Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-05, 12:29
  #10273
Medlem
Det stämmer inte riktigt att "de" infört avgifter. Storleken på avgiften väljs av den som skickar transaktionen men eftersom det inte finns plats i blocken som skapas ca var 10:e minut så behöver man lägga en högre avgift för att få plats i ett kommande block på bekostnad av de andra som betalade en lägre avgift och därmed får vänta på sin plats i senare block och hoppas att inte nya transaktioner fylls på.
Observera att det inte finns någon i nätverket som sätter eller beslutar om avgifter utan det är användarna själva som får gissa vilken avgift de ska betala. Tidigare fanns det 50 kB utrymme i varje block reserverade för bitcoin som inte flyttats på länge men detta har tagits bort av Bitcoin Core som de flesta grävare använder sig av.
Det finns några projekt som arbetar för att öka begränsningen på varje block - Bitcoin Classic, Bitcoin Unlimited och Bitcoin XT.
Citera
2016-08-02, 19:20
  #10274
Medlem
FreeWorldNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Det stämmer inte riktigt att "de" infört avgifter. Storleken på avgiften väljs av den som skickar transaktionen men eftersom det inte finns plats i blocken som skapas ca var 10:e minut så behöver man lägga en högre avgift för att få plats i ett kommande block på bekostnad av de andra som betalade en lägre avgift och därmed får vänta på sin plats i senare block och hoppas att inte nya transaktioner fylls på.
Observera att det inte finns någon i nätverket som sätter eller beslutar om avgifter utan det är användarna själva som får gissa vilken avgift de ska betala. Tidigare fanns det 50 kB utrymme i varje block reserverade för bitcoin som inte flyttats på länge men detta har tagits bort av Bitcoin Core som de flesta grävare använder sig av.
Det finns några projekt som arbetar för att öka begränsningen på varje block - Bitcoin Classic, Bitcoin Unlimited och Bitcoin XT.

Så om jag betalar lite mer, går transaktionen igenom typ direkt då? Det vore det ju lätt värt ibland, istället för att vänta 40min.
Citera
2016-08-03, 00:01
  #10275
Medlem
Bitfinex hackade, okänt antal bitcoin stulna - kan vara upp till 200.000 bitcoins , dvs runt 100 miljoner dollar men ingen vet i nuläget.

Detta plus debaklet med splittade ETH / ETC-kedjan kan skada förtroendet rejält för kryptovalutor framöver... så håll i foliehatten därute.
__________________
Senast redigerad av Zamenis 2016-08-03 kl. 00:07.
Citera
2016-08-03, 14:55
  #10276
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeWorldNow
Så om jag betalar lite mer, går transaktionen igenom typ direkt då? Det vore det ju lätt värt ibland, istället för att vänta 40min.
Javisst. Betalar du tillräckligt så kommer din transaktion med i nästa block som kan komma inom några sekunder eller timmar men i genomsnitt var tionde minut. Vissa plånböcker har valet att betala en variabel avgift. Ekonomi, normal eller prioritet. Kostnaden är olika beroende på belastningen i nätverket. Hos 21.co kan du se nuvarande bästa avgift att betala men det är inte lätt att räkna ut vad du ska betala eftersom du betalar per kilobyte.
Citera
2016-08-07, 01:22
  #10277
Avstängd
CominInHots avatar
Kan man betala med paypal på Kraken?
Citera
2016-09-03, 11:24
  #10278
Medlem
Hej!

Vad rek ni för sida? Att ta emot & handla / exchange BTC?

Wirvox? Kraken?=)
Citera
2016-09-04, 13:02
  #10279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M5power-
Hej!

Vad rek ni för sida? Att ta emot & handla / exchange BTC?

Wirvox? Kraken?=)
Min favorit är Bitstamp.
Citera
2016-09-05, 09:30
  #10280
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GBGglenn
Min favorit är Bitstamp.
Håller med. Området är så nytt att det inte går att lita på något fullt ut, men Bitstamp är på så vis före sin tid. Varit enormt säkert i flera år.
Citera
2016-09-08, 02:11
  #10281
Medlem
Bitstamp e mkt fint
Citera
2016-09-10, 14:26
  #10282
Medlem
Colosss avatar
7 sep. 2016
Andreas Antonopoulos is a bitcoin entrepreneur, he also serves on the advisory boards of several bitcoin startups and serves as the Chief Security Officer of Blockchain.
Citera
2016-09-21, 10:57
  #10283
Medlem
Bitcoin är skapat för att man har tröttnat på statens kontroll över oss individer.
Handla därför inte på Btcx!!!! Undvik dem med alla medel. Dem kontrollerar vem som köper och skickar informationen till staten! Resultatet blir att det bitcoin var tänkt för i början blir vänt mot oss!
Så fortsätt handla med bitcoins men sök andra annonyma aktörer istället!!!
Citera
2016-09-21, 14:19
  #10284
Medlem
tehSecretzzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stefangearmann
Bitcoin är skapat för att man har tröttnat på statens kontroll över oss individer.
Handla därför inte på Btcx!!!! Undvik dem med alla medel. Dem kontrollerar vem som köper och skickar informationen till staten! Resultatet blir att det bitcoin var tänkt för i början blir vänt mot oss!
Så fortsätt handla med bitcoins men sök andra annonyma aktörer istället!!!

Ja jag håller med. De finns mycket säkrare sidor, ger även mitt ord att man bör gå en annan väg.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback