mentalt starkare. Andra viktiga skillnader är att Sergey slår hårdare, och har ett bättre fotarbete än Pavlik hade.

B-Hop måste se till att inte bli träffad av Sergey's höger, för så fort högern träffat kommer B-Hops självförtroende försvinna. Men det är knappast rimligt att han skulle kunna undvika Sergey's höger mycket längre än i några få minuter, för Sergey's fotarbete är relativt bra.

Ett mardrömsscenario vore om Sergey träffar B-Hop med sin dundrande höger uppercut, och Bernard hamnar i koma. Tyvärr ett inte helt otroligt scenario.

.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in