Citat:
Ursprungligen postat av
TheGroke
HallÅ!
Jag har inga kontakter i Uppsala, inte med i någon nation och står inte i någon kö.
Börjar i uppsala till våren, har med mig sambo och en HUND. Vi kör delad ekonomi, jag med csn, han kommer gå SFI så får väl någon typ av socialbidrag om han inte hittar extrajobb.
Måste ha en stor etta om inte en tvåa, måste vara tillåtet med hund. Får inte kosta mer än 5500
Hur gör man?

Ja du lycka till. Du kanske kan börja med att läsa i tråden, nog har det behandlats hur man letar bostad. Du får väl leta i områden som flogsta och dylikt som ligger off för att få ner priset så mycket som möjligt.
Mitt konkreta tips till er är att hitta vad som helst i början, en liten etta i ett kasst område som säkerligen bara det kommer vara dyrt. Sedan när ni är på plats kan du ställa dig i kö på nationer, fråga folk som läser din kurs och leta runt aktivt.
Men sen är frågan varför någon skulle välja att hyra ut sin lägenhet till just er, som har krav på att få ha hund, varav ena personen går på bidrag och den andra endast lever på CSN. Ni är ju inte direkt den ultimata hyresgästen utifrån vad jag har läst hittills om er.
Offtopic: är det du på avataren?