Fick ett erbjudandebrev av heimstaden, wohooooo!! Så glad!
"Du får här ett erbjudande om rum i studentkorridor på Sernanders väg X. Du kommer att ha
egen dusch och toalett. Kök delar du tillsammans med de andra studenterna i korridoren.
Rummer är avsett för endast en person.
Kontraktet börjar att gälla 2015-10-01.
Observera att erbjudandet har gått ut till flera sökanden."
Innebär det sista att det inte är säkert att rummet blir mitt fast jag har tackat ja? Det står att erbjudandet har gått ut till flera sökanden.
Någon som vet var man kan parkera bilen billigt 24-timmarsperioder, kanske t.o.m. gratis? Gör inget om det är 3-4 km till universitetet.
Delar av bostadsområdena i t.ex. Fålhagen är gratis och avgiftsfria 24/7 fast universitetet ligger utspritt på andra sidan ån sett från Fålhagen - det blir en bit att gå alltså.
Fick ett erbjudandebrev av heimstaden, wohooooo!! Så glad!
"Du får här ett erbjudande om rum i studentkorridor på Sernanders väg X. Du kommer att ha
egen dusch och toalett. Kök delar du tillsammans med de andra studenterna i korridoren.
Rummer är avsett för endast en person.
Kontraktet börjar att gälla 2015-10-01.
Observera att erbjudandet har gått ut till flera sökanden."
Innebär det sista att det inte är säkert att rummet blir mitt fast jag har tackat ja? Det står att erbjudandet har gått ut till flera sökanden.
Ja alltså, men vet aldrig med Heimstaden liksom tacka ja och hoppas på det bästa.
Ja får väl hoppas på Heimstaden då. De känns ju dock inte så värst professionella. Dumt att man bara kan anmäla sig till fem bostäder när det finns flera till, fast man inte vet hur man ligger till på de man anmäler sig till. Kan ju vara så att man inte får något erbjudande på de man har ansökt om, medan man hade fått flytta in i någon av de andra.
En polare till mig blev utsatt för det gamla vanliga bedrägeriet och blev av med 10 papp. Hon undrar nu "but why is it not possible to get these scammers. i mean they are doing something criminal and no one cares?? is there no swedish law against it?" och jag kom på att jag aldrig har hört talats om att någon sådan här mupp åker fast.
Är det bara jag som totalt missat att dessa åker dit då och då eller är det verkligen så omöjligt? I så fall, varför?
En polare till mig blev utsatt för det gamla vanliga bedrägeriet och blev av med 10 papp. Hon undrar nu "but why is it not possible to get these scammers. i mean they are doing something criminal and no one cares?? is there no swedish law against it?" och jag kom på att jag aldrig har hört talats om att någon sådan här mupp åker fast.
Är det bara jag som totalt missat att dessa åker dit då och då eller är det verkligen så omöjligt? I så fall, varför?
Jo att bedragare säger sig ha ett rum eller lägenhet att hyra ut.
Folk går på det och skickar förskottshyror.
De blir blåsta för det fanns aldrig något rum.
Jo att bedragare säger sig ha ett rum eller lägenhet att hyra ut.
Folk går på det och skickar förskottshyror.
De blir blåsta för det fanns aldrig något rum.