2014-10-18, 13:13
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
I inlägg # 106 i "Hymme-tråden" den 2/9 i år kl. 00.12 skrev skribenten FDC på följande sätt:

(FB) Konstnärssonen Hymme Lundquists försvinnande 1965

Jag förstår fullständigt vad h*n menar och vad h*n är ute efter. Därför kommer jag inte att diskutera min uppfattning ytterligare rörande "Hymme" med denne skribent, eftersom detta inte kommer att leda fram till något positivt.
Men det är ju fler än jag som är intresserade av trådarna och fallen.
Vad säger du till dem?

Problemet är ju att du så ofta antyder saker men vägrar att fullfölja resonemangen. Om du tror att familjen skulle ha visat upp ett förfalskat vykort, innebär detta sannolikt att du även tror att de har någonting att dölja, kanske t.o.m att de själva legat bakom Hymmes försvinnande. Vågar du inte stå för den åsikten?

(Här är det första inlägget om den påstådda länken mellan de försvunna: )

Senast redigerad av FritzDaCat 2014-10-18 kl. 13:45.
Citera
2014-10-18, 22:41
Medlem
Skaraborg2s avatar
Själva ta del av polisutredningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Edmond
Tydligen står det en del intressant i polisutredningen om Hymme men det får ju inte föras vidare utan man måste själv läsa den på plats.

Det är helt riktigt. Både vad som står samt vad som inte står.

Som jag förut har skrivit, så är det bara för den intresserade att vända sig till Landsarkivet i Göteborg med en begäran att få ta del av utredningen. Åtminstone jag och ytterligare en person har fått göra detta.

Den som får ta del av utredningen bör i a f vika en hel dag i anspråk, eftersom den är mycket omfattande.
Senast redigerad av Skaraborg2 2014-10-18 kl. 22:43.
Citera
2014-10-19, 12:49
Medlem
FritzDaCats avatar
Skara, jag kan glädja dig med att även en annan källa har nämnt killarnas samröre med den där speciella verkstaden och källan säger bl.a. att stulna bilar bytte ägare via detta ställe. Tänk på kvittensen på den bil som KÅ sålde 1964, som Locky hittade bland hans kvarlämnade grejer! Även smuggling, nämnde den nya källan i samband med verkstaden, så pusselbitarna faller ju på plats. Källan är mycket trovärdig.

Så jag tycker inte att du ännu ska döma ut den första källan. Nog kan vi ha nytta även av dennas uppgifter! (Och som sagt, hävdar ju denna att det fanns en länk mellan Hymme och de tre andra.)
Citera
2014-10-20, 00:18
Medlem
Så det finns alltså kopplingar mellan Hymne och de tre andra killarna...? En skum bilverkstad kan ju lätt trolla bort en bil utan problem...
Citera
2014-10-20, 11:19
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedboy77
Så det finns alltså kopplingar mellan Hymne och de tre andra killarna...?
Nja, den första källan påstår detta, men det saknas fortfarande belägg. Men vi får hoppas på att källan fixar detta.
Citat:
En skum bilverkstad kan ju lätt trolla bort en bil utan problem...
Japp.
Nu ser jag att jag citerade fel i mitt förra inlägg. Bilarna bytte identitet, ska det vara.
Citera
2014-10-20, 13:16
Medlem
Skaraborg2s avatar
Belägg.

Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Nja, den första källan påstår detta, men det saknas fortfarande belägg. Men vi får hoppas på att källan fixar detta.

Japp.
Nu ser jag att jag citerade fel i mitt förra inlägg. Bilarna bytte identitet, ska det vara.

Ja, det får vi verkligen hoppas att det går att få belägg. Skulle verkligen bli mycket glad över om detta gick att få bekräftat. Går detta så vet vi att deras vägar kom att korsas.
Citera
2014-10-20, 13:29
Medlem
Skaraborg2s avatar
En skum verkstad.

[quote=swedboy77|50799390]Så det finns alltså kopplingar mellan Hymne och de tre andra killarna...? En skum bilverkstad kan ju lätt trolla bort en bil utan problem...[/QUOTE]

Visst är det så. Dessutom 1965 var detta betydligt lättare att göra så än vad det är numera.

Den här skumma bilverkstaden har varit känd för oss i flera år faktiskt. Dessutom skall både Dahlsjö-gänget och bilen haft kopplingar till detta ställe. Framför allt i Haga så kryllade det att både större och mindre verkstäder av allehanda slag vid denna tid.

Huset där denna verkstad låg skall numera var rivet sedan länge.

Om även "Hymme" hade kopplingar till detta ställe vet jag inte. Skulle det vara på detta sätt så vore det verkligen bra om det skulle gå att få detta belagt. Vi får hoppas på det bästa.
Senast redigerad av Skaraborg2 2014-10-20 kl. 13:32.
Citera
2014-10-21, 12:33
Medlem
Stakbrötes avatar
Intressant med de senaste inläggen ang källor hit och dit. Kan någon förklara närmare vad det handlar om? och hur trovärdiga är dessa källor? Korten på bordet tack, eller är det för känsligt just nu? Har följt tråden från start och jag vet att det skrivits en del i media men det är mycket konstigt att fallet inte uppmärksammas mer. Skulle gärna vilja veta vad GW tycker om fallet och förvinnadet borde platsa i veckans brott helt klart. Mvh
Citera
2014-10-21, 16:10
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stakbröte
Intressant med de senaste inläggen ang källor hit och dit. Kan någon förklara närmare vad det handlar om? och hur trovärdiga är dessa källor? Korten på bordet tack, eller är det för känsligt just nu?
Sitt still i båten - starka indikationer finns på att någon vill säga något nu!
Citera
2014-10-22, 00:36
Medlem
Har vid flera tillfällen skrivit och och mailat till Gw Persson och han har inte besvarat på mina brev eller mail.

Även en vän till min yngre bror bommade honom med mail angående detta försvinnande men det verkar inte vara något GW Persson är intresserad av .

Men nu jag sitter still i båten , och väntar.
Senast redigerad av Locky 2014-10-22 kl. 00:38.
Citera
2014-10-22, 08:09
Medlem
Det här är ju SÅ SPÄNNANDE!

Jag ligger bara på sidan 18 men har från början tänkt "Varför frågar inte någon om nån av de som försvann bara homosexuella!?"
Jaja, det visar sig.
Förhoppningsvis.
Det här känns som en deckare med den ganska viktiga parentesen att det dessvärre är riktiga människoöden...

Men intressant är det och även om detta är OT så måste jag få gissa innan jag kommer vidare!
Citera
2014-10-22, 13:32
Medlem
Skaraborg2s avatar
Riktiga människoöden.

Citat:
Ursprungligen postat av KukRocco
Det här är ju SÅ SPÄNNANDE!

Jag ligger bara på sidan 18 men har från början tänkt "Varför frågar inte någon om nån av de som försvann bara homosexuella!?"
Jaja, det visar sig.
Förhoppningsvis.
Det här känns som en deckare med den ganska viktiga parentesen att det dessvärre är riktiga människoöden...

Men intressant är det och även om detta är OT så måste jag få gissa innan jag kommer vidare!

Ja det är det verkligen. Både mycket spännande, märkligt, fascinerande och tragiskt.

Inget visar på att någon av de tre från Haga-Annedal skulle ha varit homosexuella. Snarare precis tvärtom. Kjell-Åke hade nyligen blivit far och Gay var förlovad.

Även om det är spännande och intressant så handlar detta om riktiga människoöden som du helt riktigt skrev - dessutom i vår egen tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in