2014-10-26, 01:44
Medlem
RissaTridactylas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wowadin
När jag kollar på Netflix går den automatiskt in i pausläge SAMTIDIGT som den fortsätter att köra i bakgrunden. Ni vet när man pausar så blir bilden något mörkare och det står lite info om filmen/avsnittet. I bakgrunden fortsätter filmen/avsnittet ändå och jag kan se det, detta händer både i fullskärmsläge och utan. :/
Googlat som en dåre men hittar ingenting liknande. Installerat om både chrome och silverlight (jag har w7), inget hjälper. Det var inte såhär för ca en månad sen och jag kan inte komma på vad som kan ha orsakat det.
Det brukar hjälpa att f5'a, men som den bekväma människa man är så är det ju ändå störande. Det funkar i firefox, men tänker mer om nån kan sitta på en förklaring om vad som egentligen hänt?

Tacksam för hjälp.

Om du kör Chrome så använder du HTML5-spelaren, inte Silverlight. Den introducerades för någon månad sen i Chrome. Antagligen ligger problemet där. Testa att gå in på den här länken: https://www.netflix.com/YourAccount?lnkctr=mhSS

Sedan väljer du "Uppspelningsinställningar" och klickar ur använd HTML5-spelaren istället för Silverlight. Hör gärna av dig om det blev bättre eller ingen skillnad efter det

Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
dudes varför finns inte Sopranos med? liksom en av världs historiens bästa serier.

Det är HBO, så med logiskt tänkande så vill väl HBO endast att det ska finns tillgängligt på sin egen tjänst.
Citera
2014-10-29, 14:32
Medlem
Dimaks avatar
Sopranos och boardwalk varöfr finns inte dem?
Citera
2014-10-29, 15:06
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Sopranos och boardwalk varöfr finns inte dem?

HBO som gör, du får skaffa det isåfall.
Citera
2014-10-30, 14:30
Medlem
willie-boys avatar
Jag gjorde en sida som listar alla filmer och serier på Netflix Sverige. Hoppas att du tycker om den!
Citera
2014-10-31, 12:34
Bannlyst
Netflix fungerar inte för mig, kommer inte in på sidan.
Citera
2014-11-02, 10:46
Medlem
wowadins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RissaTridactyla
Om du kör Chrome så använder du HTML5-spelaren, inte Silverlight. Den introducerades för någon månad sen i Chrome. Antagligen ligger problemet där. Testa att gå in på den här länken: https://www.netflix.com/YourAccount?lnkctr=mhSS

Sedan väljer du "Uppspelningsinställningar" och klickar ur använd HTML5-spelaren istället för Silverlight. Hör gärna av dig om det blev bättre eller ingen skillnad efter det
.

Tack för hjälpen, det verkade vara det som var problemet. Hade helt missat den här nya grejen.
Citera
2014-11-03, 01:03
Medlem
RissaTridactylas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wowadin
Tack för hjälpen, det verkade vara det som var problemet. Hade helt missat den här nya grejen.

Ja jo, vi brukar inte gå ut med såna här ändringar officiellt utan vi skickar ut det internet "nu har det här ändrats", det finns på hjälpcentret men då måste man aktivt söka upp det själv. Tanken är att man inte ska märka någon större skillnad på de olika spelarna. HTML5-spelaren i Chrome är helt ny, finns lite barnsjukdomar att fixa, som i ditt fall
Citera
2014-11-03, 08:10
Medlem
Tsedenbals avatar
För att få utländska Netflix att fungera med Chromecast behövs följande:

Citat:
1.-To set the Network Address Server Setings (DHCP) to the Unblockus DNS servers.(208.122.23.22, 208.122.23.23)
2.- Configure the following Dnsmasq options with the following iptables commands:

iptables -t nat -A PREROUTING -d 8.8.8.8 -j DNAT --to-destination 208.122.23.22
iptables -t nat -A PREROUTING -d 8.8.4.4 -j DNAT --to-destination 208.122.23.23

För mig som är rookie på teknik. Vad göra? Har BBB och Zyxelmodem/router.
Citera
2014-11-03, 23:44
Medlem
Treants avatar
Måste man betala extra för ultra hd?!?!
Citera
2014-11-04, 18:59
Medlem
Hur i helvete kan det vara så förbannat jävla mycket problem att få Netflix att fungera på Samsung-enheter i.e. Smart TV-apparater, (i mitt fall) Blu Ray-spelare och så vidare?

Har glott Netflix via min Samsung F5500 i ett par månaders tid utan tillstymmelse till problem, men i söndags - mitt under den klimaktiska knivkastningen i Gangs Of New York - packar skiten ihop och nu kan jag inte ens starta upp Netflix utan att maskinen hänger sig kapitalt och så får jag ila fram och dra ur elkabeln för att strypa ur maskinjäveln och starta om.

Allting annat i maskinjäveln fungerar ju såklart galant, dvs. alla andra värdelösa apphelveten som Flickr, Facebook, någon bedrövlig vädertjänst och annat piss som ingen har någon glädje av. Själva Blu Ray-läsaren fungerar ju och sådär - bara Netflix som har sopat ihop och jag verkar vara långt ifrån ensam. Någon lösning verkar inte heller finnas utan folk med samma problem hivar ut apparaterna genom fönstret och köper Rokus, Chromecasts och allt vad det heter.

Har aldrig behövt "aktivera" min enhet med hjälp av någon kod som jag förstår att många TV-innehavare med samma problem behöver göra, men finns det någon inställning i mitt Netflix-konto som kan få Netflix att enbart krascha på spelaren? Fungerar galant på datorn och i luren. Problemet lär väl sitta i spelaren i sig misstänker jag, men jag ger det ett försök härinne.
Citera
2014-11-09, 02:48
Medlem
Kan man inte se vilket utbud som finns innan man går med i skiten?
Citera
2014-11-09, 16:14
Medlem
jonas00s avatar
Tjenare!
Tänkte dela med mig av ett problem som jag har.
Jag kör mullvad vpn på ipaden (den med den amerikanska adressen så man får ett US ip) och när jag sedan airplayar netflix till atv3 så får jag inte surround ljud utan endast stereo. Men stänger jag av vpn anslutningen och kör svenska netflix och sedan airplay till atv3 så får jag surround ljud. Någon som har en bra idé om vad detta kan bero på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in