2015-08-20, 20:53
Medlem
Fick ett erbjudandebrev av heimstaden, wohooooo!! Så glad!

"Du får här ett erbjudande om rum i studentkorridor på Sernanders väg X. Du kommer att ha
egen dusch och toalett. Kök delar du tillsammans med de andra studenterna i korridoren.

Rummer är avsett för endast en person.

Kontraktet börjar att gälla 2015-10-01.

Observera att erbjudandet har gått ut till flera sökanden."

Innebär det sista att det inte är säkert att rummet blir mitt fast jag har tackat ja? Det står att erbjudandet har gått ut till flera sökanden.
Citera
2015-08-20, 21:02
Medlem
Någon som vet var man kan parkera bilen billigt 24-timmarsperioder, kanske t.o.m. gratis? Gör inget om det är 3-4 km till universitetet.
Citera
2015-08-20, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimplyRose
Innebär det sista att det inte är säkert att rummet blir mitt fast jag har tackat ja? Det står att erbjudandet har gått ut till flera sökanden.

Japp.

Citat:
Ursprungligen postat av fagel888
Någon som vet var man kan parkera bilen billigt 24-timmarsperioder, kanske t.o.m. gratis? Gör inget om det är 3-4 km till universitetet.

Det finns inget campus; universitetet är utspritt. Vad ska du plugga?
Citera
2015-08-20, 22:53
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fagel888

Delar av bostadsområdena i t.ex. Fålhagen är gratis och avgiftsfria 24/7 fast universitetet ligger utspritt på andra sidan ån sett från Fålhagen - det blir en bit att gå alltså.
Citera
2015-08-20, 22:54
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimplyRose
Fick ett erbjudandebrev av heimstaden, wohooooo!! Så glad!

"Du får här ett erbjudande om rum i studentkorridor på Sernanders väg X. Du kommer att ha
egen dusch och toalett. Kök delar du tillsammans med de andra studenterna i korridoren.

Rummer är avsett för endast en person.

Kontraktet börjar att gälla 2015-10-01.

Observera att erbjudandet har gått ut till flera sökanden."

Ja alltså, men vet aldrig med Heimstaden liksom tacka ja och hoppas på det bästa.
Citera
2015-08-21, 18:31
Medlem
EttStortSvins avatar
Ja får väl hoppas på Heimstaden då. De känns ju dock inte så värst professionella. Dumt att man bara kan anmäla sig till fem bostäder när det finns flera till, fast man inte vet hur man ligger till på de man anmäler sig till. Kan ju vara så att man inte får något erbjudande på de man har ansökt om, medan man hade fått flytta in i någon av de andra.
Citera
2015-08-23, 20:50
Medlem
SkurtDenOndas avatar
En polare till mig blev utsatt för det gamla vanliga bedrägeriet och blev av med 10 papp. Hon undrar nu "but why is it not possible to get these scammers. i mean they are doing something criminal and no one cares?? is there no swedish law against it?" och jag kom på att jag aldrig har hört talats om att någon sådan här mupp åker fast.

Är det bara jag som totalt missat att dessa åker dit då och då eller är det verkligen så omöjligt? I så fall, varför?
Citera
2015-08-24, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtDenOnda
En polare till mig blev utsatt för det gamla vanliga bedrägeriet och blev av med 10 papp. Hon undrar nu "but why is it not possible to get these scammers. i mean they are doing something criminal and no one cares?? is there no swedish law against it?" och jag kom på att jag aldrig har hört talats om att någon sådan här mupp åker fast.

Är det bara jag som totalt missat att dessa åker dit då och då eller är det verkligen så omöjligt? I så fall, varför?

Kan du utveckla?
Citera
2015-08-24, 07:30
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inte.trevlig
Kan du utveckla?

Jo att bedragare säger sig ha ett rum eller lägenhet att hyra ut.
Folk går på det och skickar förskottshyror.
De blir blåsta för det fanns aldrig något rum.
Citera
2015-08-27, 18:28
Medlem
Är jag dum i huvudet eller kan man inte söka bostäder i Uppsala får Heimstaden?

När man går in på orter så kan man ju inte välja Uppsala eller?
Citera
2015-08-27, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtDenOnda
Jo att bedragare säger sig ha ett rum eller lägenhet att hyra ut.
Folk går på det och skickar förskottshyror.
De blir blåsta för det fanns aldrig något rum.

Aldrig hört talas om.
Citera
2015-08-28, 17:28
Medlem
pandaees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWillDominate
Är jag dum i huvudet eller kan man inte söka bostäder i Uppsala får Heimstaden?

När man går in på orter så kan man ju inte välja Uppsala eller?

Tror du väljer var du vill söka bostäder när du registrerar dig? Kryssar du i rutan för studentlägenheter borde Uppsala komma upp som alternativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in