2015-03-26, 16:06
Medlem
Lanoos avatar
Är det någon som har koll på hur stor chans det är att act5 mobs ska spawna ju högre grifter du försöker dig på?
Jag vet inte exakt hur många 45-47 jag öppnat sista tiden, men det är väl runt 20-30st totalt. Jag minns EN av dessa som var spelbar och inte innehöll Winged assasins, anarch på lvl1 (dock på lvl2, men tog mig igenom dem och failade på bossen)
Som DH är jag som de flesta vet extremt beroende av rätt typ av trashmobs och en winged eller anarch som chargar över hela mapen funkar inte att möta. Speciellt inte när en winged bara ger 0,2% progress.
Citera
2015-03-27, 09:09
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Är det någon som har koll på hur stor chans det är att act5 mobs ska spawna ju högre grifter du försöker dig på?
Jag vet inte exakt hur många 45-47 jag öppnat sista tiden, men det är väl runt 20-30st totalt. Jag minns EN av dessa som var spelbar och inte innehöll Winged assasins, anarch på lvl1 (dock på lvl2, men tog mig igenom dem och failade på bossen)
Som DH är jag som de flesta vet extremt beroende av rätt typ av trashmobs och en winged eller anarch som chargar över hela mapen funkar inte att möta. Speciellt inte när en winged bara ger 0,2% progress.

Har haft samma bekymmer ny på över 50 grifts från level 45 och upp till 48.
Får jag en bra grift, dvs med vettiga mobs så får jag totalt omöjliga Elit-pack där Jailer, Reflect, Thunderstorm eller Teleport fnns, gärna Arcane har dom då med.
Citera
2015-03-27, 09:59
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Får jag en bra grift, dvs med vettiga mobs så får jag totalt omöjliga Elit-pack där Jailer, Reflect, Thunderstorm eller Teleport fnns, gärna Arcane har dom då med.

Eliterna upplever jag faktiskt inte som ett problem. Thunderstorm och Cold går att vaulta bort från, samma med teleporters. Kör ju med min cameo så jail och arcane är inget att bry sig om. Men ja, Reflect är pain iofs.
Men det är mer att trashmobsen som ställer till det. vart är mina snälla små zombies/skelett/spindlar liksom?
Citera
2015-03-27, 10:24
Medlem
swebarbs avatar
det är helt random vilken typ av map man får osv. man kan lätt öppna 50 rifts och alla suger i princip..
Citera
2015-03-27, 12:54
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
det är helt random vilken typ av map man får osv. man kan lätt öppna 50 rifts och alla suger i princip..

Dem tråkigaste riftsen är tycker personligen är - de stora cub rummet ifrån Act1, Spindel grottan, och Act3 The Keep Depths med olika ljus i, de är så förbaskade tråkiga..

De kommer bli härligt med nya kartor i patch 2.2.0..
Citera
2015-03-27, 12:55
Medlem
fgnms avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Eliterna upplever jag faktiskt inte som ett problem. Thunderstorm och Cold går att vaulta bort från, samma med teleporters. Kör ju med min cameo så jail och arcane är inget att bry sig om. Men ja, Reflect är pain iofs.
Men det är mer att trashmobsen som ställer till det. vart är mina snälla små zombies/skelett/spindlar liksom?

Den enklaste lösningen förutsatt att ni kör unity är att skita i prides fall och lära er studder steppa med hexing pants. Då går det tanka 1-2 påhopp och fortfarande kunna göra skada utan downtime. Sen använder man ju polar sentryn till att kitea och gruppera mobs medans man letar efter tjockisar/eliter. Tyckte det hjälpte en del att köra cold också, bättre aoe med fler rockets och lite fin sustain också.
Citera
2015-03-27, 17:30
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Den enklaste lösningen förutsatt att ni kör unity är att skita i prides fall och lära er studder steppa med hexing pants. Då går det tanka 1-2 påhopp och fortfarande kunna göra skada utan downtime. Sen använder man ju polar sentryn till att kitea och gruppera mobs medans man letar efter tjockisar/eliter. Tyckte det hjälpte en del att köra cold också, bättre aoe med fler rockets och lite fin sustain också.

Unity?!
Go big or go home

har faktiskt bara kört 5 st GR med Unity och det faila big time pga att utebliven damage..
Tror min DH är mer gearad för Party Grifts än Solo, men det går bra utan Unity förutom de Elit Packs jag nämnde ovan med läskiga skills som varken gör till eller från om jag haft Unity.
Citera
2015-03-27, 19:04
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Unity?!
Go big or go home

har faktiskt bara kört 5 st GR med Unity och det faila big time pga att utebliven damage..
Tror min DH är mer gearad för Party Grifts än Solo, men det går bra utan Unity förutom de Elit Packs jag nämnde ovan med läskiga skills som varken gör till eller från om jag haft Unity.

Haha ja klart! Fegat så mycket för jag inte trodde min dmg skulle hålla med unity men upp till 47 har det funkat iaf. Det blir ju snabbt plågsamt utan men som du säger så är det bara att vänja sig om man vill sikta högt

Hade garanterat gått åt 10x fler keys om jag kört utan unityn, nästa säsong kanske

edit: Om inte någon i klanen lyckas ta 48 menar jag då såklart.
Senast redigerad av fgnm 2015-03-27 kl. 19:15.
Citera
2015-03-27, 23:03
Medlem
megaman9s avatar
Varför skulle man äns villja köra unity i softcore
Citera
2015-03-28, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megaman9
Varför skulle man äns villja köra unity i softcore

Lycka till att överleva med torch-build som monk i gr 50+ utan unity.
Citera
2015-03-28, 03:39
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Haha ja klart! Fegat så mycket för jag inte trodde min dmg skulle hålla med unity men upp till 47 har det funkat iaf. Det blir ju snabbt plågsamt utan men som du säger så är det bara att vänja sig om man vill sikta högt

Hade garanterat gått åt 10x fler keys om jag kört utan unityn, nästa säsong kanske

edit: Om inte någon i klanen lyckas ta 48 menar jag då såklart.

Iomed att jag kör med Travelers Pledge och Compass Rose så får jag så mycket dmg av Set-bonus där, samt att min Travelers Pledge rollar grymt bra för Fire med, dock utan socket så kör bara med Zei-stone och Bane of the trapped.
Citera
2015-03-28, 04:22
Medlem
ImWorthlesss avatar
Testade nyss en 46a med Unity och Cold-build, kom upp i cirka 2.4mille elemental dmg, hade sinnesjuk tur att få en Zombie grift.
Dock så var damagen på tok för låg för att hinna med tiden kontra progress.

Vart tom. one-shottad av en en random vit mob, trots Awarness och Unity.
Så, NEJ till Unity, slöseri med damage man tappar pga den imo

Åter till Fire, testa en 46a till, sen mer 45or innan keys tar slut :P
Lär ju gå åt pipan, men måste ju försöka, 3.1mille elemental dps med Fire..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in