Citat:
Ursprungligen postat av
clandeztino
Det är märkligt hur du använder dig av polisens uttalanden när de passar din teori om två gärningsmän, och hur du avfärdar dem när det inte gör det.
Först av allt gillar jag inte alls att du skriver att jag bara använder sådant som passar in på vad jag tror, det är lite fräckt faktiskt.
Polisen säger det vittnen har sagt. Är det så svårt att förstå? Av polisens antaganden baserat på dessa vittnen så tror jag på en del och inte på annat, är det konstigt?
Jag har väl varit öppen med vad jag tycker om polisens teorier, tror dom har fel om det mesta. Att dom har fel om precis allt har jag aldrig påstått.
Inget i det jag skriver motsägs av vittnen. Jag har, vad jag vet, läst vad vartenda vittne har sagt. Det enda vittne jag inte har tagit med i tanken är tanten i bilen och det på grund av att åldern avviker för mycket på den sedda mannen.
Av det som händer på brottsplatsen har jag (vad jag vet) pusslat in alla vittnen. Efteråt finns det säkra observationer av en svartklädd, han vid skyltfönstret och han på bänken. Har tagit med alla dom också, varav jag inte tror han i mitten ingår i det här. Jag tror inte på den påstådda flyktvägen (finns inga bevis för den) och har då tänkt mig en annan. Så du får gärna konkretisera det där med att jag väljer och vrakar.
Jag tror också att en svartklädd man gav sig på A-L, däremot var de delvis dolda av buskar och träd varför hon inte alls såg M som det verkar). Det är ingen person som sett själva morden vad jag vet. En person på en balkong såg en man i svart jacka "slå till" A-L. Varför polisen är säkra att han på övergångsstället har varit på platsen säger dom inte men det spelar inte så stor roll heller eftersom andra vittnen har sett en liknande man på Åsgatan.
Varför ska de två visa sig tillsammans i anknytning till mordplatsen?
Den beige jackan verkar mer ha varit höftlång och endast gå ner mot låren, jag har trott att den var längre förut men de flesta säger midjelång och då rättar jag mig efter det.
Jag citerade ju just ett vittnesmål:
"-Det finns en del vittnen som påtalat att de sett mördaren fly från platsen klädd i en beige jacka som gick nedanför rumpan. Vi vet inte om han har slängt av sig den eller inte, eller om den hade blod på sig. Vi har aldrig hittat någon jacka."
Kom ihåg att det kan är möjligt att han bara befinner sig på Åsgatan en dryg minut. Och då till största delen dold bakom träd och buskar. Jag har tagit både det här och vittnesmålen om den svarte på allvar. Det kanske är fel men det följer resten av tankespåret bra.
Du kanske inte har förstått att jag medvetet har försökt att få in två GM i teorin eftersom jag blev nyfiken på om det gick. Allt anpassas förstås till det, utan att jag för den delen hittar på saker eller inte låtsas om olika vittnesmål.
Jag tror nu inte på en galning och jag kan inte göra en teori som utgår från det. Röster i huvudet just då, men agerar lugnt efteråt?
Varför skulle inte en feg typ som GM ha med sig en kompis? Ingen vet vad för slags dåd som planerades, och eftersom jag tror att det var just planerat måste jag väl utgå från det?
Vi här har skrivit varför vi tror att två kan hålla tyst. Tror man på två så kan den ena tagit livet av sig redan samma dag.
Hafsig karaktär eller välplanerat? Jag tycker också att det verkar överdrivet att reka och ha sig men det verkar som att man gjort det.
Det man kan anta av Mohammeds skador är att han först slås med knytnävar och knäas, sen kniven framifrån. När sen M ligger ner går man loss med kniven på baksidan av kroppen.
M är också vänd norrut, en attack bakifrån borde göra att han är vänd mot andra hållet. Det är också en liten detalj man kan pussla med.
De svarta byxorna kan ha blivit hur blodiga som helst eftersom blodfläckar inte syns bra på dom.
Tror du inte att det blir extremt blodigt när man princip hugger halsen av någon?
Den polisen tror är mannen på bänken som står och ser in i skyltfönstret kan inte ha hunnit dit om det är han som ses på övergångsstället. Jag står fast vid att man inte kan mörda så brutalt utan att fläcka ner både jacka och byxor, av offrens blod. Tror GM bara fick ett litet ytligt sår på ena lillfingret.
En jacka försvinner, självklart kan polisen missat att hitta den. Jag har antagit att dom inte gjort det, men det vet man ju så klart inte.
Vadå svart tröja? Nämns aldrig någon sådan.
Vissa är helt säkra på att 33-åringen faktiskt mördade Palme, jag har ingen åsikt om det mer än att han kan ha haft med det att göra och att ordet på honom är helt uppåt väggarna som det verkar.
LeonVance är inte min sympatisör utan har full koll på det här för egen del, därför drar vi ofta samma slutsatser. Han har skrivit länge i den här tråden och hade en teori som är väldigt lik min.
Jag tror vi får enas om att vara oense. Jag tycker fortfarande inte att du framför något starkt bevis och du tycker inte att jag gör det.
Jag orkade inte citera alla frågor jag försökt besvara men du fattar nog ändå. Klockan är mycket.