2015-03-23, 21:31
Medlem
mikkelbergs avatar
Den där blir inte långvarig...
Citera
2015-03-23, 21:34
Medlem
Sverige-Fosterlands avatar
Nu kan man se första videon med Jimmie sedan sjukskrivningen här: https://www.youtube.com/watch?v=Hvhm2v2twxQ
Citera
2015-03-23, 21:35
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Mattias Karlsson kommer sannolikt ta partiledardebatterna i riksdagen. Jomshof är partisekreterare så det är oklart vad Åkesson ska göra. Gå vid sidan om Jomshof kanske. Det här kommer inte hålla.

Det har ju varken du eller jag en aning om. Jag tror många övertolkar minsta förändring på honom efter så lång tid. Ovana, förändring och att sjukdomen tagit ut sin rätt innebär inte att man inte kan klara något. Han kan ha varit betydligt sämre och att det här är på tillbakagång, även om just du tycker det ser halvdant ut.
Citera
2015-03-23, 21:37
Medlem
trailblasers avatar
Idioter här som börjar måla fan på väggen för att Jimmie lagt på sig några kilon och inte rakat sig.
Mannen har varit helt jävla förstörd sedan några månader tillbaka och varit utanför rampljuset, vem skulle någonsin klara av att dyka upp i Nordens största underhållningsprogram och briljera?
De pratade ju inte ens politik i klippet utan om hans sjukskrivning. Lite svårt att briljera när det handlar om det kanske? Han svarar ju på hur han mår och hur framtiden ser ut, ärligt och rakt.

Nej, jag är så himla glad över att han är tillbaka och jag förstår till 100% att hans första publika framträdande på länge inte skulle vara något annat än - vad det är.

Jag tror SD kommer dela på ledarskapet (Jimmie / Karlsson) fram till valet. Och det är det bästa som skulle kunna hända.
Citera
2015-03-23, 21:39
Medlem
svenne-i-sveriges avatar
Värst vad negativa ni är! Det är helt normalt att inte vara 110% på efter att ha varit mer eller mindre utmattad och deprimerad i 5 månader och mer därtill. Jag märkte dock inget av detta i intervjun, han såg statsmannamässig ut! Jag tror att om vi ger Åkesson lite tid så kommer han att komma tillbaka starkare än någonsin, det är ju inte valrörelse än på ett tag. Han har också tagit lärdom av detta och kommer inte driva sig till utmattning igen. Kom ihåg att det är Åkesson vi talar om, han som får stålmannen att blekna, han som gjorde SD till Sveriges tredje största parti!
Citera
2015-03-23, 21:40
Medlem
ColaKexs avatar
Ni som är pessimistiska och tror att Jimmie inte kommer palla för trycket och avgå inom kort....vad grundar ni det på egentligen? Detta är ett kort utdrag ur en intervju med personliga frågor. Själv tyckte jag han såg rätt avslappnad och harmonisk ut. Ni överanalyserar och hakar upp er på ordet: arbetsträning som Skavlan var först med a nämna.
Citera
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Jag tror SD kommer dela på ledarskapet (Jimmie / Karlsson) fram till valet. Och det är det bästa som skulle kunna hända.

Nja, men till Landsdagarna eller första året eller liknande till att börja med
Citera
Medlem
atts avatar
Jag tror också att han kommer att komma tillbaka, och som sagt att SD kommer att fortsätta öka, men erkänn att det här inte var riktigt vad man hoppades på tidigare idag när nyheten släpptes.
Citera
2015-03-23, 21:41
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Du behöver inte vänta till fredag, finns bild och klipp här:

http://www.svt.se/nyheter/
Tack för länken. Var väl kanske inte fullt så illa som du antydde, men det känns väl hyfsat otydligt hur han och Sd har tänkt sig återkomsten som partiledare. Han ska inte synas så mycket, inte jobba så mycket, men ändå vara partiledare? Vete tusan om det fungerar på den positionen i det partiet. Det är ju ändå ett av Sveriges tuffaste jobb vi pratar om och inte någon undanskymd tjänst på ett bortglömt kontor...
Senast redigerad av Karman 2015-03-23 kl. 21:43.
Citera
2015-03-23, 21:41
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Ja, att han mått dåligt borde inte vara någon nyhet. Det är ju därför han varit borta. Har man mått mycket dåligt och tidigare inte visat såna tecken ser man en stor skillnad när man väl ser personen igen, även om den kanske är på rätt väg från där den varit. Får hoppas det är så med Jimmie Åkesson
Det är skillnad på att må dåligt och att vara deprimerad.

Jag får i alla fall sådana vibbar att Jimmie Åkesson kommer att slänga in handduken inom kort, men det behöver självfallet inte bli så.
Citera
2015-03-23, 21:43
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColaKex
Ni som är pessimistiska och tror att Jimmie inte kommer palla för trycket och avgå inom kort....vad grundar ni det på egentligen? Detta är ett kort utdrag ur en intervju med personliga frågor. Själv tyckte jag han såg rätt avslappnad och harmonisk ut. Ni överanalyserar och hakar upp er på ordet: arbetsträning som Skavlan var först med a nämna.

Plus att många och även jag till viss del ÖVERTOLKAR minsta förändring eller skillnad. Glasögon, skägg osv, det är lätt att bli tillfälligt fundersam om man inte sett någon på länge och den förändrat sig en del.

Sen tror jag det gör mycket att han såg lite mörk/röd ut, men har han varit på semester så...
Citera
2015-03-23, 21:44
Medlem
MrSkargards avatar
Jag tror som sagt att han kommer avisera sin avgång lagom till landsdagarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in