Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
Hoppas fan Falkenberg hänger sig kvar. Det vore fan en bedrift av mycket hög rang. Tycker dom gjort det mer än godkänt med mycket små resurser. Henke Larsson har fått Allsvenskans mest nederlagstippade lag att spela en kreativ och attraktiv fotboll och få ihop en väldigt god lagsammanhållning och fått alla att dra åt samma håll. Dessutom är man Allsvenskans bästa lag på att göra mål på hemmaplan då man nu gjort mål i 54, jag upprepar 54 hemmamatcher i rad. Dags att ta Falkenberg på allvar nu.
På vilket sätt spelar Falkenberg en "kreativ" fotboll? Missförstå mig rätt, de spelar helt rätt och bra sett utifrån sina förutsättningar. Det vill säga, kompakt försvarsspel, hårt jobb och hela tiden fysikt spel på gränsen. Men kreativt? Av det jag har sett av Falkenberg i år gör de mål genom fasta situationer och snabba omställningar efter hård press som tvingar motståndaren till misstag. Sällan jag har sett dem göra mål genom något kombinationsspel eller upprullning av motståndaren vilket jag skulle räkna som kreativt spel.
Går väl att ifrågasätta om deras fotboll är speciellt "attraktiv", dessutom. Är väl upp till var och en förvisso att bedöma men för mig spelar exempelvis Malmö en attraktiv fotboll. Falkenberg gör det inte.
Hänga kvar kommer de garanterat att göra. Att de blev av med smilfinken Eklund var nog det bästa som kunde hända faktiskt med facit i hand. Henke känns mer stabil för att vända skutan under sämre perioder. Eklund verkar ju helt aningslös i Kalmar just nu.