2011-08-07, 16:15
  #1201
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PojkeTolv
Om ökningen av muskelmassa blir 0,5 % mer vid intag av kreatin, så då är det väl en ytterst liten skillnad om man skulle använda det eller inte, varför ens bry sig? seriöst?

Går det inte lika bra att köra utan kreatin? för jag ser ingen anledning ta det.


En ökning på 0.5% är väll ganska mycket? eller
Citera
2011-08-07, 19:35
  #1202
Medlem
Pipharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0151
En ökning på 0.5% är väll ganska mycket? eller

På 10kg muskelmassa som tar något/några år att bygga, kommer du ha cirka 50gram mer muskelmassa. Ganska mycket är det verkligen inte.
Citera
2011-08-11, 10:06
  #1203
Medlem
Dreass avatar
http://traningslara.se/kreatinpastaenden-godkanda-av-efsa/ intressant.

Kommer inte ihåg vem jag diskuterade kreatins effekter med, men nu är det fastställt av officiella organ också.
Citera
2011-08-12, 00:50
  #1204
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Dreas

Jag undrar om det inte var allas vår Kavehisftw

faster Edit:

Joo, visst var det så. Änsålänge sprakar det i synapserna...

https://www.flashback.org/t1495050
__________________
Senast redigerad av pezrulezhaakon 2011-08-12 kl. 00:55.
Citera
2011-08-12, 21:48
  #1205
Medlem
Alex900s avatar
Okej, är uppe i tredje uppladdningsdagen och har några frågor.

1. Har sedan första intaget av kreatin börjat pissa genomskinligt, typ som vatten. Vad jag förstår betyder det att man dricker bra med vatten, stämmer det?
2. När jag har tagit kreatinet har det aldrig varit riktigt löst, man ser fortfarande kristallerna och lite fastnar på botten. Gör detta någon skillnad? Använder kallt vatten nu, men är det bättre med varmt så att det löses upp helt?
3. När kan man eventuellt börja märka av kreatinet, om jag nu inte är en non-responder?
Citera
2011-08-12, 21:52
  #1206
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Alex900

Du får sikta på riktigt varmt vatten för att lösa kristallerna. Kroppen kan inte ta upp kristallerna.

Du märker endast av kreatineffekten om du tränar rejält högintensivt med kortare vila. Halvljummen träning spelar ingen roll.
Citera
2011-08-14, 16:03
  #1207
Medlem
Funktionshindrads avatar
Har använt kreatin för några år sedan. Måste ha tatt de mer än ett halvår.

Slutade. Kände mig efteråt som en ballong vars luft blivit utsläppt.

Ni måste erkänna, kreatin är inget för det långa loppet.
Nån gång måste man sluta och det är när man slutar som man inser hur mycket "muskelmassa" man tappar. Man blir även mycket slöare och det känns plötsligt tråkigt att träna. Inget är lika bra.

Allt är vatten bara. Illusioner.


Ska ni använda det, gör det tills ni dör, annars kommer ni sluta träna efter ni slutat med kreatin.
Citera
2011-08-14, 17:04
  #1208
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funktionshindrad
Har använt kreatin för några år sedan. Måste ha tatt de mer än ett halvår.

Slutade. Kände mig efteråt som en ballong vars luft blivit utsläppt.

Ni måste erkänna, kreatin är inget för det långa loppet.
Nån gång måste man sluta och det är när man slutar som man inser hur mycket "muskelmassa" man tappar. Man blir även mycket slöare och det känns plötsligt tråkigt att träna. Inget är lika bra.

Allt är vatten bara. Illusioner.


Ska ni använda det, gör det tills ni dör, annars kommer ni sluta träna efter ni slutat med kreatin.

Ehh va? Det finns klara studier som bevisat kreatinets positiva inverkan på muskelmassan. Kreatin ska tas i perioder för bäst resultat och inget annat. Sen att du inte är motiverad nog att fortsätta när du tappade lite i styrka (efter avslutade kur) är inte kreatinets fel.
Citera
2011-08-15, 15:45
  #1209
Medlem
Funktionshindrads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Ehh va? Det finns klara studier som bevisat kreatinets positiva inverkan på muskelmassan. Kreatin ska tas i perioder för bäst resultat och inget annat. Sen att du inte är motiverad nog att fortsätta när du tappade lite i styrka (efter avslutade kur) är inte kreatinets fel.

Hur klarar du dig själv efter kurer? Har du vart utan kreatin mer än 3 månader och fortfarande tränat kontinuerligt?
Citera
2011-08-15, 16:44
  #1210
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funktionshindrad
Hur klarar du dig själv efter kurer? Har du vart utan kreatin mer än 3 månader och fortfarande tränat kontinuerligt?

Jag klarar mig bra. Det ligger i min rutin att ta kreatin i 10 veckor följt av 5 veckors vila ifrån det. Visst går jag ner några kilo i vikt men styrkan försämras bara ytterst marginellt.
Citera
2011-08-22, 18:33
  #1211
Medlem
jakkezs avatar
beställt Kreatin Monohydrate 1kg, på burken står det: vi rekommenderar 5tsk kreatin (15g) 2 gånger dagligen i 4-5 dagar . Därefter 1 tsk 2 gånger per dag. är detta nått ni rekomenderar ?.
det låter lite mkt men kanske bara är jag som inbillar mig .
kille på 1.88cm , och väger 80kg
Citera
2011-08-22, 19:30
  #1212
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakkez
beställt Kreatin Monohydrate 1kg, på burken står det: vi rekommenderar 5tsk kreatin (15g) 2 gånger dagligen i 4-5 dagar . Därefter 1 tsk 2 gånger per dag. är detta nått ni rekomenderar ?.
det låter lite mkt men kanske bara är jag som inbillar mig .
kille på 1.88cm , och väger 80kg

Uppladdningsfasen gör man som man vill med. Dina resultat blir med högsta sannolikhet de samma hur du än gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in