2018-01-20, 23:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
Samtal under 2009.

Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Mystiskt.

(FB) Dahlsjö-fallet, Göteborg, 1965.

Ja, verkligen.

Dessa samtal med honom gjordes 2009. Vid det här samtalet svarade han själv när jag ringde upp. Detta skulle dock förändras.

Senast redigerad av Skaraborg2 2018-01-20 kl. 23:28.
Citera
2018-01-22, 16:01
Medlem
Gud-Runars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Synd att du nu känner dig mindre motiverad efter att ha läst vad t. ex. Gay Karlsson gjorde kort tid innan han försvann. Fast trions bakgrund har ju inget att göra med den teorin du tror på. Att göra det du har funderat över kostar också pengar.
--""--
Alla förtjänar naturligtvis en riktig grav på en kyrkogård med tillhörande gravsten.

Det är inte kriminaliteten i sig utan det är beteendet som en av dem hade. Att åka moped i Värmland för att begå sommarstugeinbrott är ett udda handlingsätt.
Vad kan bytet förväntas vara i mitten på 60-talet som man kan förvänta sig att ta med på moped?

Enstaka smycken, spargrisar, alkohol, Ritalin, Preludin, porr, hagelgevär?

Visserligen kriminellt men för mig vittnar det mer om nyfikenhet, äventyrslusta och i kombination med rattfylla blir min dom, äventyrlig och omdömeslös

Frågan blir då mer vilka ställen han INTE borde sökas? En småkriminell har sin gång ofta på ställen där han inte borde finnas.
Lite yvigt sökfält för mig

De har en trolig gravplats i en 444 sedan 50 år.
Gravrätten ger mig bara 25 år om ingen betalar för att förlänga den.
Sen kan kyrkan gräva upp mig och behandla mig som avfall.
Citera
2018-01-24, 17:00
Medlem
Skaraborg2s avatar
Inbrottsturnén i Värmland juli 1965.

Citat:
Ursprungligen postat av Gud-Runar
Det är inte kriminaliteten i sig utan det är beteendet som en av dem hade. Att åka moped i Värmland för att begå sommarstugeinbrott är ett udda handlingsätt.
Vad kan bytet förväntas vara i mitten på 60-talet som man kan förvänta sig att ta med på moped?

Enstaka smycken, spargrisar, alkohol, Ritalin, Preludin, porr, hagelgevär?

Visserligen kriminellt men för mig vittnar det mer om nyfikenhet, äventyrslusta och i kombination med rattfylla blir min dom, äventyrlig och omdömeslös

Frågan blir då mer vilka ställen han INTE borde sökas? En småkriminell har sin gång ofta på ställen där han inte borde finnas.
Lite yvigt sökfält för mig

De har en trolig gravplats i en 444 sedan 50 år.
Gravrätten ger mig bara 25 år om ingen betalar för att förlänga den.
Sen kan kyrkan gräva upp mig och behandla mig som avfall.

Att åka moped till Värmland för att begå inbrott var 1965 inget speciellt udda tillvägagångssätt.

Vi vet inte om Gay och kompisen hade t. ex. en låda på pakethållaren och/eller de hade en eller flera väskor hängande på styret? Kanske också ryggsäckar? De letade nog i första hand efter kontanter, sprit och saker som snabbt och lätt kunde omsättas i kontanter.

Hade Gay blivit häktad när han greps utanför Filipstad, som kamraten blev, så hade han kanske inte befunnit sig i Göteborg den 29 juli?

Gay Karlsson var helt klart både småkriminell och omdömeslös. Dessutom pratade han mycket när han fick något innanför västen. Säkerligen också om sådant han inte skulle ha pratat om.

Håller med dig att det är ett mycket yvigt sökfält.
Senast redigerad av Skaraborg2 2018-01-24 kl. 17:12.
Citera
2018-01-24, 22:09
Medlem
Sordins avatar
Hörde på Radio Göteborg idag. En pensionerad reporter vid namn Tommy Johansson var där och berättade att han hade hjälpt Leif GW att göra ett inslag om Dahlsjöfallet som kommer i Veckans Brott. Programmet heter Förmiddag och kan lyssnas i efterhand på sr.se/goteborg. Spola fram till 3.03.00
Citera
2018-01-24, 22:40
Medlem
Skaraborg2s avatar
Programmet Förmiddag i Göteborg.

http://sverigesradio.se/formiddagip4goteborg

Dahlsjö-fallet diskuteras i programmet mellan 3.03.14. och 3.07.26. samt mellan 3.10.19. och 3.16.11.

Under ca 10 minuter får Tommy Johansson berätta om den 29 juli 1965.
Citera
2018-01-27, 21:22
Medlem
BHBs avatar
Här är rätt länk !

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1009261?programid=2369

med tidsangivelser som Skaraborg2 uppger i inlägget ovan.

Då får vi hoppas att Master GW dyker ner i gröten på tisdag !
https://www.tv.nu/program/veckans-brott

// BHB

Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
http://sverigesradio.se/formiddagip4goteborg

Dahlsjö-fallet diskuteras i programmet mellan 3.03.14. och 3.07.26. samt mellan 3.10.19. och 3.16.11.

Under ca 10 minuter får Tommy Johansson berätta om den 29 juli 1965.
Senast redigerad av BHB 2018-01-27 kl. 21:44.
Citera
2018-01-28, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHB
Här är rätt länk !

// BHB

MKT intressant. Veckans brott har ju en stor tittarskara, vem vet, kanske träder ngn fram efteråt med ny info?
Citera
2018-01-28, 17:42
Medlem
Skaraborg2s avatar
Dyker ner i soppan.

Citat:
Ursprungligen postat av BHB
Här är rätt länk !

// BHB

Tack för den rätta länken BHB.

Vi får hoppas att han dyker ner i soppan och att det kommer att bli bra. Vet inte om det är nu på tisdag det kommer att sändas eller om det blir i februari?
Citera
2018-01-29, 22:00
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ny information?

Citat:
Ursprungligen postat av Nyssung
MKT intressant. Veckans brott har ju en stor tittarskara, vem vet, kanske träder ngn fram efteråt med ny info?

Detta program har en mycket stor genomslagskraft och man hoppas verkligen att det kommer att ge en del ny information.
Citera
2018-02-05, 15:45
Medlem
Skaraborg2s avatar
Blogg.

Ytterligare en blogg har nu tagit upp händelserna den 29 juli 1965. Publicerat den 3 februari 2018.

Händelserna den 29 juli 1965.

Citat:

"Sanningen är att ingen vet vad som hänt med de fyra personer försvann den 29 juli 1965. Och att vi troligen aldrig kommer att få veta det. Men nån form av brott torde det handla om."
Citera
2018-02-09, 14:46
Medlem
Gud-Runars avatar
Jag kan inte ägna tid åt allt som intresserar mig. Särskilt inte åt ämnen som blivit för idérika.

Allt i den vägen jag fördjupat mig brukar efter 3 veckor resultera i att det finns minst 2 namnkunniga hedervärda som ägnat ämnet åratal och ändå kommit till helt motsatta ståndpunkter.

Så i det nya som tydligen händer finns inriktning? Substans? Ny information eller ny kombination av information.

Jag tror att de har sin kista i bilen och grav i vatten. Eftersom åtminstone en av dem var en dömd inbrottstjuv i sommarstugor så vem vet var de körde bilen med släckta lyktor på skogsvägar i ev. regn. Det behövs inte mer än en göl eller branddamm för att täcka en bil och vägen dit kan nu vara täckt av förvuxna tallar.
Citera
2018-02-09, 16:18
Medlem
Azrils avatar
Tack Skaraborg2 för den mest intressanta och spännande läsningen på länge, jag läste alla första hundra sidorna men har sedan skummat lite i hopp om att mer skulle ha framkommit och inte bara massor av lösa antaganden.

Har det i tråden avslöjats vem som bar tröjan när lägenhetsdörren öppnades och vad det var systern fick se som absolut inte var ämnat för hennes ögon (jag är sprickfärdig av nyfikenhet!)?

Varför upprör fallet så mycket fortfarande så att flera enligt dig än idag vägrar att yppa något eller ens erkänna att de vet något om det?

Finns det någon chans att du kunde göra en sammanställning av ämnet så att vi nya får en chans att sätta oss in i det hela utan att läsa varje inlägg på 424(!) sidor.

Jag ser verkligen fram emot att läsa din tråd om brevbäraren när jag är klar med denna eminenta tråd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in