Citat:
Ursprungligen postat av Tottte
Du kan vara lugn. Kfm brukar kolla en gång om året ifall folk har fått jobb. Så du klarar dig säkert till våren nästa år.
I vilket fall som helst behöver du inte bekymra dig nu. Innan Kfm ens kan veta att du fått jobb kärvs en första lön och skatteinbetalning. Det är nämligen på skattekontot de ser att du har inkomst. Sedan tar det en viss tid innan de skickat papper till dig och begärt redogörelse, sedan har du tid på dig att svara, sedan ska beslut fattas.
Sov lugnt
Okej det låter bra. Så jag kan vara lugn dom första 2-3 månaderna? Det är bara det jag behöver för att bli av med inkassokraven.
Dock får jag en skatteåterbäring 25 Juni. Den kommer väl dom ta? Då kanske dom får syn på mig och mitt konto? Och påsåvis kommer på mig tidigare?
Andra planen var att ringa fogden och fråga om fordringsägarna och försöka komma överens om en avbetalningsplan, nu när jag fått jobb. Men går inte alla med på det så ligger skuld kvar och då har jag redan berättat för fogden att jag fått jobb. Så kanske är bättre att avvakta med att försöka få skulderna tillbakadragna senare.