Citat:
Ursprungligen postat av isaan
Bra kommenterat
Att vi Svenskar har gjort Thaimassage till en inrättning där Faranger anser att alla skall "runka balle"är något signifikant för Farangländer, inte för Thailand. I Thailand finns två typer av massage , de som erbjuder dålig massage med knull ,sug ,runk mm. samt de som slänger ut dig om du propsar på att få sex.
De senare var då de jag ansåg var de som hade massöser/massörer med ett aktat yrke

Jo, jag har förstått det som att thaimassage är något som har en lång värdig tradition i Thailand och inte är associerat med sexförsäljning. Det var därför jag började gå på thaimassage här i Sverige, eftersom jag då behövde massage för min stela och onda kropp, alltså i rent medicinskt hälsosyfte. De första gångerna gick bra och var jättetrevliga, men döm om min förvåning när massösen allt eftersom veckorna gick blev mer och mer intim och till sist försökte kåta upp mig och runka av mig. Jag blev rätt chockad, eftersom jag talat om för hela släkten vilken fantastisk massage jag hittat, och så visar det sig vara en förtäckt bordell!
Jag bytte salong men redan första gången ville de sälja avrunkningar, och så var det på de nästkommande fem ställena. Så jag lade av med thaimassage, det kändes bara ovärdigt på alla sätt. Nu förutsätter jag att varenda thaimassagesalong jag ser är en kombinerad massage/avrunkningsinrättning. Jag ser egentligen inget fel i det, är ganska liberalt sinnad, men det borde ske lagligt så att thaimassöserna själva kan välja om de vill ha en seriös salong eller en sexsalong. Det skulle gynna de flesta i branschen, så att salonger som Isaans kan existera och ge seriös thaimassage. Dit skulle jag vilja gå.
Så vi är alla fast i omständigheter som vi individuellt har svårt att påverka, både kunderna, massöserna och ägarna. Kunderna har svårt att hitta seriösa salonger, massöserna har svårt att neka förfrågningar eftersom de då förlorar kunder och ägarna måste acceptera att de anställda säljer sex, av samma anledning. Det borde ske en strukturell ändring, dvs lagändring som legaliserar sexköp på samma sätt som i danmark. Det skulle rensa upp i branschen, eftersom det då blir tydligt vilka tjänster som erbjuds på respektive salong.