2014-10-06, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingvarpersson
Finns det möjlighet att skaffa eget internet i flogsta? Och då menar jag inte mobilt bredband där man är begränsad till ett visst antal gb, men obergränsat nät där man har kanske 20mb/s.

I mitt höghus kunde jag skaffa internet från comhem men UpNet fungerade skitbra för mig så jag gjorde aldrig det. Hört att alla hus där är comhemHus.

Ligger förövrigt uppe 35 studentrum hos Heimstaden idag, varav 2 är mina! Sök plsssss
Citera
2014-10-06, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Digitaldockan
I mitt höghus kunde jag skaffa internet från comhem men UpNet fungerade skitbra för mig så jag gjorde aldrig det. Hört att alla hus där är comhemHus.

Ligger förövrigt uppe 35 studentrum hos Heimstaden idag, varav 2 är mina! Sök plsssss

Hur är det att bo i flogsta egentligen?
Citera
2014-10-06, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studunt
Helt okej om du får en bra korridor. Jag trivdes jättebra i min korridor även om det kunde vara lite stökigt i köket ibland men inte så katastrofalt som jag sett att det är i vissa.
Citera
2014-10-06, 20:30
Medlem
Citat:

Tro inte på alla rövarhistorier. Jag bodde där i nästan ett helt år och jag älskade varenda dag.
Du kommer nog höra folk mitt i natten ibland, grannen ovanför duschar kl 04.00, någon ropar på sin polare 05.00 utanför ditt fönster men det är inget man vaknar av om man redan somnat :]

Hade INGA problem med ofräscht rum, vägglöss eller så. Ibland var köken risiga i slutet av veckan men man har en städare som kommer 1 gång i veckan och städar.

Min polare flyttade in i hus 2 och hade skitrisigt och äckligt rum men Heimstaden bytte tapeter och skickade städfirma osv inom 3 dagar och hon kunde bo där medans, bara inte vara där under dagen typ.
Citera
2014-10-06, 21:07
Medlem
intelones avatar
Citat:

Det enda jag ser som negativt med Flogsta är att det ligger en bit ifrån city.
Är lite avis på de som bor där pga att Ica väst ligger i Flogsta.
Citera
2014-10-06, 21:21
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intelone
Det enda jag ser som negativt med Flogsta är att det ligger en bit ifrån city.
Är lite avis på de som bor där pga att Ica väst ligger i Flogsta.
Tar dock inte ens tio minuter att cykla.
Citera
2014-10-06, 21:41
Medlem
intelones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Tar dock inte ens tio minuter att cykla.

Stämmer, måste dock ta runt en halvtimme att gå.

Kan tänka mig att det kan kännas jobbigt under vintern.
Citera
2014-10-06, 21:59
Medlem
Citat:

Bussförbindelserna är också helt ok!
Citera
2014-10-06, 22:31
Medlem
Citat:

Jag cyklade hela vintern, de brukar vara rätt snabba på att ploga upp och sanda. Enda undantaget var när det kom 40 cm snö på en dag då var det kaos och det var bara till att pulsa sig fram, det tog 35 minuter att gå till Eko när det vanligtvis tar max 25. Sen har man tio minuters gångväg till Systemet också vilket är närmre än vad de på Rackarberget har.
Citera
2014-10-06, 22:45
Medlem
Måste man registrera sig specifikt som studentbostadssökande på heimstaden? Hittar en länk för framtida studerande men hemsidan fuckar upp totalt när jag trycker på den...
Spelar det ens roll vilken köpoäng man har på heimstaden?
Citera
2014-10-07, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nosstan
Måste man registrera sig specifikt som studentbostadssökande på heimstaden? Hittar en länk för framtida studerande men hemsidan fuckar upp totalt när jag trycker på den...
Spelar det ens roll vilken köpoäng man har på heimstaden?

Det är problem med hemsidan just nu, jag försöker logga in och kolla om någon tagit över mina rum men den loggas bara ut :]

Det står något om något sorts kösystem på deras hemsida men jag fick efter 2mån
Citera
2014-10-08, 01:13
Medlem
Hej!

Någon som har erfarenhet gällande hur länge man måste stå i kö för en lägenhet på Norrlands nation?

Har ett par köpoäng för tillfället, och vore ju guld om man kunde använda dem innan man blev klar med studierna
Senast redigerad av Kvatch 2014-10-08 kl. 01:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in