2014-10-21, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
.....
Allsvenskan 2011:
15. Trelleborg 25 poäng
16. Halmstad 14 poäng

Allsvenskan 2012:
15. Örebro 24 poäng
16. Gais 12 poäng

Allsvenskan 2013:
15. Öster 28 poäng
16. Syrianska 14 poäng

OK, visst, finns inga slagpåsar längre.

Billingsfors IK tog bara 3 poäng, när de var uppe och vände.

2012 satte GAIS rekordet i längsta svit utan seger (under en säsong) 25 stycken.
Citera
2014-10-21, 01:04
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Hoppas fan Falkenberg hänger sig kvar. Det vore fan en bedrift av mycket hög rang. Tycker dom gjort det mer än godkänt med mycket små resurser. Henke Larsson har fått Allsvenskans mest nederlagstippade lag att spela en kreativ och attraktiv fotboll och få ihop en väldigt god lagsammanhållning och fått alla att dra åt samma håll. Dessutom är man Allsvenskans bästa lag på att göra mål på hemmaplan då man nu gjort mål i 54, jag upprepar 54 hemmamatcher i rad. Dags att ta Falkenberg på allvar nu.
På vilket sätt spelar Falkenberg en "kreativ" fotboll? Missförstå mig rätt, de spelar helt rätt och bra sett utifrån sina förutsättningar. Det vill säga, kompakt försvarsspel, hårt jobb och hela tiden fysikt spel på gränsen. Men kreativt? Av det jag har sett av Falkenberg i år gör de mål genom fasta situationer och snabba omställningar efter hård press som tvingar motståndaren till misstag. Sällan jag har sett dem göra mål genom något kombinationsspel eller upprullning av motståndaren vilket jag skulle räkna som kreativt spel.

Går väl att ifrågasätta om deras fotboll är speciellt "attraktiv", dessutom. Är väl upp till var och en förvisso att bedöma men för mig spelar exempelvis Malmö en attraktiv fotboll. Falkenberg gör det inte.

Hänga kvar kommer de garanterat att göra. Att de blev av med smilfinken Eklund var nog det bästa som kunde hända faktiskt med facit i hand. Henke känns mer stabil för att vända skutan under sämre perioder. Eklund verkar ju helt aningslös i Kalmar just nu.
Citera
2014-10-21, 07:05
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordonnee
Axén gör det bra, en god kandidat till årets tränare.

Axén, Stahre, Alm, Norling... är inte Gnagetskolning/bakgrund överrepresenterat på tränarscenen för närvarande? Vågar man nämna Hamrén samtidigt. Är det tillfälligheter eller gör de ngt rätt?

Axén har väl ingen skolning/bakgrund i AIK annat än att han gillade laget som ung och döpte sin hund till Gary Sundgren. Uppvuxen i Örebro och frånsett tränarutflykten till Gais har han bara verkat i Örebroklubbar.
Citera
2014-10-21, 07:10
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Axén har väl ingen skolning/bakgrund i AIK annat än att han gillade laget som ung och döpte sin hund till Gary Sundgren. Uppvuxen i Örebro och frånsett tränarutflykten till Gais har han bara verkat i Örebroklubbar.

Ryktas även om en AIK tatuering...
Citera
2014-10-21, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick

http://www.expressen.se/sport/fotboll/nye-osk-tranaren-har-aik-tatuering/
Citera
2014-10-21, 08:33
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
varför får jag känslan av att du bara postar utan att knappt tänka vafan det är du skriver? sitter du enbart och försöker få in så många intet-sägande poster utan att bidra med ett skit bara för att boosta din post-count, eller vad är det frågan om? slaglag som BP har ju funnits i princip varenda år senaste 4-5 säsongerna...

edit: tvåa på bollen

Det är väl mer eller mindre bevisat att det är så. Bara att se aktiviteten i flertalet trådar. Det mesta handlar ju om att antingen slå in öppna dörrar eller gång på gång på gång banka in något slags mantra.

Trodde man var allmänt överens om att inte uppmuntra utan ignorera framfarten

För det är självklart att slagpåsar finns och att Falkenberg tippades i botten, men hamnade i mitten är knappast tjänstefel.
Citera
2014-10-21, 09:09
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Ryktas även om en AIK tatuering...

Alla gör sina misstag. Döm inte honom för hårt.
Citera
2014-10-21, 10:29
Medlem
Axen är gnagare ja. Men det var nog som ung han var mest inbiten. Har läst om både AIKtatueringen och om att hans hund heter Gary Sundgren. Har för mig att det stod om det när han hade skrivit på för Gais. Så länge han gör sitt jobb så tror jag inte att det är några problem men visst förstår man att folk reagerar. Läste någonstans att John Alvbåge stod i IFK Göteborgs klack som liten. Men det är inget som örebroarna reagerar på eller?

Edit: Stackars Hamren att kopplas ihop att ha haft AIKanknytning. Det var ju i Örgryte han nådde sina största framgångar i Sverige.
Senast redigerad av Azdz 2014-10-21 kl. 10:38.
Citera
2014-10-21, 13:51
Medlem
Dexter.Pointdexters avatar
Rätt lag som ligger på nedflyttning och kval om man ser publikmässigt och dragningskraft.
Hoppas nu inte att Hammarby sjabblar bort det och förlorar i kval mot Gefle. Bästa utgången för säsongen hade varit att Mjällby kvalar sig kvar mot Ljungskile och att Gefle/BP trillar ur.
Citera
2014-10-21, 14:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Läste någonstans att John Alvbåge stod i IFK Göteborgs klack som liten. Men det är inget som örebroarna reagerar på eller?
Alvbåge är född och uppväxt i Göteborg, klart som fan att han stod i ett göteborgskt lags klack som liten.

Axén däremot är född i Örebro.

Du är verkligen helt hopplös.
Citera
2014-10-21, 16:12
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Kenneth Zohore spealr för blåvitts u21 nu mot J-Södra. Han verkar enligt andra som kollar föga intresserad av att kämpa för en plats till nästa säsong.

jag är skeptisk till om blåvitt ska punga ut pengar samt halvhög lön för en spealre som visat så lite samt är verkligt matchotränad.

Såvida det inte går att skriva in någon klausul i kontraktet som gör gällande att Zohore är skyldig att vara i matchform/fysiskt fit till nästa säsong, om inte, får Blåvitt riva kontraktet utan kostnad.

inte kul att bli sittandes på en otränad Zohore till sommaren eller ännu längre kontrakt.
Citera
2014-10-21, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Alvbåge är född och uppväxt i Göteborg, klart som fan att han stod i ett göteborgskt lags klack som liten.

Axén däremot är född i Örebro.

Du är verkligen helt hopplös.
Det vet jag väl att han är. Han spelade ju i Västra Frölunda innan han stack till Örebro. Tror du jag är dum eller?

Men det är väl ingen självklarhet att hålla på ett lag från samma stad? Axen är ju från Örebro precis som du säger.Tror du att alla i Örebro hejar på Ösk? Det verkar så uppenbart för alla men det är det inte.

Så länge Axen sköter sitt jobb så ser jag inga problem att han tränar ett annat lag än det han supportrade som ung.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in