Citat:
Ursprungligen postat av
cmder
Ok, skönt att höra! Känner att jag har normalstyrka samt normalkondition. Fri från knäproblem också

. Är dock sugen att höra mer om det där jägartestet. Vad innebär det? Har hört genom rykten att man skall ta sig upp på ett ben när man sitter på en 40cm hög pall. Stämmer detta? Är det fler moment?
Det skiljer säkert från ställe till ställe men tror principen är samma. Där jag gjorde testet fick man sätta på sig en ryggsäck, kommer inte ihåg hur mycket den vägde men inte svintung, 10-20 kg kanske. Sedan fick man ställa sig på en platå, 40 cm kan stämma bra då, X gånger på varje ben. Tror det var 50 gånger på varje ben. Om man blir trött gör inget, var ingen speciell tidsbegränsning, de ville mer se om knäna var hela.
För att kvalificera sig till det testet måste man få ett visst betyg för styrka och kondis, samt andra eventuella prover. Vet inte om de kollar IQ och sånt idag. Hursomhelst, styrkan brukar vara mer teknik, se till att ta i med hela kroppen så du utvecklar så hög kraft som möjligt. Ang konditionen är det bara att cykla på en cykel med eskalerande motstånd. Jag tror man får ha händerna på knäna, vissa bryr sig inte och då är det svinlätt att få högsta betyg.