Citat:
Ursprungligen postat av
EckiEcki
Om skulderna är större än de pengar man får ut för huset när det säljs så hamnar man såklart hos KFM för resten av beloppet.
Det är väl KFM som säljer huset, och inte banken? Så hos KFM hamnar man ju oavsett.
Kan man inte betala sitt banklån på huset, så förfaller banklånet och går till KFM. Sedan säljs huset på tvångsauktion, och man brukar få mycket mindre än vad huset egentliga värde är.
Fast jag är lite osäker på om det är samma förfarande när det är banken som "äger" huset, som om huset är helt betalt och därmed ägs av en privatperson utan att några lån är inblandade i själva huset.