2014-10-20, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ja, i know, uttryckte mig lite otydligt. Menade naturligtvis 54 matcher i rad utom allsvenskan inräknat. Ändå en fantastisk bedrift av en så liten klubb att ha gjort mål i så många hemmamatcher i rad, det är svårslaget.
Håller med, vi behöver inte vara petiga.
Jag tror förresten att det var Bajen som var först med att göra mål i 54 raka hemma. (inte allsvenskan då)
Citera
2014-10-20, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Skulle Robert Laul gå till Falkenberg eller hur var det nu om de stannade kvar?

Nej, jag blandar ihop det. Han skulle måla vardagsrummet gult.

hittade kommentaren:

"Om Falkenberg klarar nytt kontrakt lovar jag att få arslet ur vagnen med min lägenhet: Jag målar de gula tapeterna vita, installerar ett badkar och monterar upp takfläkten."

han har alltså gula tapeter? tveksamt att det ens är ett straff att måla om isåfall.
Citera
2014-10-20, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Jo, det hoppas jag med. Men...

Vad fan menar du med det här?

Gefle måste med största sannolikhet vinna en av sina matcher för att hänga kvar, tror det blir svårt. Trots det kan man inte säga något på förhand för som vi alla vet slår alla alla i Allsvenskan.
Vad är det som är otydligt menar du? I princip alla tyckare, experter och supportrar var ju överens om att Falkenberg skulle åka ut med arslet före i Allsvenskan och utifrån det så har dom ju chockat hela Fotbolls-Sverige mer eller mindre. Du tycker inte det är tillräckligt för att ta dom på allvar eller vad du nu är ute efter? Du fattar nog vad jag menar egentligen, men du kanske bara skummade igenom allting?

Bottenstriden är fan i mej den jämnaste och mest ovissa på länge, frånsett BP då. Halmstad har redan säkrat kontraktet och kan därmed slappna av, men vill såklart avsluta snyggt. Tror det ändå kommer stå mellan Gefle och IFK NKPG om kvalplatsen till slut. Men allting kommer förmodligen avgöras i sista omgången.
Citera
2014-10-20, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordonnee
Håller med, vi behöver inte vara petiga.
Jag tror förresten att det var Bajen som var först med att göra mål i 54 raka hemma. (inte allsvenskan då)
Vet du vad det totala rekordet ligger på i antal matcher med mål på hemmaplan du som verkar vara lite statistiknörd? Hur som helst: Kan nog bli tufft att slå det gamla rekordet för Falkenbergs del, men det krävs ju bara ett enda mål så har dom slagit Hammarbys rekord. Imponerande minst sagt.
Citera
2014-10-20, 23:27
Avslutad
Citat:
Vad är det som är otydligt menar du? I princip alla tyckare, experter och supportrar var ju överens om att Falkenberg skulle åka ut med arslet före i Allsvenskan och utifrån det så har dom ju chockat hela Fotbolls-Sverige mer eller mindre. Du tycker inte det är tillräckligt för att ta dom på allvar eller vad du nu är ute efter? Du fattar nog vad jag menar egentligen, men du kanske bara skummade igenom allting?
Nej, jag skummade inte genom det du skrev.

Antingen menade du att Falkenberg skulle kunna hota den övre halvan - vilket så klart inte stämmer - eller, mer troligt att så är fallet, så menade du att Falkenberg inte är den strykpåse alla trodde inför säsongen - men det har ju konstaterats vara felaktigt för längesedan. Med det i åtanke blir det bara oerhört konstigt att skriva att det är dags att ta FFF på allvar nu.
Citera
2014-10-20, 23:41
Medlem
Citat:
Vet du vad det totala rekordet ligger på i antal matcher med mål på hemmaplan du som verkar vara lite statistiknörd? Hur som helst: Kan nog bli tufft att slå det gamla rekordet för Falkenbergs del, men det krävs ju bara ett enda mål så har dom slagit Hammarbys rekord. Imponerande minst sagt.

Jag var ironisk om Bajen (först med allt i supportertråden).

Gnaget har rekordet med ha gjort mål i 69 matcher i rad, men då både hemma och borta. Sviten hemma vet jag inte.... än.
Citera
2014-10-20, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Nej, jag skummade inte genom det du skrev.

Antingen menade du att Falkenberg skulle kunna hota den övre halvan - vilket så klart inte stämmer - eller, mer troligt att så är fallet, så menade du att Falkenberg inte är den strykpåse alla trodde inför säsongen - men det har ju konstaterats vara felaktigt för längesedan. Med det i åtanke blir det bara oerhört konstigt att skriva att det är dags att ta FFF på allvar nu.
Givetvis så har jag inte påstått att FFF skulle hota övre halvan. Är man någorlunda klar i skallen vid den här tiden så är det inte så svårt att fatta vad jag menar. Visst trodde även jag att Falkenberg skulle åka ut, men det brukar ju visa sig att nykomlingar ofta är mycket bättre än vad många tror. Så det ärlite typiskt media att ständigt döma ut dom nya lagen. Inget fel att tippa nykomlingar sist, men epitetet slagpåse existerar inte i Allsvenskan längre på samma sätt, förutom Brommapojkarna då.
Citera
2014-10-20, 23:53
Avslutad
Citat:
Är man någorlunda klar i skallen vid den här tiden så är det inte så svårt att fatta vad jag menar.
Vad menar du då, med att det är dags att ta FFF på allvar nu?

Citat:
... men epitetet slagpåse existerar inte i Allsvenskan längre på samma sätt, förutom Brommapojkarna då.
Allsvenskan 2011:
15. Trelleborg 25 poäng
16. Halmstad 14 poäng

Allsvenskan 2012:
15. Örebro 24 poäng
16. Gais 12 poäng

Allsvenskan 2013:
15. Öster 28 poäng
16. Syrianska 14 poäng

OK, visst, finns inga slagpåsar längre.
Citera
2014-10-21, 00:02
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Pontus är klart i bottenträsket men jag tycker nog Nils-Erik Johansson är strået vassare.
Nessi är en skönhetsdrottning om man jämför med många andra spelare genom åren. Men nog fan är han charmig: http://imgur.com/4LP222O (kolla fingret)
http://imgur.com/TE1S9BC

Annars nominerar jag Simon Tibbling som jag alltid tyckt ser smått retarted ut: http://imgur.com/3f127tH
+ att denne alltid springer lite framåtlutat med blicken på bollen gör det nästan overkligt att killen faktiskt är rätt bra.

Emil Bergström är också ful som stryk: http://imgur.com/GrwkjeJ

Men den överlägsna vinnaren utan minsta tvivel var nån snubbe som spela i Hammarby för ett tag sen, såg igenom lite derbyklipp från förr och han såg seriöst ut att va cp med jävligt konstiga ögonbryn. Försökt hitta denne spelare ett tag nu förgäves, hoppas hitta honom inom kort.
Citera
2014-10-21, 00:10
Medlem
Citat:
Inget fel att tippa nykomlingar sist, men epitetet slagpåse existerar inte i Allsvenskan längre på samma sätt, förutom Brommapojkarna då.

varför får jag känslan av att du bara postar utan att knappt tänka vafan det är du skriver? sitter du enbart och försöker få in så många intet-sägande poster utan att bidra med ett skit bara för att boosta din post-count, eller vad är det frågan om? slaglag som BP har ju funnits i princip varenda år senaste 4-5 säsongerna...

edit: tvåa på bollen
Citera
2014-10-21, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Annars nominerar jag Simon Tibbling som jag alltid tyckt ser smått retarted ut: http://imgur.com/3f127tH
+ att denne alltid springer lite framåtlutat med blicken på bollen gör det nästan overkligt att killen faktiskt är rätt bra.

du har ju nästan valt en snäll bild på tibbling. http://tv.aftonbladet.se/webbtv/sport/fotboll/allsvenskan/article47109.ab/representations/w623h350/1ad2381e568242abe32578c1a85c4674493539d5.jpeg det där känns ungefär som något som man hade kunnat hitta i en källare i ett övergivet hus i en skräckfilm. fyfan att vända sig om och se den där varelsen haltandes efter sig.
Citera
2014-10-21, 00:14
Medlem
Citat:

Det verkar som om rekord bara mäts i allsvenskan, där är FFF uppe i 14.
Lite roligt med min Bajenironi är att FFFs pågående målsvit påbörjades mot ljust Bajen.
1-1, 12 juni 2011.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in