Citat:
Ursprungligen postat av
humanlife
Du hittar bara på.
Så IPCC har påstått att uppvärmningen har stannat av? Bevisa det då!
Extremvädren är ju tvärtemot vad du säger, exempel på klimatförändringen. Och precis vad IPCC har förutsagt.
Bevisa? Ska jag med pistolhot tvinga dig att läsa AR5 eller vad menar du. Informationen finns där ju och jag kan varken leda dig till vattenhon eller tvinga dig att dricka.
Extremväder är något som alltid förekommit utifrån min definition av vad som avses, stormar, störtregn, extrem torka o.dyl.
I USA var 1934 det torraste året på 1000år enligt undersökningar av trädringar. Det var innan vi på allvar började öka koldioxidnivån. Torkan ligger i linje med vad som hände i USA i tidigare värmeperioder och är således inget tecken på något onaturligt.
SMHI skriver att man förväntar sig färre stormar vid ett varmare klimat.
Förändringar i mönster av regn eller torka är inget bevis för annat än att klimatförändringar pågår vilket det alltid har gjort.
Att pådyvla alla häftiga väderhändelser ordet extremväder och koppla det till AGW är inget annat än falsk propaganda som man nu tar till när man inte kan påvisa någon global uppvärmning.
Extremväder har alltid förekommit och är något helt naturligt och ingen statistik visar på mer extremväder.