2014-10-17, 10:34
Medlem
ejibruks avatar
När jag ska kolla på en serie på Netflix i fullskärmsläge så uppstår bara "svarta myror". Nån annan som har liknande problem? Sjukt irriterande.

Kör med W7 och har senaste Silverlight installerat.
Citera
2014-10-20, 01:48
Medlem
RissaTridactylas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ejibruk
När jag ska kolla på en serie på Netflix i fullskärmsläge så uppstår bara "svarta myror". Nån annan som har liknande problem? Sjukt irriterande.

Kör med W7 och har senaste Silverlight installerat.

Vilken webbläsare kör du?
Citera
2014-10-23, 15:59
Medlem
wowadins avatar
När jag kollar på Netflix går den automatiskt in i pausläge SAMTIDIGT som den fortsätter att köra i bakgrunden. Ni vet när man pausar så blir bilden något mörkare och det står lite info om filmen/avsnittet. I bakgrunden fortsätter filmen/avsnittet ändå och jag kan se det, detta händer både i fullskärmsläge och utan. :/
Googlat som en dåre men hittar ingenting liknande. Installerat om både chrome och silverlight (jag har w7), inget hjälper. Det var inte såhär för ca en månad sen och jag kan inte komma på vad som kan ha orsakat det.
Det brukar hjälpa att f5'a, men som den bekväma människa man är så är det ju ändå störande. Det funkar i firefox, men tänker mer om nån kan sitta på en förklaring om vad som egentligen hänt?

Tacksam för hjälp.
Citera
2014-10-23, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wowadin
När jag kollar på Netflix går den automatiskt in i pausläge SAMTIDIGT som den fortsätter att köra i bakgrunden. Ni vet när man pausar så blir bilden något mörkare och det står lite info om filmen/avsnittet. I bakgrunden fortsätter filmen/avsnittet ändå och jag kan se det, detta händer både i fullskärmsläge och utan. :/
Googlat som en dåre men hittar ingenting liknande. Installerat om både chrome och silverlight (jag har w7), inget hjälper. Det var inte såhär för ca en månad sen och jag kan inte komma på vad som kan ha orsakat det.
Det brukar hjälpa att f5'a, men som den bekväma människa man är så är det ju ändå störande. Det funkar i firefox, men tänker mer om nån kan sitta på en förklaring om vad som egentligen hänt?

Tacksam för hjälp.

Rent spontant så känns det som Netflix support troligen kan svara bättre på den frågan, här får du ju bara lekmäns åsikter.

Men om det funkar i firefox så verkar ju problemet uppenbarligen ligga i Chrome. Kommer ihåg att jag hade lite problem i Chrome också, gick över till opera istället för att försöka lösa problemet, lat som jag är

Tycker för övrigt att det är riktigt härligt att Netflix stannar i fullscreen när man klickar på andra skärmen (brukar spela på ena skärmen samtidigt som jag kikar på netflix på andra skärmen nämligen). Så var det inte förut iallafall
Citera
2014-10-23, 17:06
Medlem
Terugflitss avatar
Har de tagit bort Mythbusters?
Det fanns ju tidigare.
Citera
2014-10-23, 19:29
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terugflits
Har de tagit bort Mythbusters?
Det fanns ju tidigare.

Mythbusters verkar inte finnas på Netflix SE eller US. Därimot kan jag se via sidan moreflicks.com att den titeln verkar finnas på t.ex. Netflix Brazil och UK och på lite andra Netflix länder. Så om du har möjlighet att ändra dns så kan du får tillgång till den.
Citera
2014-10-24, 22:19
Medlem
Dimaks avatar
Fixade netflix precis funkar bra men alla förutom komedifilmer är gråta ikoner, alltså jag kan inte se vilken film det är förrens jag ta pillen över, Kör på xboxet.
Citera
2014-10-25, 12:31
Medlem
derbicoolings avatar
Finns filmen North face på Netflix ? på tyska heter den Nordwand. Finns den tecknar jag ett abonnemang omgående!

http://www.imdb.com/title/tt0844457/?ref_=nv_sr_1
Citera
2014-10-25, 12:49
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derbicooling
Finns filmen North face på Netflix ? på tyska heter den Nordwand. Finns den tecknar jag ett abonnemang omgående!

http://www.imdb.com/title/tt0844457/?ref_=nv_sr_1

Ja, den finns. Men bara i det franska Netflix-utbudet vad jag kan se. Så då måste du ha möjlighet till att ändra DNS:en i routern till frankrike för att komma åt den titeln.
Citera
2014-10-25, 15:50
Medlem
derbicoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puckot
Ja, den finns. Men bara i det franska Netflix-utbudet vad jag kan se. Så då måste du ha möjlighet till att ändra DNS:en i routern till frankrike för att komma åt den titeln.

Ängel du är! Låter jobbigt behöva byta till franska dock
Citera
2014-10-25, 17:50
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derbicooling
Ängel du är! Låter jobbigt behöva byta till franska dock

Så lite så, hjälper så gärna till. Bara säga till om det är någon mer titel du undrar över eller kolla själv på www.moreflicks.com, där man kan söka på alla Netflix länders utbud.

Ja. Nu vet jag inte vilken webbläsare du använder. Men det finns ju ett tillägg till bland annat Google Chrome och kanske att det funkar till Firefox med, som heter hola unblocker och där ska man enkelt kunna växla mellan olika Netflix länder helt gratis. Vet dock inte om just franska Netflix finns med där. Men du kan ju alltid prova.
Citera
2014-10-25, 22:12
Medlem
Dimaks avatar
dudes varför finns inte Sopranos med? liksom en av världs historiens bästa serier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in