2014-10-25, 21:18
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Aftonbladet är väl bland de sista som har en aning om vad som kommer hända med vår ekonomi.

De påstår att vår massinvandring på flera hundra miljarder är världens bästa investering LOL.
Haha ja kan inte annat än instämma men för det så vill jag fortfarande läsa artikeln =)
Citera
2014-10-25, 21:20
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Aftonbladet är väl bland de sista som har en aning om vad som kommer hända med vår ekonomi.

De påstår att vår massinvandring på flera hundra miljarder är världens bästa investering LOL.
Bra, nu kommer man få sitta och nicka, le och säga "mm" till idioter som läser aftonbladet - men åtminstone rörande ett ämne som är viktigt.
Citera
2014-10-25, 21:35
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baski
Haha ja kan inte annat än instämma men för det så vill jag fortfarande läsa artikeln =)

Det borde vara fängelse på att försöka ta betalt för en helt meningslös artikel. Vad skulle dom kunna veta som du inte redan vet?

Frågan är vad som gör en mest deprimerad, Orup eller Aftonbladet?
Citera
2014-10-26, 16:24
Medlem
massepojkens avatar
Efter att ha samlat på utländska bioaffischer i 20 år har jag nu börjat tröttna på detta.

Funderar på att sälja hela samlingen på auktion eller kanske behålla, det får vi se.

However, nu tänkte jag kanske börja samla på bitcoinprylar och bitcoinhistoria. Helt enkelt saker som kan bli värdefulla för samlare i framtiden.

Bitcoin anser jag vara en enormt viktig historisk händelse. Det borde på sikt uppstå en samlarmarknad. Mkt nördar och nördar gillar samla. Bra med cash dessutom.

Det gäller att vara ute i god tid och bara köpa saker av bästa kvalite och med historiskt värde.

Tex den första bitcoinATM, osv, osv

Min fråga till er?

Kommer detta att bli en stor samlarmarknad?

Vilka saker inom bitcoin skulle ni satsa på?

Tar gärna ideer och tips på detta!

Ser framför mig att jag på sikt skulle kunna skapa ett virituellt bitcoinmuseum.

www.thebitcoinmuseum.com finns idag men måste betecknas som ett skämt.

Så även www.bitcoinmuseum.com

Here comes Massepojken!

www.bitcoinmemorabilia.com är ledig. Spännande!
Senast redigerad av massepojken 2014-10-26 kl. 17:02.
Citera
2014-10-26, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Efter att ha samlat på utländska bioaffischer i 20 år har jag nu börjat tröttna på detta.

Funderar på att sälja hela samlingen på auktion eller kanske behålla, det får vi se.

However, nu tänkte jag kanske börja samla på bitcoinprylar och bitcoinhistoria. Helt enkelt saker som kan bli värdefulla för samlare i framtiden.

Bitcoin anser jag vara en enormt viktig historisk händelse. Det borde på sikt uppstå en samlarmarknad. Mkt nördar och nördar gillar samla. Bra med cash dessutom.

Det gäller att vara ute i god tid och bara köpa saker av bästa kvalite och med historiskt värde.

Tex den första bitcoinATM, osv, osv

Min fråga till er?

Kommer detta att bli en stor samlarmarknad?

Vilka saker inom bitcoin skulle ni satsa på?

Tar gärna ideer och tips på detta!
Jag skulle satsat på bitcoins. Människor har alltid gillat att samla på pengar/valutor/scarce resources och kommer troligtvis fortsätta med det i framtiden, åtminstånde tills man går över till en ny valuta.
Citera
2014-10-26, 23:38
Medlem
http://gendal.wordpress.com/2014/10/26/a-simple-explanation-of-bitcoin-sidechains/

Exciting Synd att det bör behövas en hard-fork av bitcoin för att göra detta möjligt.
Citera
2014-10-27, 06:28
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loxyria
http://gendal.wordpress.com/2014/10/26/a-simple-explanation-of-bitcoin-sidechains/

Exciting Synd att det bör behövas en hard-fork av bitcoin för att göra detta möjligt.
Kommer rimligen/förhoppningsvis forkas inom typ ett år eller nåt, så det är bara att hoppas på att utvecklarna får med det väsentliga i ett svep. Det är ju inte världens minsta eller trivialaste process så lär inte bli fork varje år direkt, och på sikt lär det väl rent av sluta göras.

Increased block size och sidechains är väl inte orimligt om konceptet blir klart. Roliga är dock att Gavin har varit så pass briljant att om de skiter i att anamma något som låter bra kommer jag inte ens fråga mig varför längre, vid det här laget accepterar jag att han fattar något jag inte fattat bara. Nu kan såklart inte Gavin avgöra forks, men han är ju helt klart en drivande kraft.
Senast redigerad av Trillske 2014-10-27 kl. 06:35.
Citera
2014-10-28, 15:53
Medlem
julernsts avatar
Fick precis mail från justcoin om att dom stänger ner sin verksamhet då banker i Norge inte längre vill göra affärer med företag som sysslar med digitala valutor. Alla ni som har pengar kvar där har till 11 november på er att ta ut dom.
Citera
2014-10-28, 19:16
Medlem
Bimboankans avatar
Hallåj jag har en fråga!
Planerar att köpa en laptop för ca 4-6 Bitcoins.
men vart kan man köpa datorer för bitcoin? Vet att webbplatsen har. Men någon mer stans där dom tar emot bitcoins där man köper datorer? :-)
Citera
2014-10-28, 20:54
Medlem
MontyBurnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimboankan
Hallåj jag har en fråga!
men vart kan man köpa datorer för bitcoin? Vet att webbplatsen har. Men någon mer stans där dom tar emot bitcoins där man köper datorer? :-)
Menade du webhallen? varför kan du inte handla där ?
Citera
2014-10-28, 23:30
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Hallåj jag har en fråga!

Newegg, men då får du betala frakt från USA också. :P
Citera
2014-10-29, 00:37
Medlem
Citat:
Hallåj jag har en fråga!

Förutom tidigare nämnda alternativ kan du även betala med bitcoin på dell.com, men är något osäker på om detta fungerar i Sverige i dagsläget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in