2014-10-18, 03:10
Medlem
qrzds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillionDollarBill
Han återhämtar sig med eftertanke och hjärnceller snart då.
Absolut, till skillnad mot övriga politiker har han förmodligen en tresiffrig IQ, att vara demokraturens mobboffer tar på krafterna... Lite påminner hans situation om det gamla talesättet, "skjut inte budbäraren", så mycket skit han tagit, men ändå hållit sig till fakta och behållit sitt lugn, det tär...
Citera
2014-10-18, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cmder
Du har helt rätt, dock bidrar Åkesson med debatter som ingen av sjuklövern klarar att slå. Utan Åkesson vore SD inte lika kraftfullt retoriskt.

Jag tror tvärtom. Åkesson är skicklig det är helt sant, men han har också indirekt hållit Jomshof och Karlsson utanför rampljuset.

Icke-SD:are har ofta sagt: "Utan Åkesson är SD ingenting".

SD kan nog inte osannolikt få en rejäl spurt av att dessa två kommer till tals, så att hela bilden av SD som 99,999% WT och en Åkesson kan nyanseras lite.

Karlsson och Jomshof är mycket skickliga talare som han hålla sig lugna och sakliga och få många av sina debattanter att framstå som rabiata känslodrivna hormonspöken.
Citera
2014-10-18, 05:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Se, det var inte mycket führermaterial i den pågen när det kom till kritan. Inte fan skulle Hitler ha sjukskrivit sig... och han hade det ändå snäppet tuffare. Men visst, det är ingen tacksam uppgift att vara ständig syndabock för alla random tokstollar ute i partiet. Och dessutom antagligen ha permanent tokångest för att någon ska läcka någon gammal film eller bandupptagning där han själv gör olämpliga saker. Sånt håller väl inte Hägglund vaken om nätterna, antar jag.

Intressant att Ekeroth inte verkade ha en susning om Åkessons sjukskrivning när DN ringde och ville ha en kommentar. Förhoppningsvis betyder det att man försöker hålla den tokstollen på armslängds avstånd från de innersta kretsarna.

Säg inte det, hade Hitler haft tillgång till onlinespelande, så kanske han också hade sjukskrivit sig så att han hade kunna spela på heltid
Citera
2014-10-18, 06:07
Medlem
Kan tänka mig att detta kommer om någon vecka.

Jimmy är inte alls sjuk, här ser vi honom tanka sin bil på Listermacken! Han kunde både betala och köpa en glass till barnet innan han försvann!

Detta kan Aftonbladet publicera rakt av, dålig svenska och helt PK.
Citera
2014-10-18, 06:44
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenEricTheGamble
Bilden av en mer mänsklig Åkesson är självklart en konsekvens att just det att han bränt ut sig? Eller vad menar du?

Egentligen mest att det inte finns så mycket som talar för att det är gynnsamt eller bra för JÅ:s politiska karriär att dra sig tillbaka, ens om man beskriver det som en tillfällig, men osäker sjukskrivning. De som kommit tillbaka i stor stil har vanligen blivit avsatta, antingen av sitt eget parti eller av oppositionen. Det är mer en känga åt de som ser saken som "listig strategi" än det är någon kritik mot den som (av någon anledning) väljer att göra så här.

Det är säkerligen inte lätt att vara Jimmie Åkesson. Dels pressas han hårt och motiverat av sina politiska motståndare och media (det får man tåla) men det är lätt att få för sig att han också varit hårt ansatt av falangen av avgrundshatare i SD. Hela hans politiska gärning har ju kantats av oavbruten brandsläckning för att lindra skadorna av så kallade partikamrater. Om den gruppen tar sig ton, mer ju större framgångarna blivit kan det ju snabbt bli helt olidligt att arbeta tillsammans med dem.

Det kan mycket väl vara så att JÅ är trött på hela skiten, det har inte blivit som han ville, omgivningen (utanför en väldigt liten krets) är helt hopplös och när ansträngningen att driva fram partiet äntligen burit frukt, så kanske det finns helt orealistiska förhoppningar om vågmästarmakt hos partikamraterna (som såklart inte är kamrater på riktigt, i alla fall inte alla).
Citera
2014-10-18, 08:10
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wink
Det kommer inte att ske något märkvärt i fråga om opinion, gissningsvis svagt uppåt pga sympatieffekten.

Nu är det inte aktuellt ännu, men jag tror att redan inom en femårsperiod kommer det att bli aktuellt med en ny stadigvarande partiledare. Den person som besitter möjligheten att göra SD till ett 20%-parti är Paula Bieler, och hon kommer då att ha en mandatperiod i ryggsäcken.

Mattias Karlsson och Jomshof och kanske också Hanna Wigh och Bieler kommer att dra tyngre mediala lass gissar jag, och det kan komma att gagna partiet.
Ingen av de har i mina ögon gett prov på den lysande retoriska förmåga som Åkesson har. Jomshof är ok. Karlsson också. Bieler och Wigh behöver hårddrillas i retorik.
Citera
2014-10-18, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argamaskinen
Kan tänka mig att detta kommer om någon vecka.

Jimmy är inte alls sjuk, här ser vi honom tanka sin bil på Listermacken! Han kunde både betala och köpa en glass till barnet innan han försvann!

Detta kan Aftonbladet publicera rakt av, dålig svenska och helt PK.
De här tillstånden gör inte att man inte kan tanka bilen.

Det handlar mer om sömnsvårigheter och stresskänslor 24/7. Även när man lycksas somna känner man sig inte utvilad.

Ungefär som en ständig snedtändning på speed.
Citera
2014-10-18, 08:16
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nekst
...och så börjar vi prata om andra partier istället. Håll dig till ämnet, lottis, för fan.

Du verkar så jävla såld på Jimmie så det är helt otroligt, går knappt att beskriva. Så fort något negativt sägs om Jimmie så är du där och försvarar honom. Men nu när puppen är sjukskriven så är du OTROLIGT intensiv.

Ut i verkligheten med dig, träffa riktiga människor. Res runt. Sitt inte bara isolerad och snacka skit. Har du inte pengar så skaffa dig ett jobb. Betala skatt så att alla stackars pensionärer - som du väl älskar? - kan leva lite bättre. Eller tar invandrarna alla jobb ifrån dig?
OT: Du menar de där pensionärerna som Löfven tycker så synd om att han precis höjt skatten för dem? Skaffa ett jobb själv så du kan försörja alla låtsasflyktingar och deras anhöriga medans Sjuklövern dumpar lönerna med arbetskraftsinvandring av lågtubildade. På tal om låg utbildning så kan man anta att du konkurrerar i det segmentet av arbetsmarknaden efter att ha läst dina inlägg.

On Topic: Åkessons avgång kommer att vara ett tillfälligt avbräck men jag tror att SD kommer att rida ut detta med. De andra partierna skulle kunna ta tillfället i akt och ta ställning för en ansvarsfull invandringspolitik, men det gör de inte eftersom de hatar Sverige och älskar mångkulturellt kaos.
Citera
2014-10-18, 08:51
Medlem
Europes avatar
Trist att höra, även om det inte är något förvånande. Få om någon europeisk politiker har kämpat mot en sådan förföljelse, en hel statsapparats hatkampanjande dygnet runt i åratal och med direkt hot mot sitt liv och samtidigt rönt sådana framgångar som Åkesson. Jag har själv varit utbränd och det var utan tvekan den värsta upplevelse jag har varit med om (och jag har varit med om en del). Hoppas han blir frisk och inte blir för skör mot stress för att kunna fortsätta med sitt politiska uppdrag.
Senast redigerad av Europe 2014-10-18 kl. 08:53.
Citera
2014-10-18, 09:06
Medlem
Fram med piskan. Detta håller verkligen inte, åkesson borde skämmas för att han är så jävla vek.
Citera
2014-10-18, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
OT: Du menar de där pensionärerna som Löfven tycker så synd om att han precis höjt skatten för dem?

Har han? Källa på det tack. Eller så slutar vi gå off-topic.

För övrigt håller jag med om att Sd säkert kommer att rida ut det här, i den bemärkelsen att de inte kommer tappa några röster.
Sd-anhängare har ju alltid klargjort att de skulle rösta på Sd oavsett omständigheter, oavsett skandaler, oh även om varenda ledare var uttalad nazist, så länge de är emot invandring och inget annat parti är det.
Så JÅ kan nog vila lugnt i sin utbrändhet.
Citera
2014-10-18, 09:52
Medlem
LaoshiFreigeists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDick
Mina djuoaste sympatier för Jimmie Åkesson. Den mobbing han och SD utsatts för har varit närmast omänsklig. SD har hela etablissemanget mot sig. Media och politikerna i sjuklövern har inte varit schyssta och lyssnat på argument utan bara försökt smeta rasiststämpeln på SD. Trots det har Jimmie alltid varit rakryggad och stått upp för sina åsikter.

Skulle inte förvåna mig om han inte kommer tillbaka, kanske dags för någon annan att ta över. Jimmie har "krattat manegen", SD kommer fortsätta växa oavsett.

Jag håller med att det pågått en regelrätt mobbning av Åkesson. Jag minns vad den psykologen sa som gjorde djupintervjuer med partiledarna före valet.

Efter valet kommenterade han Å´s psykiska läge så: "Åkesson står under en enorm, outhärdlig press. Han vann valet men är fortfarande avvisad. Det är psykologiskt sett fruktansvärt tufft för honom."

Min förhoppning är bara att Å blir mänskligare i mångas ögon och vinner mer sympatiröster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in