Citat:
Ursprungligen postat av
Out-of-Step
Det är ganska många som börjat köra Blazing Hydra med SS och Tasker i 40+ så om någon finner en grym build och jag redan rollat om AS så vore det såklart synd
Här nedan är min profil

. Har inte hittat någon SoJ eller Witching Hour (lvl 70) än, inte heller någon vettig neck... men klarat Grift 37 och kan säkert klara 38 också.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Icy-2422/hero/20653556
Fast då krävs ju T&T, så IAS på FB-gloves känns ju inte så aktuellt då.

Du gör som du vill, men jag anser att vit skulle vara det överlägset bästa, men det är ju rätt individuellt.
Elite dmg får du tillräckligt av från Furnace, så det bästa du kan göra är att byta BotP mot BotT. Du har redan gett din templar Azurewrath, så du verkar ju ha förstått att det är bra att han cc'ar. Det bästa är att equippa honom med TF, eftersom den har aoe-CC. Sedan ska du ha IAS på honom => fler procs från TF. BotT är en egen multiplikativ bonus, medan BotP är additiv med alla andra A1-buffs, så som poison gem och MW. Det innebär att 20% därifrån inte är värt lika mycket. BotT är aktiverad på allt som är viktigt, dvs. elites och RG. Att ha uppe TF proc på alla whites går inte. Intimidate-skillen på din templar är förresten vad som ser till att din templars main target alltid har CC på sig. Zei är också multiplikativ, som gör att den och BotT är bland de bästa gemsen i spelet för dmg.
Hydra dmg på shoulders känns rätt meh, det är en väldigt liten andel av din dps. Men men, om du klarar det med survivability så behöver du väl inte armor där.
Har du hittat några strongarm bracers? De fungerar väldigt bra med Blazar.
Ringar, belt och amulet vet du redan om.
Tycker du att Dominance är så bra? Glass Cannon eller EE väljer de flesta, men du har ju fire dmg på din Furnace så det blir max +5% från EE. Jag kör med GC.
Annars har jag inga fler kommentarer.

Hoppas inte förklaringen kring BotT blev för oförståelig, jag kan posta en mer detaljerad länk sedan om du vill läsa på om det.