Citat:
Ursprungligen postat av Funktionshindrad
Har använt kreatin för några år sedan. Måste ha tatt de mer än ett halvår.
Slutade. Kände mig efteråt som en ballong vars luft blivit utsläppt.
Ni måste erkänna, kreatin är inget för det långa loppet.
Nån gång måste man sluta och det är när man slutar som man inser hur mycket "muskelmassa" man tappar. Man blir även mycket slöare och det känns plötsligt tråkigt att träna. Inget är lika bra.
Allt är vatten bara. Illusioner.
Ska ni använda det, gör det tills ni dör, annars kommer ni sluta träna efter ni slutat med kreatin.
Ehh va? Det finns klara studier som bevisat kreatinets positiva inverkan på muskelmassan. Kreatin ska tas i perioder för bäst resultat och inget annat. Sen att du inte är motiverad nog att fortsätta när du tappade lite i styrka (efter avslutade kur) är inte kreatinets fel.