2014-10-25, 01:49
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Det som oroar mig är att Spielberg har varit inblandad, känns som att filmen därför kommer vara barnslig.
Citera
2014-10-25, 22:01
Medlem
mhns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Det som oroar mig är att Spielberg har varit inblandad, känns som att filmen därför kommer vara barnslig.
Varför det? Tycker du att Schindlers List, Amistad, Saving Private Ryan och The Color Purple är barnsliga filmer?
Citera
2014-10-25, 23:00
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mhn
Varför det? Tycker du att Schindlers List, Amistad, Saving Private Ryan och The Color Purple är barnsliga filmer?

Eller War of the Worlds för den delen, när vi ändå snackar sci-fi. Nattsvart film, för fan. Barnslig, que?
Citera
2014-10-26, 00:42
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mhn
Alla hans filmer är inte barnsliga men många av dom är det. Därför är jag rädd att även Interstellar kanske har smittats av denna åkomma.
Citera
2014-10-26, 00:43
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Burtons Batman-filmer fångar seriestilen bättre och har en helt annan ton än Nolans Dark Knight-filmer så det är ingen konstig tanke att tycka om hans filmer bättre. The Dark Knight Rises var dessutom riktigt usel.

Med Interstellar hoppas jag bara innerligt att Nolan och studion vågat låta filmen ta sin tid och ha ett tempo som lämpar sig riktigt storslagen sci-fi. Det kommer definitivt bli en film man ser på premiären med stor förväntan i vilket fall som helst.

Jo, eller hur.

Så jävla tramsigt när hipsters ska gå mot strömmen jämt och ständigt. Man kastar ur sig absurda påståenden som om de vore vedertagen sanning. Det handlar bara om att gnälla, precis som vänsterpartister generellt. Man skulle aldrig själv kunna styra, för då kan man inte gnälla.
Citera
2014-10-26, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Spielberg är inte inblandad i den här filmen...
Citera
2014-10-26, 13:11
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Jo, eller hur.

Så jävla tramsigt när hipsters ska gå mot strömmen jämt och ständigt. Man kastar ur sig absurda påståenden som om de vore vedertagen sanning. Det handlar bara om att gnälla, precis som vänsterpartister generellt. Man skulle aldrig själv kunna styra, för då kan man inte gnälla.
Är det verkligen ett så absurt påstående?
Citera
2014-10-26, 14:07
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Jo, eller hur.

Dark Knight Rises var pinsam, deal with it.

Nu gillar jag varken Begins eller The Dark Knight heller, men de är ju i alla fall bra hantverk, till skillnad från Rises.
Citera
2014-10-26, 14:32
Moderator
zanteras avatar
Tycker Dark Knight Rises reaktionerna är ganska intressanta. När filmen kom ut så hyllades den, ansågs av många som den bästa i trilogin och har väl fortfarande väldigt bra statistik på sidor som Rotten Tomatoes, IMDB osv. Nu säger jag inte att det är en vettig måttstock att gå efter, men ändå har den 8.6 samtidigt som Batman Begins "bara" har 8.3 t.ex. Känns som hatet mot filmen är något som kommit på senare tid, för när filmen kom hörde man inte speciellt mycket om det. Säger inte att det är samma personer som först älskat filmen och sedan vänt på det, men lite konstigt tycker jag allt det är. Personligen tycker jag helt klart den är i klass med de två andra, men samtidigt kanske folk hade förväntat sig mer då det var den sista filmen, eller för att den följde upp TDK som av många anses som den bästa superhjältefilmen som gjorts, och även den bästa Batman filmen.

För att tala om Interstellar så har jag haft lite tajt med pengar men får pengar vid midnatt och ska köpa biljetter för premiären. Riktigt taggad då det är den filmen jag sett mest fram emot i år.
Citera
2014-10-26, 20:22
Medlem
Sigstens avatar
Alla filmer som har med rymden att göra måste bara ses. Jag har inga förutsatta förväntningar för denna film men jag hoppas så klart på det bästa.
Citera
2014-10-26, 20:28
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigsten
Alla filmer som har med rymden att göra måste bara ses. Jag har inga förutsatta förväntningar för denna film men jag hoppas så klart på det bästa.
Jag brukar också se det mesta som har med rymden att göra. Tyvärr så brukar jag oftast bli besviken, men man kan ju alltid hoppas på en ny 2001 eller åtminstone en ny Gravity.
Citera
2014-10-26, 20:29
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagge11
Spielberg är inte inblandad i den här filmen...
Från IMDB:

"Steven Spielberg, who was attached to direct the film in 2006 and hired Jonathan Nolan to write the screenplay, chose other projects instead. In 2012, after Spielberg's departure, Jonathan Nolan suggested the project to his own brother Christopher Nolan."

http://www.imdb.com/title/tt0816692/trivia
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in