2014-05-16, 21:14
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlonzoHarris
Att kalla The Prestige för halvdan är löjeväckande. The Prestige och Batman Begins är Nolans två klart bästa filmer. Inception tillhör de svagaste..

Växte ifrån magi och trollerier då jag var liten, och Prestige är ingen bra film i mina ögon, men folk med andra åsikter än dina egna förstår du ju som bekant aldrig.
Citera
2014-05-16, 21:23
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Att kalla The Prestige för halvdan är löjeväckande. The Prestige och Batman Begins är Nolans två klart bästa filmer. Inception tillhör de svagaste..
Nja, Inception är hans starkaste för mig (dock håller jag med om att den är lite överskattad). Gillar dock båda filmerna du nämner. Svagaste filmen av Nolan jag sett är nog The Dark Knight Rises. The Dark Knight var klart bättre än den TDKR främst på grund av Ledger.
Senast redigerad av Soulsurfer 2014-05-16 kl. 21:27.
Citera
2014-05-16, 21:26
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
The Dark Knight var klart bättre främst på grund av Ledger.

Jag vet att man ska skilja på filmroll och den verkliga skådespelaren men pallar verkligen inte att alla hyllar Ledger postumt och inte då han var aktiv skådespelare, enbart på grund av en roll som han numera är helt associerad med för att han dog i samband med den. Har aldrig gillat Ledger och gillar inte The Dark Knight heller, men å andra sidan gillar jag bara Batman och Batman Returns av Burton då det kommer till Läderlappen på duken.
Citera
2014-05-16, 21:33
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Jag vet att man ska skilja på filmroll och den verkliga skådespelaren men pallar verkligen inte att alla hyllar Ledger postumt och inte då han var aktiv skådespelare, enbart på grund av en roll som han numera är helt associerad med för att han dog i samband med den. Har aldrig gillat Ledger och gillar inte The Dark Knight heller, men å andra sidan gillar jag bara Batman och Batman Returns av Burton då det kommer till Läderlappen på duken.
Bryr mig inte så mycket om hyllningarna personligen, men det är nog rätt lätt hänt att det händer om man gör en sådan roll och dör. Att folk kallar hans insats som det bästa någonsin har jag aldrig förstått. Jag tyckte klart att hans insats i filmen var bäst, men den är knappast bland det bästa jag har sett någonsin, även fast jag tyckte att hans prestation var bäst i just den filmen. Han var intressant som skurk, det tyckte jag inte Bane var i samma grad. Han var väl okej, men han hade inte samma gravitas som jokern hade.
Senast redigerad av Soulsurfer 2014-05-16 kl. 21:36.
Citera
2014-05-16, 21:47
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
Bryr mig inte så mycket om hyllningarna personligen, men det är nog rätt lätt hänt att det händer om man gör en sådan roll och dör. Att folk kallar hans insats som det bästa någonsin har jag aldrig förstått. Jag tyckte klart att hans insats i filmen var bäst, men den är knappast bland det bästa jag har sett någonsin, även fast jag tyckte att hans prestation var bäst i just den filmen. Han var intressant som skurk, det tyckte jag inte Bane var i samma grad. Han var väl okej, men han hade inte samma gravitas som jokern hade.

Jokern är ju långt ifrån tidernas bästa rollprestation och Ledger var ju i mina ögon aldrig någon toppenskådespelare med de filmerna han gjorde i slutet av nittio och början av nollnolltalet. Bane var ju också en tråkig skurk, enda skurken jag har gillat i Batman-trilogin är Cilian Murphy som Fågelskrämman.
Citera
2014-05-16, 22:06
Medlem
Och här har vi en 3 minuter lång trailer.
http://www.youtube.com/watch?v=zSWdZVtXT7E

Handling. Maten börjar att ta slut så människan söker sig till en ny planet?
Citera
2014-05-16, 22:40
Medlem
Soulsurfers avatar
Någon mer som reagerade på att Murphys lag felciterades i trailern? ""Anything that can go wrong, will go wrong", lyder den ju, men i trailern sägs "anything that can happen will happen"
Citera
2014-05-17, 00:27
Medlem
Såg trailern nyss. Verkar väl "okej". varför eldar de majsfält?
Citera
2014-05-17, 00:47
Medlem
Citat:
Det beror nog på hur man se det. De flesta är nog överens om att filmbolagen gett Nolan fria tyglar och därför fått utforma filmerna som han vill. Men när Begins hade släppts och Dark Knight, Inception och Rises blev filmbolagen måna om att få vara med och bestämma och ställa krav.
Min ranking av Nolan (av de jag har sett).

1.Prestige
2.The Dark Knight
3.Begins
4.Inception
5.Memento
6.Rises
Citera
2014-05-17, 00:52
Medlem
saggesalivs avatar
Inte för att jag har vågat kolla på trailern (jag kollar aldrig på trailers), men detta är i vilket fall den filmen som ska släppas under 2014 som jag har högst förväntningar, har gillat allt jag sett av Nolan. Sen att hans rollistor är de bästa tillsammans med We Andersons är ju bara ett plus i kanten.

Har varken sett Insomnia eller Following, vilket jag skäms lite över.

Av de jag sett så skulle jag ranka dem följande -

1. Inception
2. The Dark Knight
3. The Prestige
4. Batman Begins
5. The Dark Knight Rises
6. Memento

Gillar alla av hans filmer väldigt mycket!
Citera
2014-05-17, 01:06
Medlem
1. The Prestige
2. The Dark Knight
3. Inception
4. Memento
5. Batman Begins
6. Insomnia
7. The Dark Knight Rises
8. Doodlebug

Sök upp Doodlebug på Youtube och se den. Den är bara 3 minuter lång
Jag har inte sett Following än
Citera
2014-05-17, 01:10
Medlem
BlackMetals avatar
Fick faktiskt lite gåshud när jag såg den nya trailern innan Godzilla. Jag är hjälplös när det kommer till sci-fi som verkar bra. Då är jag hypad vare sig jag vill eller inte. Nolan kan när han vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in