2014-10-24, 17:26
Bannlyst
Det vanliga är väl att massöserna får 120,-/timme. Bättre än vårdbiträden iallafall.

HF Pittlokalen är i denna tråd bara för att snacka skit. Tillför inget av värde. Orkar inte reporta. Hoppas någon annan gör det.
Citera
2014-10-24, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dongfeng
Det vanliga är väl att massöserna får 120,-/timme. Bättre än vårdbiträden iallafall.

HF Pittlokalen är i denna tråd bara för att snacka skit. Tillför inget av värde. Orkar inte reporta. Hoppas någon annan gör det.

Det stämmer att tjejerna får runt 120:- i timmen, men bara då dom har en kund.
Så efter en arbetsdag utan kunder har dom inte tjänat en krona.
Finns möjligen salonger som betalar någon form av fast lön, men tror inte det
är så vanligt.

Ett vårdbiträde får betalt under hela arbetsdagen, så det är en väsentlig skillnad.
Plus semesterlön, sjuklön, pension etc.
Citera
2014-10-24, 20:10
Bannlyst
Mördande konkurrens

Citat:
Ursprungligen postat av niffeman
är så vanligt.

Ett vårdbiträde får betalt under hela arbetsdagen, så det är en väsentlig skillnad.

Men det vet ju vilken idiot som helst att med 300-400/tim i massagekostnad och ibland med endast 2-3 kunder om dagen går det inte att betala avtalsenliga löner 8 timmars arbetsdag med ö-tid 3 timmar. Så därför jobbar F-skattare på salonger som försöker vara seriösa.

Önskvärt vore, att det fanns färre prutare bland kunderna. Men det är väl en nåd att stilla bedja om.

Tillägg:
Vad ja menar att i den mördande konkurrens som finns åtminstonde i Stockholm är det fullständigt omöjligt för en salong att gå runt med anställda med avtalsenliga löner utan dricks. Och det är väl ingen hemlighet för alla som är engageradei verksamheten - kunder som myndigheter.
Senast redigerad av Dongfeng 2014-10-24 kl. 20:23. Anledning: Tillägg
Citera
2014-10-24, 20:44
Medlem
Citat:

Så bara för att det är vanligast att massöserna tjänar så mycket så finns det inte andra exempel på verksamheter menar du?

Jag snackar inte skit och vem som tillför värde kan man ju fundera över en som spyr galla över allt och alla samt anser att de flesta är idioter eller någon som lägger ett någotsånär begripligt inlägg någon gång då och då.
Jag orkar inte heller reporta dig men hoppas verkligen att ngon annan orkar det.
Citera
2014-10-24, 20:46
Medlem
Citat:
Men det vet ju vilken idiot som helst att med 300-400/tim i massagekostnad och ibland med endast 2-3 kunder om dagen går det inte att betala avtalsenliga löner 8 timmars arbetsdag med ö-tid 3 timmar. Så därför jobbar F-skattare på salonger som försöker vara seriösa.

Önskvärt vore, att det fanns färre prutare bland kunderna. Men det är väl en nåd att stilla bedja om.

Tillägg:
Vad ja menar att i den mördande konkurrens som finns åtminstonde i Stockholm är det fullständigt omöjligt för en salong att gå runt med anställda med avtalsenliga löner utan dricks. Och det är väl ingen hemlighet för alla som är engageradei verksamheten - kunder som myndigheter.
Det tycks ju vara så att det går så bra i Stockholm att en del mamasaner tar procent på dricksen också.
Värt att tänka på både en och två gånder för en del runkgubbar är om man vill bidra till att sponsra vissas lyxliv.
Citera
2014-10-24, 22:28
Medlem
Iljusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niffeman
är så vanligt.

Exakt
En timlön beräknas på en arbetsdag som börjar och slutar vid ett bestämt klockslag. Plussa på cirka 30% för sociala avgifter.

150:- svart per kund är att se som ekonomiskt slaveri och i strid mot allt som gäller på svensk arbetsmarknad.

Lägg därtill skulder hemma i Thailand för flygbiljetten och alla incitamenten finns för att tvingas sälja sex mot sin vilja.

Tupp
Citera
2014-10-25, 01:11
Medlem
wh0res avatar
Den här tråden går inte ut på att snacka skit om varandra. Att inte komma överens i en diskussion är inte ovanligt, men ska man sitta och kasta skit på varandra är fånigt, fortsätter ni har jag inga problem med att dela ut några 0.03-varningar...
Ämnet, om ni har glömt det, är Thaimassage i Sverige.

Mvh Moderator.
Citera
2014-10-25, 07:13
Medlem
lillaHedvigs avatar
Jävlar va ont om seriösa salonger det har blivit i sthlm! Det finns nog inte mer än ca 13 st skulle ja tro. Däremot finns det ju en uppsjö av såna som erbjuder extra fortare än ögat.
Eller hur Dongfeng?
Citera
2014-10-25, 14:08
Medlem
Det är egentligen förjävligt hur det ser ut på salongerna.Det är inte lätt för de som jobbar där och de tvingas mer eller mindre att utföra sexuella tjänster för att ens få någon lön.Jag har blivit erbjuden många gånger och tackar man nej så ser man hur besvikna de blir.Jag har börjat ge bra dricks på ett par hundra för att de inte ska känna sig helt blåsta.Det finns många seriösa och duktiga massörer.Thaifolket är ett stolt folk och jag har en stor respekt för det folket.
Citera
2014-10-25, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillaHedvig
Jävlar va ont om seriösa salonger det har blivit i sthlm! Det finns nog inte mer än ca 13 st skulle ja tro. Däremot finns det ju en uppsjö av såna som erbjuder extra fortare än ögat.
Eller hur Dongfeng?

Jag tycker utvecklingen i branschen blivit lite tråkig, hela spänningen har gått förlorad. Jag kommer ihåg hur det var i början av min massagesalongs karriär, jag gillade känslan av att lägga mig på mage i ett rum med en läcker asiatiska som med mjuka händer far runt överallt på min kropp och inte veta säkert vad som kommer att hända, om hennes nageltoppars snuddning vid min pung bara var att hon "råkade" komma lite för nära, eller om det är avsiktligt. När man idag kommer in på en salong och tjejen genast frågar om man vill köpa extra avsugning, avrukning eller tom samlag, ja då har tjusningen av att gå till dessa salonger försvunnit för min del, senast detta hände mig så svarade jag att jag endast ville ha massagen.
Citera
2014-10-26, 18:07
Medlem
lillaHedvigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Pitt
Jag tycker utvecklingen i branschen blivit lite tråkig, hela spänningen har gått förlorad. Jag kommer ihåg hur det var i början av min massagesalongs karriär, jag gillade känslan av att lägga mig på mage i ett rum med en läcker asiatiska som med mjuka händer far runt överallt på min kropp och inte veta säkert vad som kommer att hända, om hennes nageltoppars snuddning vid min pung bara var att hon "råkade" komma lite för nära, eller om det är avsiktligt. När man idag kommer in på en salong och tjejen genast frågar om man vill köpa extra avsugning, avrukning eller tom samlag, ja då har tjusningen av att gå till dessa salonger försvunnit för min del, senast detta hände mig så svarade jag att jag endast ville ha massagen.

Ingen bra utveckling. Nyfikn/kåta/lättlurade blekfeta gubbar med öppna plånböcker har bäddat för det här.

Edit: Själv var jag till en seriös salong igår em. Starka sköna händer. Mörk röst. Svensk man såklart (tyckte att jag var snyggare dock! ) Duktig. Tog 90 min: "Sex hunla". Gav en extra sedel i dricks som tack för god massage, mer än 90min och för vänlig komplimang.
Senast redigerad av lillaHedvig 2014-10-26 kl. 18:13.
Citera
2014-10-26, 18:24
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Pitt

Det beror nog på vad man söker.
Jag kan tänka mig att en hel del som är ute efter just sexuella tjänster tycker att det är bra. Då har man kanske inte lust att knalla runt från en thaimassage till nästa och betala några hundra varje gång innan man hittar det som efterfrågas. Slöseri med både tid och pengar. Inte alla ser det som ett lotteri och söker spänningen i att inte veta. Om prostitution skulle bli lagligt i Sverige så skulle massor med män gå till bordeller o.likn. och inte till thaimassager där man bara kan hoppas på tur.
Vill man enbart ha massage så finns det också salonger där man garanterat får bara det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in