För det första så tycker jag att det blir lite patetiskt när vissa påstår att det bråkas i denna tråd, när det egentligen enbart handlar om diskussioner, ibland kan det dock hetta till i dessa och ordvalen kanske inte alltid är de bästa, men det handlar ju ändå om diskussioner mellan medlemmar med olika åsikter och det är väl det man gör på ett diskussionsforum, det är inte bråk. Tråkigt att vissa har svårt att skilja på detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
wh0re
Du räknar alltså det som att du betalar för massagen, och sen får ett HJ enbart för att massösen gillar dig? Det är lite som att inte tro att det är prostitution om man ger pengarna som en "gåva" först, och sen får sex som en "gåva" tillbaka. Det är fortfarande prostitution.
Jag kan förstå att du gör skillnad på ställena, men handlingen är inte speciellt annorlunda även om du tror det. Får man ett HJ "på köpet" när man beställt en annan kroppstjänst, då klassificeras man garanterat som torsk enligt lag. Och då känns det dumt att klaga på att andra är det när du själv skulle klassas dit under de premisser du gett. Eller?

Jag delar lillaHedvig's åsikt här och som jag läser hans poster så påstår han ju inte alls att han tror sig fått ett Hj bara för att massösen gillar honom, det han skrev var " trogen-kund-som-massös-vill-mer-med" , han skrev att han fått det som en trogen kund som jag läser det, lite som en bonus för att man är en trogen och trevlig kund. Jag har upplevt samma sak och jag anser detta vara en enorm skillnad mot att gå till en renodlad bordellverksamhet, där man i princip får en prislista uppläst för sig direkt vad det kostar med "bom-bom", avsugning eller avrunkning. Dessutom precis så som lillaHedvig beskriver så kan tjejerna som jobbar på dessa bordeller inte yrket att massera.
De är inga massöser, de är rent ut sagt "prostituerade" till yrket och den utlovade massagen blir nåt slags utsmetande av olja på kroppen som bäst. Sen hur lagen ser på det hela kan man ju diskutera om man anser det vara intressant, det är för mig helt ointressant i diskussionen.
För oss som gillar massage med ett lyckligt slut på det vis de mer seriösa salongerna erbjöd för några år sedan är detta en mycket tråkig utveckling och detta beror ju naturligtvis på alla dessa knullsugna faranger som kommer in på salonger och frågar vad det kostar att få knulla. Man tar sig för pannan och undrar varför de inte kunde ha bokat nån av alla de eskorter som finns på nätet istället då när allt de vill är att få stoppa in sin schnabel där det är fuktigt.