2014-10-17, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Är helt övertygad om att JÅ kommer tillbaka, dessutom starkare. En eller ett par månaders vila - samtidigt som nu väljarsiffrorna stiger kraftigt - perfekt. Samtidigt som Löfven har till synes ändlösa problem. Tror att hela ärendet kraftigt gynnar SD. Nästan 17% redan enligt Sentio. Efter detta kommer den siffran stiga. Kanske nyval på horisonten. Trodde inte det direkt efter valet men har ändrat åsikt.

Glädjande att den vämjeliga hyenavänstern hjälper (som vanligt) till genom att genast visa sina rätta onda ansikten alternativt hyckla å det grövsta.
Jag vill verkligen inte spekulera om JÅs tillstånd men timing-mässigt så är hans sjukskrivning inte alls skadlig för partiet, snarare kommer det att gynna dem.
JÅ har de facto fått utstå den värsta mediamanglingen i sveriges historia - under ett antal år.
Journalister har visserligen makt, men de har samtidigt bottensiffror vad det gäller folks förtroende. Ytterligare röster till SD blir därför konsekvensen. Som vanligt.

Nej Garanterat ett pr-trick för att få fler halvmissnöjda väljare.
Han grinar dessutom för att han får motfrågor.
Alla andra partier har ALLTID fått kritiska motfrågor men när ett kontroversiellt/rasisiskt parti får motfrågor så är det offerkoftan direkt. Hyenavänster=hyenahöger. SD är ett högerparti.

Journalister har INTE ngt bottenrekord... Är du född på början av typ 90-talet så du inte har ngn historisk bild?
Citera
2014-10-17, 21:42
Medlem
calmsolutions avatar
Är själv egenföretagare med låååånga arbetsdagar, det går bra men det tär på krafterna. Den arbetssituation som JÅ har haft skulle jag ALDRIG byta mot min egen, jag får åtminstone positiv återkoppling för min insats.

Att JÅ behöver vila nu förstår jag mycket väl, finns nog väldigt få människor som orkar prestera som han har gjort med i princip alla makthavare och media emot honom. Jag ger honom all eloge för det han har lyckats leverera och tycker att han kan få lite rehabilitering nu så att han kan komma tillbaka med ny energi.

Det är bara att blicka tillbaka så förstår varje normalfuntad människa att det JÅ har behövt utstå saknar motsvarighet var man än letar. Ta tex Obama, han har åtminstone Demokraterna med sig oavsett hur mycket Fox maler på...
Senast redigerad av calmsolution 2014-10-17 kl. 21:45.
Citera
2014-10-17, 21:47
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Några månaders sjukskrivning tror jag inte får så stora följder. MEN om Åkesson inte kommer tillbaka, om han väljer att lämna politiken, då tror jag det är förödande för SD. Sällan har en person betytt så mycket för ett parti som Åkesson gör för SD, och det finns ingen i SD-leden vad jag kunnat se som ens är i närheten av hans skills. Skulle gissa att 80-90% av SD-väljarna försvinner om Åkesson slutar...

Tyckte faktiskt redan före valet, ja sen i somras nån gång, att Åkesson sett rejält sliten ut och inte var lika på hugget som vanligt. Han har nog varit plågad länge...

Politiken som man röstar på försvinner väl inte bara för att partiledaren ev skulle dra sig tillbaka.
Citera
2014-10-17, 21:47
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Är du på riktigt?
Varför skulle en SDväljare helt plötsligt rösta på DIAMETRALT motsatt politik bara för att partiledaren råkar vara någon annan än Åkesson?

Vad skall man rösta på om man är emot Sveriges abnorma och världsunika massinvandring vars konsekvenser dessutom breder ut sig dag för dag?

Vilket parti annat än SD?

Svara.

Om ett stolpskott i nivå med Bert Karlsson (OPS nu säger jag inte att Bert Karlsson kommer att göra det någonsin utan det är enbart ett exempel) skulle ta över SD så skulle nog majoritet fly partiet oavsett politiken då de inte vill stödja partiledaren och hans medförande politik.

Ett parti består inte bara av politiken som den vill driva utan även av dess politiker och vad de tycker, tänker och speciellt säger.

Att vara en politiker är ett 24/7 jobb där du aldrig får vila dig inte ens när du är på semester, visst du kan koppla av lite men du får/kan aldrig släppa jobbet helt då du ska representera dina väljare och ditt parti och om en idiot representerar ett parti så kommer han att avskräcka potentiella väljare varje gång han kastar ur sig vedervärdiga åsikter men även när han går emot det parti han skall representera.

Man måste tänka på att en politiker är vad en försäljare är för ett företag, de är bägge ansikten för den verksamhet som de ska representera den enda skillnaden är att den ena ska represtera en ideologi medan den andra ska representera ett företag, bägge har samma slutmål och det är att sälja sin produkt till just dig.
Citera
2014-10-17, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Skulle gissa att 80-90% av SD-väljarna försvinner om Åkesson slutar...

Om du hade skrivit "Skulle gissa att SD-väljarna försvinner om invandringen minskar med 80-90%" skulle det funnits utrymme för en saklig debatt. Men som läget i Sverige ser ut idag gör du dig bara till åtlöje med dina blåögda framtidsvisioner.
Citera
2014-10-17, 21:49
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xd67
Nej Garanterat ett pr-trick för att få fler halvmissnöjda väljare.
Han grinar dessutom för att han får motfrågor.
Alla andra partier har ALLTID fått kritiska motfrågor men när ett kontroversiellt/rasisiskt parti får motfrågor så är det offerkoftan direkt. Hyenavänster=hyenahöger. SD är ett högerparti.

Journalister har INTE ngt bottenrekord... Är du född på början av typ 90-talet så du inte har ngn historisk bild?

Det har aldrig hänt att MP har fått några kritiska frågor av någon journalist.
Citera
2014-10-17, 21:51
Medlem
Fast vad är det EGENTLIGEN som har varit så jobbigt? Det är väl ändå självklart att en partiledare ska kunna svara på frågor i media? Han har ju dessutom i mångt och mycket låtit bli att svara och skickat fram Bylund istället. Eller hur? Visst, han har fått en tårta in asiktet. Det har folk fått innan honom utan att sjukskriva sig. Att det är tufft i debatter är väl inte heller konstigt?

Vek.
Citera
2014-10-17, 21:52
Medlem
Mina djuoaste sympatier för Jimmie Åkesson. Den mobbing han och SD utsatts för har varit närmast omänsklig. SD har hela etablissemanget mot sig. Media och politikerna i sjuklövern har inte varit schyssta och lyssnat på argument utan bara försökt smeta rasiststämpeln på SD. Trots det har Jimmie alltid varit rakryggad och stått upp för sina åsikter.

Skulle inte förvåna mig om han inte kommer tillbaka, kanske dags för någon annan att ta över. Jimmie har "krattat manegen", SD kommer fortsätta växa oavsett.
Citera
2014-10-17, 21:52
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Det har aldrig hänt att MP har fått några kritiska frågor av någon journalist.

Om inte jag miss minner mig så skämtade man ganska gott om dem och ifrågasatte varför de existerade som parti samt varför de tjatade om att de inte fanns med på vänster-höger skalan osv i början men jag kan minnas helt galet då jag kanske tänker på alla andra förutom just journalisterna.
Citera
2014-10-17, 21:53
Medlem
CuteSpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Politiken som man röstar på försvinner väl inte bara för att partiledaren ev skulle dra sig tillbaka.

Nej, men det måste finnas någon som kan "förverkliga" politiken också. Annars behövs väl inga politiker överhuvudtaget? Många människor röstar snarare på politiker än på själva politiken.
Citera
2014-10-17, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Om ett stolpskott i nivå med Bert Karlsson (OPS nu säger jag inte att Bert Karlsson kommer att göra det någonsin utan det är enbart ett exempel) skulle ta över SD så skulle nog majoritet fly partiet oavsett politiken då de inte vill stödja partiledaren och hans medförande politik.

Ett parti består inte bara av politiken som den vill driva utan även av dess politiker och vad de tycker, tänker och speciellt säger.

Att vara en politiker är ett 24/7 jobb där du aldrig får vila dig inte ens när du är på semester, visst du kan koppla av lite men du får/kan aldrig släppa jobbet helt då du ska representera dina väljare och ditt parti och om en idiot representerar ett parti så kommer han att avskräcka potentiella väljare varje gång han kastar ur sig vedervärdiga åsikter men även när han går emot det parti han skall representera.

Man måste tänka på att en politiker är vad en försäljare är för ett företag, de är bägge ansikten för den verksamhet som de ska representera den enda skillnaden är att den ena ska represtera en ideologi medan den andra ska representera ett företag, bägge har samma slutmål och det är att sälja sin produkt till just dig.

Skulle Bert Asylbaronen Karlsson ta över som partiledare för SD så skulle till och med jag sluta rösta på SD.
Gäller nog motsatt resonemang om SvPs Jacobsson skulle efterträda Sjöstedt så jag förstår inte resonemanget riktigt om du ursäktar.
Vad SD har visat mer än något annat är att det finns en stor och röstbenägen opinion EMOT Sveriges förda abnorma massinvandringspolitik.
SD är bara två bokstäver.Skulle partiet försvinna..något det inte finns minsta belägg för skall hända,tvärtom....så skulle en annan bokstavskombination komma i dess ställe.
Det händer över hela Europa.Det händer i Sverige och det går INTE att stoppa.
Citera
2014-10-17, 21:54
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Visst, och på samma sätt skulle varenda partiledare kunnat bli utbränd efter valet. Det underliga är Åkesson väljer att sjukskriva sig i stället för att bara ta ledigt. Han är inte en vanlig knegare som måste jobba varje dag utan han kan ta ledigt när han vill och ändå få pengar från sitt parti. Jag tror att han har avgått. Vad det sedan beror på vet jag inte men man kan spekulera fritt.
Åkesson har inte valt att sjukskriva sig, läkaren har valt att sjukskriva honom och han har accepterat det.
Varför skall han tära på partikassan när han kan tära på Försäkringskassan...?
Att inte fler politiker hamnat i den sitsen som Åkesson är i är lite förvånande, även om dom flesta politiker inte jagats i pressen och haft några dussin poliser mellan sig och en lynchmobb som gärna kastat gatstenar på sig så upplever nog många politiker en stor stress i valtider.
Den enda politiker vi haft i Sverige som utsatts för hat på ett sätt som någorlunda kan jämföras med vad Åkesson råkat ut för är väl kanske Palme, men det mesta var från ett håll (högerextremister) medan Åkesson utsätts från alla håll.

Sen använder vi inte diagnoser som utbrändhet eller "gå in i Väggen", diagnosen är utmattningssyndrom.
Senast redigerad av pungspark63 2014-10-17 kl. 21:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in